انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد, بدون کنکور

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حسابداری 98





انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حسابداری 98

حدودا چهار سال است که دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی بدون کنکور از متقاضیان ثبت نام می کند. در تمام رشته محل های مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اکنون پذیرش بدون کنکور انجام می شود و داوطلبان تحصیل در مقطع کاردانی نیازی نیست در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. ثبت نام بدون کنکور فرصت بسیار خوبی برای متقاضیان ورود به دانشگاه فراهم کرده است تا بدون نگرانی از قبول شدن یا نشدن در کنکور برای ثبت نام در رشته مورد علاقه خود درخواست دهند. اما نبودن کنکور، تمام مجارا نیست و ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور شرایط و نکته های خاص خود را دارد که اطلاع از آنها به داوطلبان کمک زیادی می کند. در این مطلب شرایط و نکات مربوط به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 را بررسی می کنیم.

زمان انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد همزمان است. روند آن به این صورت است که داوطلبان می توانند دو بار در سال در پی فراخوان پذیرش بدون کنکور دانشگه آزاد درخواست های پذیرش خود را به معاونت سنجش و پذیرش این دانشگاه ارسال کنند. زمان ثبت نام و انتخاب رشته در مرداد و آذر است. که پذیرفته شدگان مرداد ورودی مهر به حساب می آیند و پذیرفته شدگان آذر ورودی بهمن. بنابراین تا چند ماه دیگر فراخوان ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 برای ورودی مهر اعلام می شود.

ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد در رشته حسابداری 98

روال به این صورت است که اگر داوطلبی می خواهد انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 را انجام دهد، اول باید ثبت نام کند و اطلاعات ثبت نامی مورد نظر دانشگاه آزاد را در سایت azmoon.org وارد کند که سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه است و تمام مراحل ثبت نام بدون کنکور کاردانی آزاد از طریق آن انجام می شود. برای ثبت نام و انتخاب رشته خرید کارت اعتباری الزامی است که در واقع به منزله پرداخت هزینه ثبت نام است. پس از طی این مراحل داوطلب مجاز است انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور را انجام دهد. داوطلبان حتما رسید ثبت نام را پرینت گرفته و تا زمان ثبت نام در دانشگاه نگهداری کنند.

نحوه انتخاب رشته کاردانی حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد

به هر داوطلب امکان انتخاب تا 20 کدرشته محل داده شده است. در دوره کاردانی ناپیوسته داوطلبان محدودیتی در انتخاب رشته از گروه های آزمایشی نامرتبط با دیپلم خود ندارند و خرید کارت اعتباری می توانند به دفعات و از گروه های آزمایشی مختلف انتخاب رشته کنند. وقتی داوطلب از رشته های نامرتبط با نوع دیپلم خود رشته انتخاب می کند ضریب تأثیر مثبت معدل کم می شود(اگر رشته های مرتبط انتخاب کند ضریب تاثیر معدل 100 است). ولی داوطلبان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی پیوسته فقط می توانند رشته های مرتبط با دیپلم خود را انتخاب کنند. در دفترچه انتخاب رشته نوع دیپلمی که هر داوطلب برای انتخاب هر رشته باید داشته باشد، ذکر شده است. متقاضیان انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 به اولویت بندی در فرم انتخاب رشته دقت کنند و کد رشته-محل های حسابداری که قبولی در آنها برایشان اهمیت بیشتری دارد را به انتخاب های اول خود در نظر بگیرند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور مقطع کاردانی آزاد

شرایط ثبت نام در کاردانی ناپیوسته و پیوسته شباهت ها و تفاوت هایی دارد. شباهت این است که پذیرش براساس سوابق تحصیلی است و تفاوت در نوع مدارک تحصیلی لازم برای پذیرش در هر دوره. داوطلبانی که می خواهند برای پذیرش کاردانی ناپیوسته درخواست دهند باید گواهینامه گذرانده دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم دبیرستان داشته باشند. ولی برای پذیرش کاردانی پیوسته گواهینامه پایان تحصیل متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش لازم است. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دوره کاردانی دانشگاه آزاد، می توانند تمام سوالات خود را در  زمینه انتخاب رشته با مشاوران با تجربه آیدانیتو مطرح کنند.  به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم، با مطالعه مقاله کاردانی بدون کنکور آزاد 98 اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *