آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی- سیستماتیک و بوم شناسی, انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی- فیزیولوژی, انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی-سلولی و تکوینی, زیست شناسی

انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98






انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98

در این مقاله قصد داریم به بررسی انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98 بپردازیم. همچنین قبل از بیان مطالب انتخاب رشته بهتر است کمی راجع به رشته دکتری زیست شناسی گیاهی صحبت کنیم. شناخت کامل رشته و اطلاع از جزئیات آن می تواند کمک شایانی به انتخاب رشته داوطلبان کند.

دکتری زیست شناسی گیاهی

رشته زیست شناسی گیاهی در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد ارائه شده است، از زیر گروه های علوم پایه می باشد. هدف از رشته رشته زیست شناسی گیاهی  مطالعه و بررسی موارد مربوط به گیاهان مختلف در دوران اولیه تا به امروز است. زیست شناسی گیاهی در مقطع دکتری شامل 3 رشته می شود، که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

  • زیست شناسی گیاهی – فیزیولوژی
  • زیست شناسی گیاهی – سیستماتیک و بوم شناسی
  • زیست شناسی گیاهی – سلولی و تکوینی

معرفی مختصر رشته های زیست شناسی

زیست شناسی گیاهی – فیزیولوژی

در این رشته داوطلبان به شناخت زندگی گیاهان مختلف و بخش های مختلف گیاهان می رسند. در این رشته داوطلبان به نحوه کارکرد اندام های مختلف گیاهان می پردازند. داوطلبان فارغ التحصیل شده که مجاز به انتخاب رشته شدند، در تمامی رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی – فیزیولوژی هستند.

زیست شناسی گیاهی – سیستماتیک و بوم شناسی

رشته سیستماتیک و بوم شناسی در مقطع دکتری دارای 2 رشته می شود:

  • زیست شناسی گیاهی – سیستماتیک
  • زیست شناسی گیاهی – بوم شناسی

این دو رشته بدون داشتن گرایش های خاص در دانشگاه ها و مقطع دکتری ارائه شده اند. زیست شناسی گیاهی –سیستماتیک از رشته های قدیمی و حائز اهمیت گروه علوم پایه می باشد و به اختلاف های گیاهان اشاره می کند.

زیست شناسی گیاهی – سلولی و تکوینی

رشته زیست شناسی گیاهی – سلولی و تکوینی بدون دارا بودن گرایش خاصی در دانشگاه های سراسری – غیر انتفاعی – آزاد ارائه شده است. در این رشته تمامی عوامل که بر اندام ها، سلول ها و بافت های گیاهان – قارچ ها تأثیرگذار است، مورد بررسی و تدریس قرار می گیرد.

زمان انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98

اواخر فروردین ماه سال 98، نتایج اولیه کنکور دکتری اعلام خواهد شد و بعد از آن افرادی که در کنکور دکتری زیست شناسی قبول شده اند، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. طبق اعلام سازمان سنجش هفته آخر فروردین ماه 98، نتایج اولیه ی آزمون کتبی دکتری 98 اعلام خواهد شد. در نیمه اول اردیبهشت ماه 1398، داوطلبان میتوانند انتخاب رشته دکتری 98 خود را انجام دهند.  

نحوه انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98

با مشاهده نتایج آزمون دکتری 98 ، داوطلبان در صورت قبولی ،مجاز به انتخاب رشته اینترنتی میباشند. لازم به ذکر است انتخاب رشته دکتری 98 تنها از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشود. داوطلبان پس از ورود به سایت سازمان سنجش و تایید مشخصات خود، وارد مرحله انتخاب رشته میشوند. داوطلبان مجاز شده به انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی، می توانند 50 کد رشته را وارد کنند. پس از اتمام انتخاب رشته ، کد 16 رقمی به داوطلب ارسال میشود که نشان دهنده تکمیل انتخاب رشته دکتری است.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله گرایش های دکتری زیست شناسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری زیست شناسی گیاهی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *