انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر خواهیم پرداخت، داوطلبان عزیزی که اهداف خود را برای تحصیل و کار مشخص کرده اند. در صورت علاقه مندی و شناخت رشته کامپیوتر و بازار کار آن می توانند در دانشگاه های علمی کاربردی که بدون کنکور در سال 2 بار اقدام به پذیرش دانشجو می کنند، شرکت کنند، از این رو با پرداختن و بررسی انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی شما را از زمان، شرایط و نحوه انتخاب رشته مطلع خواهیم کرد.

دانشگاه های علمی کاربردی انتخابی مناسب برای افراد شاغل است که قصد دارند در حوزه ی شغلی خود مهارت بیشتری کسب کنند، این دسته از داوطلبان با انتخاب سهمیه شاغل از شرایط خاصی بهره مند می شوند. به عنوان مثال ساعات کاری این دسته از داوطلبان بعد از زمان کاری و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز برگذار می شود.  در ادامه قصد داریم زمان و نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

اما قبل از آن لازم می دانیم با رشته کامپیوتر علمی کاربردی آشنا شوید.

رشته کامپیوتر علمی کاربردی

یکی از ویژگی های دانشگاه علمی کاربردی رشته های متنوع است. هر رشته در این دانشگاه به چند رشته تبدیل شده است تا با تخصص و مهارت بیشتر در آن زمینه پرداخته شود. به عنوان نمونه رشته کامپیوتر در دو رشته مهندسی فناوری سیستم های سخت افزاری رایانه، مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری و داوطلبان علاقه مند به رشته های طراحی صفحات وب، برنامه نویسی تحت وب، خدمات رایانه، امنیت اطلاعات، تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات باید بدانند این قبیل رشته ها به عنوان رشته های فناوری اطلاعات ارائه می شوند اما با توجه به اینکه تمامی رشته های مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات در یک زیرگروه هستند. داوطلبان عزیز می توانند در انتخاب های خود هر دو رشته را درج کنند، گروه صنعت و زیرگروه 605 مربوط به رشته های کامپیوتری است.

زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر همان طور که گفته شد دو بار در سال ثبت نام و انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه های علمی کاربردی انجام می شود. داوطلبان نیمسال اول ورودی مهر و نیمسال دوم ورودی بهمن محسوب می شود. زمان انتخاب رشته و ثبت نام هم دهه آخر مردادماه و یا اوایل شهریور ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر انجام خواهد شد و انتخاب رشته نیمسال دوم در آذر و یا دی ماه کامپیوتر انجام خواهد شد و انتخاب رشته نیمسال دوم در آذر و یا دی ماه انجام می شود.

انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر

برای انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) داوطلبان 20 انتخاب خواهند داشت. برای انجام انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر این مراحل را انجام دهید:

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی org شوید و از منوی سمت راست گزینه جامع علمی کاربردی را انتخاب کنید.
  • بعد از مطالعه دفترچه و اطلاع از شرایط، در صورت برخورداری از شرایط هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. (برای پرداخت به همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.
  • بعد از ثبت نام کد رشته / محل مورد نظر را وارد کنید و بعد از ثبت انخاب ها، انتخاب رشته شما با موفقیت انجام می شود.

در انتخاب رشته کامپیوتر به اولویت بندی رشته ها و کد رشته ها توجه کنید و بعد از اطلاعات کامل از شرایط بازار کار و بررسی توانایی های خد رشته برتر را در اولویت قرار دهید، اما داوطلبان شاغل توجه کنند تنها مجاز هستند در یک زیرگروه رشته ای که مرتبط با زمینه شغلی خود هستند انتخاب رشته نماید. بنابراین در صورتی که در غیر از زیرگروه 605 انتخاب رشته انجام شود، تمامی انتخاب های داوطلب حذف خواهد شد.

داوطلبان آزاد می توانند در یک گروه (صنعت) انتخاب رشته کنند و بعد از اینکه کامپیوتر در اولویت اول قرار گرفته شد سایر زیرگروه ها نیز می توانند انتخاب شود. اما اگر در گروه دیگر (دو یا چند گروه) انتخاب رشته انجام شود، تمامی انتخاب ها حذف خواهند شد.

بعد از مطالعه مقاله انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر مقاله لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی–کاربردی کامپیوتر 97 را مطالعه کنید.

پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی کامپیوتر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *