آیدانیتو > انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98

رشته شیمی یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین رشته های دانشگاهی بوده و تمامی داوطلبان مشتاق و علاقه مند در گروه های ریاضی و تجربی محدودیتی در انتخاب این رشته به عنوان رشته دانشگاهی خود را ندارند. از جمله وظایف یک مهندس شیمی می توان به طراحی فرآیندها، توسعه کشفیات آزمایشگاهی شیمیدان های مختلف، ساخت موادی مانند پارچه، پلاستیک، لوازم آرایشی، کاغذ و فلز و طراحی تجهیزات جهت فرآیندهای زیست میحطی، بیولوژیکی و شیمیایی اشاره کرد. در این مقاله به مبحث انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 می پردازیم. علاوه بر مطلب ذکر شده، یعنی انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98، معرفی کلی اما جامع همراه با گرایش های این رشته پرطرفدار و جالب، لیست جامع دروس، آینده کاری و بازار کار رشته مهندسی شیمی در ایران و حتی توانایی های قابل توصیه و مهم جهت کسب مدرک و یافتن شغلی در حیطه ی شیمی نیز به طور کامل و مفصل شرح داده می شوند.

معرفی کلی اما جامع رشته مهندسی شیمی همراه با گرایش های آن

دانش مهندسی شیمی علمی است که می تواند نحوه ی تولید و تغییرات ماده و خواص آن ها را مورد بررسی قرار دهد. متخصصان این امر، به کمک آزمایش، تحقیق و مطالعه دست بر نوآوری ها و ابداعاتی زده و همچنین به کنترل فرآورده های شیمیایی می پردازند. به طور کلی، دو بخش صنایع و علم شیمی در این رشته گنجانده شده است. جالب است بدانید که علم شیمی ارتباطی تنگاتنگ و ناگسستنی با علومی همچون پزشکی، بیولوژی، دندانپزشکی، بیوتکنولوژی و داروسازی دارد. اما در مورد بخش صنایع شیمی باید بگوییم که زمینه هایی همچون پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، صنعت تولید لوازم خانگی و الیاف مصنوعی در حیطه صنایع شیمی قرار دارند. باید بدانید که رشته مهندسی شیمی در دوره کارشناسی دو گرایش شیمی کاربردی و شیمی محض را در بر می گیرد. اما بین این دو گرایش چه تفاوت هایی دیده می شود؟ راستش را بخواهید در گرایش شیمی محض، انجام  کارهای تحقیقاتی برای دانشجویان مطرح بوده و شناخت ناشناخته های علمی شیمی و حل مسائل مختلف در آن در دوره های بالاتر تحصیلی یعنی کارشناسی ارشد و مقطع دکتری هدف اصلی از اهداف ایجاد این گرایش شمرده می شوند. اما در گرایش شیمی کاربردی با دید کاربردی به این علم نگریسته می شود. در واقع، قصد اصلی از راه اندازی این گرایش در علم شیمی استفاده از آموخته های آن در صنایع مختلف است. باید گفت که در این علم امکان آشنایی دانشجویان با مفاهیم مطرح شده در صنایع شیمی بیشتر بوده و در نتیجه جذب آن ها به بازار کار بهتر صورت می گیرد.

لیست جامع درس های تخصیص داده شده به رشته مهندسی شیمی

آشنایی کامل با درس های تخصیص داده شده به رشته مهندسی شیمی، جهت داوطلبان مایل به انتخاب این رشته در مطلب انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 بسیار ضروری می نماید. بنابراین، نباید از آن به سادگی گذشت
                       درس های اصلی در رشته مهندسی شیمی
ایمنی در آزمایشگاهآزمایشگاه شیمی فیزیک 1
ریاضی در شیمیشیمی فیزیک 1
شیمی آلی 1آزمایشگاه شیمی فیزیک 2
آزمایشگاه شیمی آلی 1شیمی معدنی 1
شیمی آلی 2آزمایشگاه شیمی معدنی 1
آزمایشگاه شیمی آلی 2شیمی معدن 2
شیمی آلی 3آزمایشگاه شیمی معدن 2
شیمی تجزیه 1شیمی معدنی 3
آزمایشگاه شیمی تجزی ه1زبان تخصصی شیمی
شیمی تجزیه 2شناسایی ترکیبات آبی
آزمایشگاه شیمی تجزیه 2آزمایشگاه شناسایی ترکیبات آلی
شیمی تجزیه 3شیمی فیزیک 3
آزمایشگاه شیمی تجزیه 3روش های جداسازی در شیمی تجزیه
شیمی فیزیک 1

 

                         درس های اختیاری در رشته مهندسی شیمی
استانداردسازیشیمی سطح و حالت جامد
اصول تصفیه آب و پساب های صنعتیشیمی صنایع معدنی
الکتروشیمی کاربردیشیمی مواد بهداشتی و آرایشی
آزمایشگاه خوردگ فلزاتشیمی و فناوری چرم
آزمایشگاه شیمی پلیمرشیمی و فناوری رنگ
آشنایی با واحدهای تحقیق و توسعهشیمی و فناوری مواد غذایی
آمار در شیمی تجزیهشیمی و فناوری نفت و گاز
پروژه کارشناسیفناوری پلیمرها
تاریخ و فلسفه علم شیمیکاربرد رایانه در شیمی
خوردگی فلزاتکاربرد نظریه گروه در شیمی
رادیوشیمیکاربردی الکترونیک در شیمی
سنترمواد آلیکارگاه عمومی یا شیشه بری
شیمی تجزیه نمونه های حقیقیگرافیک و نقشه خوانی صنعتی
شیمی داروییمبانی بیوتکنولوژِی
شیمی سبز و محیط زیستنانوشیمی

 

                      درس های تخصصی در رشته مهندسی شیمی
اصول صنایع شیمیشیمی فیزیک آلی
شیمی آلی فلزیطیف سنجی مولکولی
شیمی پلیمرمتون علمی شیمی

 

آینده کاری و بازار کاری رشته مهندسی شیمی در ایران

باید گفت که بازار کار رشته مهندسی شیمی در ایران از گستردگی زیادی برخوردار بوده و امکان فعالیت هیچ سازمان یا واحد تولیدی بدون علم شیمی وجود ندارد. جالب است بدانید که هر یک از افراد پس از فارغ التحصیلی از رشته شیمی به راحتی می توانند در صنایعی مانند پتروشیمی، نفت و پلیمر، کارخانه ها و قسمت های کنترل کیفیت در صنایع مختلف، صنایع رزین و رنگ، تولید شوینده ها، مواد بهداشتی و دارو و همینطور صنایع غذایی مشغول به فعالیت گردند.

توانایی های مهم و قابل توصیه جهت کسب مدرک و یافتن شغلی در حیطه شیمی

قابل توجه شما عزیزان این که تمام دانشجویان این رشته تحصیلی نیاز به داشتن مهارت زیادی در درس هایی همچون فیزیک، شیمی و ریاضی را دارند. از طرف دیگر علاقه مندی فراوان به رشته شیمی و لذت بردن از دروس آن نیز از دیگر توانایی های مورد نیاز در این زمینه محسوب می شود.

انتخاب رشته در مقطع کارشناسی بدون آزمون در رشته شیمی دانشگاه آزاد

به عرض می رسانیم که امکان انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 در ماه مرداد برای تمامی عاشقان و علاقه مندان این رشته وجود داشته و آن ها می توانند به صورت اینترنتی اقدام به انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 نمایند. دقت داشته باشید که میزان معدل کتبی دوران متوسطه شما در قبولی در این رشته و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 نقش اساسی و مهمی دارد. توجه کنید که امکان ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 تنها پس از خرید کارت اعتباری برایتان امکان پذیر است. در این مطلب، مبحث انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 98 را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. علاوه بر این، می توانید مقاله مربوط به ثبت نام بدون کنکور آزاد 98 را نیز مطالعه بفرمایید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *