آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98
انتخاب رشته دکتری, مهندسی مکانیک

انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98






انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98

برای آگاهی و اطلاع داوطلبانی که در جلسه کنکور دکتری شرکت کرده اند، کارنامه ای کتبی تحت عنوان اعلام نتایج اولیه منتشر می شود. این کارنامه تکلیف داوطلبان برای انتخاب رشته را مشخص خواهد کرد. داوطلبان کنکور دکتری مهندسی کانیک در تمامی گرایش های آن بر طبق کارنامه کتبی اینترنتی می توانند انتخاب رشته کنند. اما شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98 و نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98 را در ادامه مطلب بخوانید.

شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98

شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک در گام نخست برای داوطلبان این است که با توجه به کارنامه کتبی که دربردارنده نمرات کسب شده، رتبه و نمره کل است مجاز به انتخاب رشته شده باشند، در زیر نمونه یک کارنامه دکتری را مشاهده می کنید: با توجه به این کارنامه کسانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، عبارت مجاز می باشید زیر عنوان دانشگاه  های سراسری و آزاد قرار می گیرد. برای کسانی که در زمان ثبت نام کنکور دکتری مهندسی مکاینک، تیک علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه آزاد را زده اند، هنگام انتخاب رشته کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد دریافت می کنند که از طریق این کد وبسایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می توانند انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک در تمامی گرایش های آن را انجام دهند. داوطلبانی که این شرایط را داشته باشند، امکان انتخاب رشته دارند که بدین ترتیب وارد مرحله بعدی که همان نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک است، می شوند.

نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98

انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک سراسری و آزاد از هم متفاوت و جداست. در واقع داوطلبان یک با برای دانشگاه سراسری و یک بار برای دانشگاه آزاد می بایست انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته دکتری سراسری مکانیک از طریق سایت سازمان سنجش و با امکان انتخاب 50 کد رشته محل انجام می شود و در انتخاب رشته دکتری آزاد مکانیک از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته و امکان انتخاب 40 کد رشته محل صورت می گیرد. این مسیر آنلاین و اینترنتی تعریف شده برای انتخاب رشته دکتری مکانیک است. اما مرحله ی اصلی استراتژی ها و کسب اطلاعات صحیح برای پر کردن فرم اینترنتی انتخاب رشته است که گاهی سبب کسب نتایج غیر منتظره می شود. در هر صورت یک جامعه آماری متخصص امکان انتخاب رشته در رشته شما که همان مهندسی مکانیک در هر یک از گرایش های چهارگانه آن است، چند فاکتور را قبل از درج کد رشته محل ها مورد توجه قرار دهید که شامل:
1- اطلاع از سهمیه بندی ها
2- بعد مسافت
3- تعداد ظرفیت های ورودی دانشگاه ها در گرایش مورد نظر داوطلب
4- میزان شهریه دریافتی هر یک از رشته محل 
5 -سهمیه بندی های مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان که مجموعاً 30 درصد از ظرفیت های ورودی دانشگاه هاست و سهمیه مربیان که به مربیان آزمایشی رسمی و جریان قطعی تعلق دارد.
حد نصاب نمره لازم برای هر یک از این دو سهمیه ها، 80 درصد آخرین شخص قبول شده در گزینش آزاد در هر کدام از کد رشته محل هاست. در نظر گرفتن بعد مسافت محل زندگی داوطلب با کد رشته محل هایی که انتخاب می کند، نیز در انتخاب رشته دکتری مکانیک اهمیت دارد. اگر چندان به دور شدن از محل زندگی خود اهمیت نمی دهید، کد رشته های دانشگاه های خوب اما دارای بعد مسافت را فراموش نکنید! همچنین به نوع دانشگاهی که می خواهید انتخاب کنید و آموزش رایگان یا غیر رایگان آن نیز توجه کنید. در میان همه فاکتورهای بیان شده، علاقه نقش پر رنگی دارد. از این رو علایق خود را نیز مدنظر قرار دهید.
در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک سراسری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *