آیدانیتو > بازار کار رشته MBA ام بی ای
انتخاب رشته علوم انسانی

بازار کار رشته MBA ام بی ای

بازار کار رشته ام بی ای MBA

رشته MBA که مخفف Master of Business Administrator است. چند سالی است که متقاضیان بسیاری دارد و از بازار کارخوبی نیز برخوردار است. از این رو با توجه به استقبال از این رشته و شرایط شغلی مطلوب آن در این مطلب به معرفی رشته MBA، بازار کار رشته MBA، رتبه قبولی رشته ام بی ای MBA و لیست دانشگاههای دارای رشته MBA ام بی ای پرداخته ایم.

معرفی رشته MBA

رشته MBA با نام های کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار یا مدیریت سازمان نیز بیان می شود و به مدیریت یک سازمان در بخش های تولید، منابع انسانی، مالی و نیز بازاریابی یا مارکتینگ می پردازد و متخصصان آن در این حوزه ها به ارائه راهکارهای لازم و مؤثر ایجاد خلاقیت و مسیرهای نو در زمینه های بالا مشغول هستند. رشته MBA دارای چهار گرایش می باشد که شامل: 1- مدیریت مالی 2- مدیریت پروژه 3- مدیریت مارکتینگ 4- مدیریت منابع انسانی است.

بازار کار رشته MBA

بازار کار رشته MBA به دلیل داشتن گرایش های چندگانه پر رونق و رو به پیشرفت است. هر سازمانی برای مدیریت بخش های مختلف خود و بالا بردن میزان سود و خلق راهکارهای جدید در جهت ارتقای دپارتمان های خود به یک متخصص MBA یا مدیریت کسب و کار نیاز دارد. از این رو فارغ التحصیلان MBA و گرایش های آن می تواانند با توجه به علاقه ی خود در یکی از چهار گرایش آن تحصیل نمایند و مشغول به کار شوند. تجربه سال های اخیر نشان داده است که شرکت های بزرگ بین المللی اکثراً از مدیران فارغ التحصیل رشته MBA استفاده کرده اند و این نشان از رشد و اهمیت روز افزون این رشته دانشگاهی می باشد. نکته ای که باید در کنار مهارت و تخصص در رشته های دانشگاهی مورد نیاز بازار کار به آن توجه کرد، داشتن تجربه است و این امتیاز باعث ارتقای جایگاه فرد می شود.

رتبه قبولی رشته ام بی ای MBA

رتبه قبولی رشته MBA با توجه به معدل دوره لیسانس، درصد دروس زبان و ریاضی و درصد GMAT کارنامه داوطلب مشخص می شود. برای کسب رتبه قبولی رشته MBA در دانشگاه های خوب باید میانگین درس زبان شما 40 درصد، میانگین درس ریاضی 80 درصد و میانگین GMAT شما، 50 به بالا باشد. این میانگین ها برای پذیرش در دانشگاه های برتبر لازم است و با توجه به نوع ظرفیت و سطح علمی دانشگاهی که قصد پذیرش در آن را دارید، می توانید متغیر باشد.

لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته ام بی ای MBA

لیست دانشگاه های ارائه دهنده MBA طیف گسترده ای از دانشگاه های برتر روزانه، شبانه، مجازی و پردیس های خودگردان را شامل می شود که با توجه به ظرفیت و رتبه قبولی داوطلبان، امکان پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها وجود دارد.

در این مقاله به بررسی بازار کار رشته MBA ام بی ای پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته MBA ام بی ای ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *