آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری
برنامه ریزی هنرهای ساخت و معماری

برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری






برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری

مجموعه برنامه ریزی هنرهای ساخت و معماری از جمله رشته های گروه هنر در مقطع ارشد به حساب می آید. این رشته تحصیلی در مقطع ارشد از دو جنبه فنی و هنری تشکیل شده است که هر کدام دروس مخصوصی را در خود جای داده اند. به عنوان نمونه دروسی همچون پلان ها و نماها، زیبایی شناسی و نحوه زیباکردن حجم ها و طراحی از جمله دروس جنبه هنری هستند و درس هایی همانند تأسیسات مکانیکی و الکتریکی، ایستایی، مقاومت مصالح و سازه های فلزی و مبنی در جنبه فنی دیده می شوند. با عنایت به تقاضای بالا در صنعت ساخت و ساز کمبود متخصصین این رشته روز به روز بیشتر احساس می شود. تمامی دانش آموختگان رشته هنرهای ساخت و معماری امکان اشتغال در بنگاه های سرمایه گذاری، ارگان های برنامه ریزی، نهادها و سازمان های دولتی، مشاغل آموزشی، پژوهشی و اجرایی و یا شرکت های پیمانکاری را دارند. این رشته تحصیلی در مقطع ارشد از چهار رشته مدیریت ساخته ها، معماری و انرژی، فناوری معماری و مدیریت پروژه و ساخت تشکیل شده است. اما تنها دو گرایش در این مجموعه دیده می شود که آن هم معماری دیجیتال و معماری بیونیک است که در رشته فناوری معماری وجود دارند. افراد بسیاری تمایل به گذراندن مقطع ارشد رشته هنرهای ساخت و معماری را دارند. اما جهت پذیرش در قبولی در این رشته و در یکی از بهترین دانشگاه های کشور به وجود برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری نیاز مبرمی است. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری به دست آورید.

نحوه برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری

در مورد نحوه برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری باید گفت که نخستین قدم در این زمینه اطلاع از برنامه روزانه خود است. بدین معنا که شما داوطلب عزیز باید از مواردی همچون ساعات مطالعه هفتگی و روزانه، میزان ساعت اختصاص یافته برای خوابیدن و زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی اطلاع یابید. بدین ترتیب، امکان تهیه برنامه ای جامع و کامل برای شما فراهم می شود. گام بعدی در این مورد تعیین دروس و مباحثی است که در طول یک ماه قصد مطالعه آن را دارید. به عنوان مثال، ملزم به مطالعه چه مباحثی از یک درس و چه فصل هایی از درس دیگری هستید. در این میان، تعیین حجم مطالعه نیز می تواند بسیار مفید فایده باشد.

توصیه هایی مهم در برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری

در این بخش توصیه هایی چند را در برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری برایتان مطرح می کنیم. اولین مورد این که بلند پروازی و تهیه برنامه ای خارج از توان را فراموش کنید. بهتر است در این زمینه واقع بین باشید مورد دوم این که، حتماً پس از 45 دقیقه تا 1 ساعت مطالعه ی وقفه زمانی کوتاه بین 10 تا 15 را به استراحت اختصاص دهید.

به این گونه می توانید نیروی از  دست رفته خود را دوباره به دست آورید. مورد سوم این که در صورتی که درس خواندن را تازه آغاز کرده اید، حتماً از ساعات مطالعه کمتر مطابق با توان خود شروع کنید. به عنوان مثال، اگر توانایی شما برای مطالعه دروس تنها 3 تا 4 ساعت در روز است، از برنامه ریزی 12 ساعته خودداری نمایید.

منابع ارشد هنرهای ساخت و معماری

دروس بسیار زیادی جز منابع ارشد هنرهای ساخت و معماری به شمار می روند. از میان این دروس می توان به برنامه ریزی انرژی در ایران، راهنمای اقلیمی، اقلیم و معماری، مبانی طراحی ساختمان های بلند، سیستم های ساختمانی و طراحی لرزه ای برای معماران اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات کامل تر در این مورد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های ارائه دهنده ارشد هنرهای ساخت و معماری

در پایان این مطلب، اسامی شماری از دانشگاه های سراسری ارائه دهنده ارشد هنرهای ساخت و معماری را خدمتتان عنوان می کنیم.

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده ارشد هنرهای ساخت و معماری

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه هنر

3

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه هنر اسلامی تبریز

5

دانشگاه ایلام

6

دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)- قزوین

7

موسسه غیرانتفاعی معماری و هنر پارس-تهران

8

موسسه غیرانتفاعی رسام- کرج(ویژه خواهران)

9

موسسه غیرانتفاعی علاءالدوله سمنانی- گرمسار

10

موسسه غیرانتفاعی مجازی مهر البرز- تهران

11

موسسه غیرانتفاعی پردیسان- فریدونکنار

12

موسسه غیرانتفاعی علوم و فناوری اریان- امیر کلا بابل

13

موسسه غیرانتفاعی میرداماد- گرگان

14

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

15

موسسه غیرانتفاعی کمال الملک- نوشهر

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد هنرهای ساخت و معماری بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد هنرهای ساخت و معماری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *