انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر






بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر از جمله رشته های مهندسی است که به دنیای IT تعلق دارد. اما بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر چگونه است؟ مهندسان کامپیوتر در چه حوزه هایی فعالیت می کنند؟ گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر کدام هاست؟ پاسخ این سؤالات را در ادامه مطلب دنبال کنید.

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر

در دنیای کنونی به دلیل گسترش دنیای آی تی و کامپیوتر، نیاز به متخصصان و کارشناسان رشته مهندسی کامپیوتر روز به روز بیشتر می شود. کشورها در حال جهانی شدن هستند و برای ارتباطات به تقویت شبکه های کامپیوتری و آی تی نیازمند هستند و این نیاز در سطح یک جامعه نیز به روشنی رو به افزایش است. از این رو مهندسان رشته کامپیوتر می توانند در حوزه های گسترده ای همچون سازمان های طراحی و تولید سیستم های رایانه ای، تولید قطعات سخت افزاری، سازمان های صنعتی، مراکز آموزشی و نیز مؤسسات خدماتی مشغول به فعالیت شوند. بنابراین بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر در حال رشد است و قطعاً فعالان این حوزه بیکار نمی مانند.

مهندسان کامپیوتر در چه حوزه هایی فعالیت می کنند؟

حوزه فعالیت مهندسان کامپیوتر می تواند گسترده باشد و با توجه به نوع مهارت و تجربه، فرد در حوزه هایی همچون برنامه نویسی، طراحی سیستم، کارشناس بانک های اطلاعاتی، اپراتور نرم افزار، مهندس نرم افزار، مدیر پروژه های راه اندازی برنامه های نرم افزاری، کارشناس ایجاد شبکه های کامپیوتری، مسئول خرید و فروش رایانه ها، به عنوان محقق در مراکز تحقیقاتی و تعمیرکار مشغول به کار شوند. ارتقاء شغلی و نیز افزایش درآمد مهندسان کامپیوتر با توجه به سطح مهارت و تخصص و تجربه متغیر خواهد بود.

گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر

گرایش هایش رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دو گرایش سخت افزار و نرم افزار می باشد. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به گرایش های بیشتری تقسیم می شود که دامنه انتخاب رشته علاقه مندان به آن گسترش می دهند و در واقع جزئی تر می شود. گرایش های کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر چهار گرایش: معماری کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی و الگوریتم و محاسبات است. گرایش هوش مصنوعی به شبکه های عصبی، پردازش و تحلیل تصاویر و تئوری فازی می پردازد. گرایش معماری کامپیوتر به معماری پیشرفته ابر رایانه ها و طراحی سیستم های تحمل پذیر خطا اختصاص دارد. گرایش الگوریتم مربوط به ریاضیات پیچیده و گسترش یافته کامپیوتری می پردازد. گرایش نرم افزار به بانک های اطلاعاتی، برنامه نویسی پیشرفته و تحت شبکه وب و نیز سیستم عامل های پیشرفته توجه دارد.

در این مقاله به بررسی بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *