آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی






انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از شناخته شده ترین دانشگاه ساخته شده در ایران تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. دانشگاهی مشهور که سال های زیادی در حدود 27 سال از احداث آن می گذرد. از جمله مقاطع تحصیلی که در این دانشگاه جذب و گزینش دانشجو دارد. مقطع کاردانی است. مقطعی که پذیرش دانشجو در آن و در این دانشگاه فقط بر طبق سوابق تحصیلی فرد متقاضی ادامه تحصیل و بدون احتیاج به شرکت در آزمونی جامع انجام می پذیرد. مدرک اخذ شده در این دانشگاه کاملاً مورد تأیید وزارت علوم واقع شده است و هر یک از مراکز دانشگاهی از اعتبار کمتر و یا بالاتری بهره مند هستند. اما در مجموع مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها قابلیت ترجمه را دارند و از اعتبار کافی برخوردار هستند. در این مقاله، بحث جالب و خواندنی انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی را برای شما عزیزان مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوب و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی کسب نمایید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

تمامی شما دوستان گرامی تنها در صورت برخورداری از شروطی چند امکان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی را دارید. اولین و شاید اصلی ترین شرط را می توان اخذ مدرک معتبر دیپلم دوران متوسطه در یکی از گرایش های گنجانده شده در گروه کار و دانش و فنی و حرفه ای را ذکر کرد. البته به یاد داشته باشید که تا قبل از انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی باید این مدرک را از محل تحصیل خود اخذ کرده باشید. مورد دوم سلامت شما از جهت جسمی برای تحصیل در یکی از رشته های کاردانی موجود  در دانشگاه علمی کاربردی است که لزوماً باید رعایت شود. البته داوطلبان آقا نیز در زمان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی باید مشکل یا مسئله خود را از جهت خدمت سربازی به طور کامل برطرف کرده باشید.

زمان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

باید به عرض برسانیم که هر یک از داوطلبان جهت انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی می توانند در طی دوباره زمانی مختلف اقدام به این امر نمایند. در سال 97، اولین بازه زمانی ماه مرداد و دومین بازه دی ماه 97 تعیین شده بود. جهت اطلاع دقیق از زمان در نظر گرفته شده برای سال آینده باید تا آن زمان منتظر بود.

نحوه انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

کلیه مراحل انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی در رشته های مختلف تحصیلی گنجانده شده در دفترچه انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. هر فرد پس از مطالعه و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی پس از واریز مبلغ مشخصی امکان ورود به صفحه ثبت نام و انجام تمامی مراحل انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی را به آسانی پیدا می کند. در زمان پایان یافتن انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی کد رهگیری از طریق سایت سازمان سنجش به فرد داده می شود. در صورت عدم دریافت کد رهگیری اطمینان داشته باشید که انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی شما تمام شده است. در زمان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی توصیه به انتخاب بیشتر از 15 رشته شده است. این موضوع که چیدمان و ترتیب رشته های ثبت شده باید چگونه باشد بستگی مستقیمی به اولویت های شما داوطلبان دارد نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این که امکان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی تنها از میان رشته های یکی از گروه های آموزشی معرفی شده در این دانشگاه یعنی مدیریت و خدمات اجتماعی فرهنگ و هنر، کشاورزی و یا صنعت انجام می گیرد. بدین معنا که هیچ یک از شما نمی توانید از بین دو یا چند گروه آموزشی دست به انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی بزنید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *