آیدانیتو > بازار کار رشته زبان روسی
انتخاب رشته زبان

بازار کار رشته زبان روسی

بازار کار رشته زبان روسی

زبان روسی از جمله رشته های زیر ساخته گروه زبان است که به دلیل همسایگی و نزدیکی کشور ایران با کشور روسیه کاربردی و قابل توجه است. در این مطلب به بازار کار زبان روسی برای شما دوستان می پردازیم. علاوه بر مبحث بازار کار زبان روسی، به رتبه قبولی رشته زبان روسی، لیست دانشگاه های دارای رشته زبان روسی و تحصیلی در رشته زبان روسی خارج از کشور نیز می پردازیم. با مطالعه این مقاله ،آشنایی لازم را با بازار کار زبان روسی پیدا می کنید.

آینده شغلی و در آمد رشته زبان روسی

زبان های خارجی که زبان روسی زیر مجموعه ی آنهاست به دلیل روابط بین المللی و رفت و آمد مردم جهان از کشورهای مختلف معمولاً کاربرد و کارایی دارند. فارغ التحصیلان و زبان آموزان رشته زبان روسی اگر از سطح مهارت مطلوبی در چهار بعد زبانی که شامل: سخن گفتن، شنیدن، خواندن و نوشتن است برخوردار باشد به فراخور نوع حوزه ی کاری که انتخاب می کنند، می توانند درآمد کسب نمایند. معمولاً فارغ التحصیلان رشته زبان روسی در حوزه های زیر امکان اشتغال دارند و آینده شغلی و درآمد رشته زبان روسی با توجه به نوع شغل شما مشخص می شود. 1- مترجمی 2- تدریس در مدارس خصوص و دانشگاه 3- وزارت خارجه 4- تحقیق و پژوهش 5- سفارت خانه ها

رتبه قبولی رشته زبان روسی

رتبه قبولی رشته زبان روسی با توجه به درصد دروس عمومی و تخصصی تعیین می شود. متقاضیان شرکت در کنکور زبان های خارجی معمولاً کمتر از دیگر زیرگروه هاست. از این رو قبولی در آن و کسب رتبه مورد نظر برای ورود به بهترین دانشگاهها کمی تلاش بیشتر می طلبد. ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و نیز سیاست های آموزشی در هر سال نیز تعیین کننده خواهد بود. با توجه به آخرین نتایج معمولاً 50 درصد دروس اختصاصی و 80 درصد به بالا دروس عمومی امکان پذیرش در دانشگاه های دولتی را ممکن می کند.

لیست دانشگاه های دارای رشته زبان روسی

لیست دانشگاه های دارای رشته زبان روسی در دوره های روزانه (201 نفر) و شبانه (26 نفر) مطابق جدول زیر است:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه الزهرا (تهران)
2دانشگاه تهران
3دانشگاه شهید بهشتی (تهران)
4دانشگاه فردوسی مشهد
5دانشگاه گیلان
6دانشگاه مازندران

تحصیل در رشته زبان روسی خارج از کشور
تحصیل در رشته زبان روسی خارج از کشور اگر به مقصد کشور روسیه باشد، بسیار مطلوب تر خواهد بود چرا که بودن در محیطی که مردمش به زبان روسی سخن می گویند، مهارت های زبان روسی شما را به مراتب قوی تر خواهد کرد. از این رو مقصد اول شما بهتر است کشور روسیه باشد. برای پذیرش در دانشگاه های روسیه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی نیازمند پرداخت هزینه هستید و اگر بورس تحصیلی دریافت نموده اید، سالانه 1400 روبل در ماه به شما پرداخت می شود و شامل خوابگاه و امکانات بهداشتی رایگان و نیز عدم پرداخت شهریه است. شرایط اولیه برای اخذ بورسیه در دانشگاه های روسیه شامل معدل بالای 15، زبان انگلیسی در سطح upper-intermediate  و نیز گذرنامه معتبر بیشتر از 2 سال می باشد.

در این مقاله به بررسی بازار کار زبان روسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته زبان روسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *