بدون کنکور

برق بدون کنکور





برق بدون کنکور

زندگی امروزه ما عجین شده است با تکنولوژی، و تکنولوژی همراه با برق است که معنا پیدا کرده است. وقتی به اطراف خود نگاه می کنیم از وسایل برقی مختلف پر شده است و زندگی بدون برق را برای ما مشکل کرده است. رشته برق از آن رشته های پرکاربرد محسوب می شود و با بسیاری از رشته های دیگر نیز در ارتباط است. یکی از سؤالاتی که ذهن علاقه مندان به رشته برق را درگیر کرده است این است که آیا می توان به تحصیل دانشگاهی رشته برق بدون کنکور پرداخت؟!

در پاسخ باید بگوییم بله، امکان تحصیل در رشته برق بدون کنکور امکان پذیر است. در این مقاله شما را با دانشگاه ها و مقاطع ارائه دهنده برق بدون کنکور آشنا می کنیم.

کاردانی برق بدون کنکور

اولین مقطع تحصیل دانشگاهی، کاردانی است. دوره کاردانی یک دروه دو ساله است و بعد از آن مدرک کاردانی یا فوق دیپلم به فارغ التحصیلان ارائه می شود. دانشگاه های پذیرنده کاردانی برق بدون کنکور، دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه آزاد است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی برق بدون کنکور را با عنوان الکترونیک ارائه می دهد. دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مهارت آموز ایران است. برای ثبت نام کاردانی برق بدون کنکور علمی کاربردی در زمان ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کنید. دانشگاه علمی کاربردی در هر دو نیمسال اول و دوم دانشجوی کاردانی برق بدون کنکور می پذیرد. ثبت نام یک تا دو ماه قبل از شروع نیمسال انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
یکی دیگر از دانشگاه های پذیرنده دانشجو کاردانی برق بدون کنکور، دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد نیز به مانند دانشگاه علمی کاربردی در هر دو نیمسال اول و دوم پذیرنده دانشجو کاردانی برق بدون کنکور است. ثبت نام کاردانی برق بدون کنکور آزاد در مردادماه از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.

کارشناسی برق بدون کنکور

لازم است به اطلاع شما علاقه مندان رشته برق برسانیم که امکان تحصیل مهندسی برق بدون کنکور یا همان کارشناسی برق بدون کنکور نیز وجود دارد. شما می توانید بعد از اتمام دوره پیش دانشگاهی با مطالعه و تحصیل در یک دوره چهارساله کارشناسی برق بدون کنکور به عنوان مهندس برق فارغ التحصیل و مشغول به کار شوید. دانشگاه های بسیاری در دوره های مختلف پذیرنده کارشناسی برق بدون کنکور هستند. در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

کارشناسی برق بدون کنکور سراسری

دانشگاه سراسری به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های ایران اقدام به پذیرش دانشجوی برق بدون کنکور کرده است. امکان تحصیل مهندسی برق بدون کنکور در دوره های روزانه، نوبت دوم و مجازی وجود دارد. زمان ثبت نام مهندسی برق بدون کنکور دوره های فوق ، مرداد ماه است.

مهندسی برق بدون کنکور پیام نور و غیرانتفاعی

یکی دیگر از دانشگاه های پذیرنده برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی است. بسیاری از مؤسسات غیرانتفاعی و واحدهای پیام نور رشته مهندسی برق بدون کنکور را ارائه می دهند. ثبت نام کارشناسی برق بدون کنکور غیرانتفاعی و پیام نور از طریق سایت سنجش و همزمان با انتخاب رشته دوره های روزانه و نوبت دوم انجام می شود.

برق بدون کنکور ارشد

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که آیا امکان تحصیل کارشناسی ارشد برق بدون کنکور وجود دارد؟ بله شما می توانید بدون کنکور به تحصیل کارشناسی ارشد برق بپردازید. اما به این منظور باید جز استعدادهای درخشان دانشگاه کارشناسی خود باشید. اگر جز استعدادهای درخشان نیستید، برای تحصیل ارشد برق بدون کنکور می توانید فراگیر پیام نور یا پردیس های خودگردان را انتخاب کنید.

دکتری برق بدون کنکور

تحصیل دکتری برق بدون کنکور نیز امکان پذیر است. امکان تحصیل دکتری برق بدون کنکور دانشگاه های آزاد و سراسری تنها برای استعدادهای درخشان ارشد امکان پذیر است. راه دیگر تحصیل دکتری برق بدون کنکور، تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان است.
دکتری بدون آزمون پردیس 97  را نیز مطالعه کنید.

برای اطلاع از زمان و نحوه ی ثبت نام ارشد دکتری برق بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین برای انتخاب دوره و دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی برق بدون کنکور می توانید با مشاوران با تجربه آیدانیتو مشورت کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *