آیدانیتو > انتخاب رشته کنکور هنر
انتخاب رشته کنکور, انتخاب رشته هنر

انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور هنر

حالا که دیگر کنکور را پشت سر گذاشته ایم و در کمال آرامش روزهای پس از آن را سپری می کنیم، غول دیگری به نام انتخاب رشته از فاصله ای نه چندان دور برایمان دست تکان می دهد . اگر پس از اعلام نتایج اولیه، آنچنان از نتایج راضی هستیم که با یک انتخاب در هر رشته و هر دانشگاهی که مورد علاقه مان است، قبول می شویم که دممان گرم! ولی اگر این گونه نیست بهتر است در مورد انتخاب رشته اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

حالا که به مرحله انتخاب رشته رسیده ایم ، انتخاب های ذهنی مان نسبت به زمان پیش از کنکور، محدود تر و البته جدی تر می شوند. اصلا بیایید با هم به سوالات زیر پاسخ دهیم :

هدفتان از انتخاب رشته و کلا از تحصیل چیست؟

قبل از هر چیزی هدفتان را مشخص کنید. باید بتوانید به سؤالاتی از قبیل سوالات زیر پاسخ بدهید:
  • اصلاً چرا می خواهید درس بخوانید؟
  • به چه رشته ای علاقه دارید؟
  • موقعیت شغلی رشته مورد نظرتان چیست؟
  • حاضرید یک سال دیگر برای بهتر شدن رتبه تان تلاش کنید؟
  • اگر که حاضر نیستید، سایر رشته های مورد علاقه تان، چه رشته هایی هستند؟
  • آیا می ارزد که در رشته ای که مورد علاقه تان نیست تحصیل کنید؟
  • برایتان علاقه تان بیشتر اهمیت دارد یا موقعیت شغلی آینده تان؟
  • شهریه دانشگاه برایتان اهمیت دارد؟

در مورد این سؤالات به خوبی فکر کنید و اگر سؤال دیگری به ذهنتان خطور کرد آن را بر روی کاغذ یادداشت کنید. پاسخ دادن به این سؤالات موجب روشن تر شدن مسیر فکری تان می شود. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری نیز می تواند در یافتن پاسخ این سوال ها به شما کمک کند.

نظرتان راجع به تحصیل بدون آزمون در گروه هنر چیست؟

همان گونه در جریان هستید کنکور سراسری از جمله کنکور گروه هنر در تیر ماه برگزار می شود. از طرف دیگر شاهد وجود رشته های بدون کنکور در میان رشته های ارائه شده در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و در گروه های آزمایشی مختلف و همین طور گروه آزمایشی هنر بودیم. در نتیجه در صورت عدم قبولی در رشته های با آزمون هنر می توانید شانس خود را در رشته های بدون کنکور هنر به معرض امتحان بگذارید.

مطمئنید که رشته مورد نظر خود را به درستی انتخاب می کنید؟

همیشه به دوراهی ها و چندراهی ها بر می خوریم و همیشه یک راه را انتخاب می کنیم. ولی آیا آن راه بهترین راه ممکن بوده است؟
  • چه کسی می تواند با اطمینان زیاد آینده ی واهی را بگوید که هنوز در آن قدم نگذاشته است؟
  • از کجا می دانید که رشته ای که اعتقاد دارید خیلی خوب است و به آن علاقه دارید، همچنان در سال های آینده هم مورد علاقه تان باشد؟
  • اصلاً از کجا معلوم است که فاصله ی تصورتان با واقعیت خیلی زیاد نباشد؟

یک دفترچه اطلاعات صحیح و کافی از رشته ها برای خودتان درست کرده اید؟

سوالاتی هستند که شما را در تصمیم گیری کمک می کنند. به نظرتان علاقه مهم است یا موقعیت شغلی؟ آیا حاضر هستید زندگی تان را صرف رشته و شغلی نمایید که به آن علاقه ندارید ؟ یا اینکه در رشته ای تحصیل کنید که به آن علاقه دارید ولی موقعیت شغلی خوبی در آینده نخواهید داشت؟ به نظر می رسد که بایستی همه ی جنبه ها را با هم درنظر بگیرید. برای این کار یک دفترچه آماده کنید و در آن به ترتیب علاقه، لیست رشته های مورد نظرتان را یادداشت کنید. سپس سایر جنبه ها مانند موقعیت شغلی، نوع دانشگاه، استعد، توانایی و … را نیز بررسی کرده و متناسب با هر کدام به آن ها امتیاز دهید. در نهایت رشته ها را به ترتیب امتیازی که به آن داده اید، انتخاب کنید. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی را نیز میتوانید در صفحه مخصوص به خود مطالعه فرمایید.

فکر می کنید برای انتخاب رشته خود نیاز به کمک ندارید؟

اگر اینگونه فکر میکنید، بایستی بگوییم که شما بیشتر از سایرین به کمک نیاز دارید، چرا که شاید هنوز از اهمیت انتخاب رشته آگاهی کامل ندارید و بهتر است حتماً در این مورد با کسانی که در این راه، پیراهن ها پاره نموده اند، مشورت نمایید!

دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به دقت بررسی کرده اید!؟

طبق روال هر سال، دفترچه راهنمای انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموش کشور منتشر می شود که در آن به توضیحاتی در باب شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو، کارنامه نتایج علمی اولیه، گزینش دانشجو، انتخاب رشته، زیر گروه ها، ضرایب، ظرفیت و کد رشته های تحصیلی، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و … پرداخته می شود. یادتان باشد که بایستی به دقت آن را مطالعه نمایید.
در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته کنکور هنر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کنکور هنر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *