انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته پرستاری

بازار کار رشته پرستاری


بازار کار رشته پرستاری

از جمله رشته های پیراپزشکی پر طرفدار و پر متقاضی رشته پرستاری است. این رشته هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی دارای جایگاه و اهمیت است. اما این ظاهر قضیه است و به همین دیدگاه مرسوم در بین افراد ما به بررسی و معرفی رشته پرستاری، بازار کار رشته پرستاری، رتبه قبولی رشته پرستاری و توانایی های لازم برای رشته پرستاری پرداخته ایم. از این رو توصیه می کنیم حتماً تا پایان مطلب بازار کار پرستاری با ما همراه باشید. با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم را در رابطه با بازار کار پرستاری بدست آورید، همچنین اگر به بازار کار این رشته علاقه مند شده اید و فکر ورود به دانشگاه در رشته پرستاری را دارید می‌توانید مقاله ورود به رشته پرستاری بدون کنکور را مطالعه کنید.

معرفی رشته پرستاری

رشته پرستاری از رشته های پیراپزشکی زیر مجموعه علوم تجربی است. این رشته در بخش مهم مراقبت های بیماران ایفای نقش می کند و به عنوان دستیار پزشک در روند معالجه و بهبود بیماران نقش کلیدی دارد. تعریف رشته پرستاری و معرفی رشته پرستاری در گام نخست برای متقاضیان ورود به این رشته دارای اهمیت است و ماهیت آن را برای متقاضیان روشن می کند. از اعلام نتایج تیز هوشان اطلاع دارید؟ اگر ندارید کلیک کنید.

بازار کار و آینده شغلی رشته پرستاری

بازار کار پرستاری در کل مطلوب است و فارغ التحصیلان این رشته بیکار نمی مانند. میزان درآمد این رشته به مکان استخدام فرد، تعداد ساعت های کاری و نیز تجربیات فرد بستگی دارد. نکته ای که ما در مورد بازار کار تمامی رشته ها عنوان می کنیم. در نگاه اول توجه به دو معیار علاقه و داشتن توانایی های لازم یا توان کسب توانایی های لازم است. باور کنید وقتی فردی در یک زمینه یا رشته، علاقه داشته باشد. هرروز توانایی ها و مهارت های خود را توسعه داده و به جایگاه بالاتر می برد و در دوره ی کنونی متخصصانی که مهارت بالاتر داشته باشند، حقوق بیشتری دریافت می کنند وارتقاء شغلی می یابند.

رتبه قبولی رشته پرستاری

رتبه قبولی رشته پرستاری وابسته به دو قسمت دروس عمومی و اختصاصی است. معمولاً کسب درصدهای خوب در دروس عمومی در اکثر رشته ها، تراز رتبه فرد را بالا می برد و او را از رقیبانش جلوتر می برد. حداقل درصد مورد نیاز دروس عمومی برای قبولی در رشته پرستای 30 به بالا است و میانگین درصد دروس اختصاصی برای کسب رتبه قبولی رشته پرستاری 15 درصد به بالا می باشد. با لحاظ کردن این میانگین ها در کنکور می توانید برای پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های سراسری امیدوار باشید، برای مشاهده اطلاعات مربوط به دانشگاه آزاد می‌توانید مقاله آخرین رتبه قبولی پرستاری آزاد را مطالعه نمایید.

توانایی های لازم برای رشته پرستاری

توانایی های لازم برای رشته پرستاری مربوط به توانایی های جسمی و روحی فرد است و کسانی که قصد ورود به این رشته را دارند، باید دارای سلامت جسمی کامل، آمادگی ایفای نقش های درمانی و مراقبتی، مدیریتی و سازماندهی ارتباط پزشک و بیمار است. همچنین یک پرستار نیازمند این است که از روحیه همدلی و دلسوزی، مهربانی و مدیریت بحران و انضباط کاری برخوردار باشد. لذا برخورداری و احراز توانایی های لازم برای رشته پرستاری، فرد را در مسیر پیشرفت و ارتقای جایگاه شغلی و درآمدی قرار می دهد.

تحصیل خارج از کشور در رشته پرستاری 

در صورتی که فرصت ورود به رشته پرستاری را با آزمون سراسری از دست داده اید، اصلاٌ نگران نباشید. راه های دیگری هم برای ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد که می توانید از آن ها برای تحصیل در رشته پرستاری بهره بگیرید. از جمله این راه ها تحصیل خارج از کشور در این رشته تحصیلی است. مهاجرت به خارج از کشور و تحصیل در رشته پرستاری آن هم در یکی از بهترین دانشگاه ها می تواند تجربه ای واقعاٌ عالی برای شما دوست عزیز باشد. می توانید شانس خود را در این زمینه امتحان کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. آن ها می توانند بهترین مشاوره ها ر در این زمینه به شما بدهند. 

آیا چیزی راجع به دانشگاه های پذیرنده پرستاری در خارج از کشور می دانید؟ 

آیا تصمیم به ادامه تحصیل در رشته پرستاری در یکی از دانشگاه های خارج از کشور را گرفته اید؟ اولین قدم پیش از هر اقدامی در این مورد شناخت و کسب اطلاع از دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی است. شما دوست عزیز می توانید از طریق تماس با مشاوران آیدانیتو اطلاعات کافی را در مورد این دانشگاه ها و مسائل مربوط به آن ها از جمله شهریه مورد نیاز پرداختی بدست آورید. فقط کافیست که با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و پاسخ سؤالات خود را در این زمینه بیابید. 
در این مقاله به بررسی بازار کار رشته پرستاری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رتبه قبولی پرستاری سراسری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته پرستاری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *