برنامه ریزی زبان و ادبیات فارسی

برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی

برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی

برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی

همان گونه که می دانید زبان فارسی همواره به عنوان مهم ترین پشتوانه فرهنگی و سند هویت افراد در جامعه شناخته می شود. آثار ارزشمند ادبی فارسی از مهم ترین مظاهر هنری مردم ایران و سرمایه ای معنوی برای آن ها به شمار می آید. علاوه بر اهمیت زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور تحت عناوینی همچون مظهر دستاوردهای اندیشه و تفکر فرهیختگان این مملکت، عامل تفاهم مردم در جامعه و معرف سیمای معنوی جامعه نیز نامیده می شود. فقط به وسیله زبان شیرین و فصیح فارسی است که می توان سعی در حفظ اندیشه اصیل ایرانی و جوهره معارف اسلامی داشت. از جمله توانایی های مورد نیاز جهت تحصیل در این رشته جذاب می توان به داشتن علاقه فراوان به زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد. از دیگر توانایی های ضروری جهت ورود و ادامه تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی می توان از بیان خوب و قلمی عالی یاد کرد که موجب تفهیم خوب منظور می شوند. در میان موقعیت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می توان از فعالیت در حوزه مطبوعات و یا اشتغال در تلویزیون، رادیو و در مجموع حوزه های فرهنگی نام برد. همان طور که در جریان هستید، رشته زبان و ادبیات فارسی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ایران مورد تدریس قرار می گیرد. چه بسیار افرادی که به علت علاقه فراوان به این رشته جذاب در پی ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از جمله کارشناسی ارشد هستند. اما قبل از هر گونه  اقدامی برای شروع به مطالعه برای ارشد زبان و ادبیات فارسی داشتن برنامه ریزی دقیق و جامعی کاملاً ضروری و مهم، به نظر می رسد. در این مقاله، به بحث در مورد برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی برای شما می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی به دست آورید.

برنامه ریزی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

به طور قطع به یقین می توان گفت که مهم ترین و اصلی ترین قدم برای به دست آوردن آمادگی روانی و ذهنی لازم جهت شرکت در کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی داشتن برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. همه شما دوستان مایل به تحصیل در این رشته و در مقطع کارشناسی ارشد باید با حفظ اعتماد به نفس خود و تکرار این جمله که من توانایی قبولی در کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی را دارم، مطالعه برای آزمون ارشد زبان و ادبیات فارسی را شروع نمایید. مطابق مطالعات صورت گرفته در زمینه علم روانشناسی تمام افرادی که از همان زمان آغاز به مطالعه از قبولی خود در ارشد مطالعه برای کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی را ندارند.

علاقه مندان و متقاضیان شرکت در کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی زمانی امکان دستیابی به موفقیت را دارند که اطلاعات کافی را در رابطه با منابع لازم برای شرکت در این کنکور مهم را داشته باشید. مورد بسیار مهم در مورد مطالعه منابع مختلف مدیریت آن هاست. به بیان دیگر، شما دوستان باید از اولویت شماری از منابع و مأخذ سایر کتب اطلاع داشته باشید. در غیر این صورت، وقت بسیاری را صرف مطالعه مطالب دارای درجه اهمیت پایین می کنید.

منابع ارشد ادبیات فارسی 98

در این بخش از مقاله حاضر به ذکر منابع ارشد زبان و ادبیات فارسی برای شما عزیزان می پردازیم.

نام درس

نام کتاب

مؤلف

نویسنده

کلیات مسائل ادبی

بیان

معانی و بیان

دکتر جلیل

 

بیان و معانی

دکتر سیروس شمیسا

 

تاریخ ادبیات

از صبا تا نیما

یحیی آیین پور

 

دستور

دستور زبان فارسی2

دکترحسن انوری – دکترحسن احمدی

 

سبک شناسی

نگارش و ویرایش

سمیعی گیلانی

 

سبک شناسی نظم و سبک شناسی نثر

دکتر سیروس سمیسا

 

نظم فارسی

سیاست نامه

دکتر شعار

 

بوستان سعدی

غلامحسین یوسفی

 
  

قابوس نامه ( گزیده)

دکتر یوسفی

 

تاریخ اسلام

تاریخ ملل و دولت اسلامی

کارل بروکلمان

 

تاریخ پیامبر اسلام

ابراهیم آیتی

 

کلیات ادبیات کودک و نوجوان

تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در جهان

حسین یگانه مهر-آسیه ذبیح نیا عمران

هومان

تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان

سیدعلی کاشفی خوانساری

حوا

نثر فارسی

تصاویر و غزلیات سعدی

دکتر خطیب رهبر

 

ارشد رشته ادبیات فارسی 98

مجموعه زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد شامل یک رشته آن هم زبان و ادبیات فارسی است. این رشته تحصیلی، خود 9 گرایش مختلف را شامل می شود. در زیر به ذکر این گرایش ها برای شما می پردازیم.

گرایش های ارشد زبان و ادبیات فارسی

ادبیات تطبیقی

ویرایش و نگارش

ادبیات معاصر

ادبیات پایداری

نظریه و نقد ادبی

آموزش زبان فارسی

ادبیات عامه

ادبیات کودک و نوجوان

ادبیات روایی

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های ارشد زبان و ادبیات فارسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد زبان و ادبیات فارسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *