آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری حسابداری 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حسابداری

انتخاب رشته دکتری حسابداری 98

انتخاب رشته دکتری حسابداری 98

انتخاب رشته دکتری حسابداری 98

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری در دهه سوم فروردین ماه، نوبت به انتخاب رشته دکتری حسابداری 98 می رسد و در این مرحله مسیر داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا می شود. از این رو انتخاب رشته دکتری حسابداری 98 به صورت انتخاب رشته دکتری حسابداری سراسری و آزاد انجام می شود. در ادامه به شرایط انتخاب رشته دکتری حسابداری 98 و نحوه انتخاب رشته دکتری حسابداری 98 می پردازیم.

شرایط انتخاب رشته دکتری حسابداری 98

شرایط انتخاب رشته دکتری حسابداری در گام نخست نیازمند این است که داوطلب در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، خودگردان و غیر انتفاعی و آزاد شده باشد. از این رو کسانی که در کارنامه آنها مجاز شده درج شده باشد، می توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته هر یک از داوطلبان می بایست بر اساس میانگین کسب شده و نمره کل اکتسابی انجام شود. بدین صورت که اگر متقاضی برای انتخاب رشته یک دانشگاه حد نصاب و رتبه لازم را کسب نکرده باشد، نمی تواند برای پذیرش، انتخاب رشته دکتری حسابداری نماید. انتخاب رشته دکتری حسابداری آزاد 98 نیز مختص کسانی که اعلام در نتایج اولیه دارای کد انتخاب رشته دکتری آزاد باشند و از طریق این کد بتوانند در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انتخاب کد رشته محل های مربوطه را انجام دهند. این کد مختص کسانی است که در زمان ثبت نام دکتری 98، تیک علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه آزاد را علامتگذاری کرده اند.

نحوه انتخاب رشته دکتری حسابداری 98

نحوه انتخاب رشته دکتری حسابداری سراسری و آزاد از هم مجزا است. برای انتخاب رشته دکتری حسابداری سراسری مجاز شدگان لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری 97 ،  از طریق وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده یا اطلاعات شناسنامه ای به صفحه انتخاب رشته اینترنتی دکتری حسابداری هدایت شوند. انتخاب رشته می بایست بر اساس علاقه و توجه به سهمیه های پذیرش و سنجش شرایط دانشگاه های پذیرنده رشته حسابداری با شرایط داوطلب انجام شود. انتخاب رشته اصولی و درست گاهی اوقات موجب جابجایی رتبه ها و درصدها خواهد شد.
تعداد کد رشته محل های انتخابی برای انتخاب رشته دکتری حسابداری 50 کد رشته محل است که با توجه به معیارهای بالا می بایست اولویت بندی شود. در انتخاب رشته دکتری حسابداری دانشگاه آزاد امکان انتخاب 40 کد رشته محل وجود دارد و داوطلبانی که مایل به پذیرش در دانشگاه آزاد هستند، ابتدا می بایست کارت اعتباری انتخاب رشته را خریداری کنند و از طریق سایت www.azmoon.org اقدام به انتخاب رشته نمایند. بعد از اتمام زمان تعیین شده برای انتخاب رشته داوطلبان، اسامی پذیرفته شدگان نهایی برای مرحله دوم آزمون دکتری حسابداری که همان مصاحبه علمی و پژوهشی است را با انتشار اطلاعیه اعلام خواهد کرد.
میزان موفقیت در انتخاب رشته علاوه بر اطلاع از قوانین و اصول انتخاب رشته درست وابسته به مرحله اول که همان کنکور دکتری است، بر می گردد و کسانی که رتبه و تراز لازم مورد نظر خود را کسب کرده باشند، در دانشگاه رشته دلخواه خود پذیرش خواهند شد. انتخاب رشته دکتری حسابداری با توجه به گرایش های آن وظرفیت های پذیرش در دانشگاه های پذیرنده، قانون کلی انتخاب رشته دکتری حسابداری در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد است.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری حسابداری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری بزنید. 

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری حسابداری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *