آیدانیتو > انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور شبانه

انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور






انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور

دوره شبانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دوره های مورد توجه و پرطرفدار در میان داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه ها به حساب می آید. دوره ای که نام آن به تصمیم مسئولین امر به نوبت دوم تغییر پیدا کرده است. دانشجویانی که در دوره شبانه تحصیل می کنند از امکانات تحصیلی و قوانین و ضوابط دانشجویان دوره روزانه بهره مند هستند. به عبارت دیگر، مواردی همچون وام دانشجویی، آیین نامه های اصلی تحصیلی اساتید و محیط آموزشی، نحوه ارزیابی دانشجویان کیفیت ارائه درس ها و فلوچارت واحدهای درسی دقیقاً بین دانشجویان دوره روزانه و شبانه یکسان هستند. تنها تفاوت موجود در بحث شهریه پرداختی دانشجویان مشغول به تحصیل در این دوره است که با توجه به مواردی از جمله مقطع تحصیلی دانشجو و ضوابط دانشگاه محل تحصیل ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. خبر خوش این که امکان ورود به این دوره آموزشی به صورت بدون آزمون نیز فراهم است. در این مقاله، به بحث راجع به انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور برای شما داوطلبان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور به دست آورید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور

تا سال گذشته، زمان انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور دقیقاً همانند روال سایر دوره های کارشناسی بدون کنکور چند روز پس از مشخص شدن نتایج اولیه کنکور سراسری برای رشته های با آزمون دانشگاه ها بود. ولی مدتی پیش تمامی داوطلبان شاهد ایجاد تغییرات شگرف و مهمی در دوره های بدون آزمون و با آزمون دانشگاه ها و مؤسسات و آموزش عالی بودند. همان طور که در جریان هستید سایت سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور را در تاریخ 17 بهمن ماه 97 منتشر کرد و بدین ترتیب داوطلبان و متقاضیان از لیست رشته های ارائه شده و دانشگاه های پذیرنده آن ها مطلع شدند. زمان تعیین شده برای انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور نیز بیستم اسفند ماه سال جاری یعنی سال 97 تا ششم شهریور سال آینده یعنی سال 98 است.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور

باید عرض کنیم که انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور به صورت کاملاً اینترنتی انجام می پذیرد. هر کدام از داوطلبان بعد از وارد شدن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور را انجام می دهند. اما قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور هر داوطلب ملزم به دانلود و بررسی دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور است. بدین ترتیب، هر داوطلب می تواند اطلاعات خوبی را در زمینه رشته ها و دانشگاه های معرفی شده در این دفترچه به دست آورد. نکته قابل ذکر این که هر فرد می تواند از میان لیست طویل رشته ها صد کد رشته تحصیلی را برگزیند.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات کاملی را در رابطه با زمان، نحوه و شرایط جدید انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور شبانه در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس تلفنی برقرار کنید. 

شرایط انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور

جهت انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور پیش بینی شده است. در زیر اشاره ا ی به شماری از مهم ترین شرایط اختصاصی در نظر گرفته شده در انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور برای شما داوطلب شرکت در انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور داریم.

  • تمامی دانشجویان قبول شده در مقطع روزانه کنکور سراسری سال تحصیلی 97 در صورت دادن انصراف از ادامه تحصیل در دانشگاه محل قبولی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1398 می توانند از فرصت انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور استفاده نمایند.
  • داشتن مدارکی از جمله دیپلم دوران متوسطه( چه برای داوطلبان نظام قدیم و چه داوطلبان نظام جدید) و مدرک کاردانی و مدرک معتبر پیش دانشگاهی برای فرد متقاضی ضروری است.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کارشناسی شبانه بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
با توجه به تغییرات به وجود آمده در انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور شبانه می توانید اطلاعات کامل در این مورد را با تماس با مشاوران آیدانیتو بدست آورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *