آیدانیتو > کارنامه سبز ارشد
اعلام نتایج آزمون ارشد

کارنامه سبز ارشد

کارنامه سبز ارشد

کارنامه سبز ارشد

اینکه کارنامه سبز ارشد چیست و چه کاربردی دارد، از سوألات اصلی داوطلبان کنکور ارشد است. در مقاله ای که در ادامه می خوانید درباره کارنامه سبز ارشد و کاربرد و زمان انتشار کارنامه سبز توضیح می دهیم. اگر داوطلب کنکور ارشد بوده اید، از شما دعوت می کنیم، مقاله کارنامه سبز ارشد را دنبال کنید تا با آگاهی نسبت به محتویات کارنامه سبز و کاربرد آن بتوانید از فرصت تکمیل ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنید.

کارنامه سبز ارشد چیست

کارنامه سبز ارشد که به آن کارنامه محرمانه یا کارنامه نهایی هم می گویند، برای داوطلبانی صادر می شود که در کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند و انتخاب رشته را انجام داده اند. کارنامه سبز به این دسته از داوطلبان نشان می دهد در کدام انتخاب یا انتخاب های بعد از کد رشته که در آن قبول شده اند، حد نصاب قبولی را کسب کرده اند و اگر این کد رشته یا کد رشته ها را در اولویت های بالاتر قرار می دادند می توانستند قبول شوند.

زمان انتشار کارنامه سبز ارشد

معمولا کارنامه سبز ارشد یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی ارشد منتشر می شود. شما می توانید کارنامه سبز ارشد سراسری و آزاد را به طور جداگانه دریافت کنید. داوطلبان عزیز به این موضوع دقت کنند که کارنامه سبز هیچ مسئولیتی را متوجه سازمان سنجش نمی کند و این سازمان هیچ وظیفه ای در قبال انتقالی و جابه جایی به انتخاب های پایین تر ندارد.

کاربرد کارنامه سبز ارشد

داوطلبان پس از دریافت کارنامه و آگاهی از کدرشته محل هایی که امکان قبولی در آنها را دارند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد، رشته هایی که در آنها قبول شده اند را انتخاب کنند. به این نکته دقت کنید که در دانشگاه آزاد می توانید به واحدهای دیگری که بر اساس کارنامه سبز امتیاز قبولی در آنها را کسب کرده اید، انتقالی بگیرید ولی در دانشگاه سراسری به هیچ وجه امکان انتقالی گرفتن وجود ندارد و فقط می توانید با موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد از امکان مهمان شدن استفاده کنید. داوطلبان اگر میخواهید که در مقطع ارشد تحصیل کنید بهترین راه و بی دردسرترین ثبت کارشناسی ارشد بدون کنکور است کلیک کنید روی لینک آبی تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما دهیم.

نحوه استفاده از اطلاعات کارنامه سبز

برای استفاده از کارنامه سبز ارشد ابتدا باید محل قبولی خود را پیدا کنید. برای این کار بایستی به ستون نتیجه نگاه کنید. هر کد رشته ای که در مقابل آن علامت * قرار دارد، کد رشته ای است که در آن پذیرفته شده اید (در کارنامه سبز ارشد رشته ها با کد مشخص می شوند و عنوان رشته ها معلوم نیست). شما برای بررسی وضعیت تان باید فقط به کد رشته های انتخابی بعد از رشته قبولی تان نگاه کنید و رتبه خود در کد رشته های پایین تر از رشته قبولی خود را با آخرین رتبه قبولی مقایسه کنید. اگر رتبه شما از آخرین فرد قبول شده بالاتر باشد به این معنی است که اگر آن رشته را در اولویت های بالاتر قرار می دادید پذیرفته می شدید. سپس باید کد رشته محلی که امکان قبولی در آن را داشتید، با دفترچه انتخاب رشته مطابقت دهید.

شیوه مشاهده کارنامه سبز ارشد

برای مشاهده و دریافت کارنامه سبز در زمان مقرر بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و با وارد نمودن اطلاعات شخصی تان به صفحه مربوطه رفته و کارنامه سبز خود را دریافت کنید. پیشنهاد می کنیم بعد از مقاله فوق مقاله های اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد و نتایج نهایی ارشد سراسری را هم بخوانید.
داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور ارشد سراسری می توانند تمام سوألات خود را درباره اعلام نتایج نهایی ارشد  و کارنامه سبز از مشاوران مجرب و حرفه ای آیدانیتو بپرسند.

7 دیدگاه در “کارنامه سبز ارشد

  1. بهرام گفت:

    سلام ،ببخشید مزاحم میشم ، من دانشجوی ارشد صنایع هستم و بطور اشتباهی کد رشته محل فومنو زدم و قبول شدم و هیچ علاقه ای نه به رشته و نه به دانشگاه ندارم ، چون دانشگاه اصفهان و انوشیروانی و یزد هم میتونم قبول بشم اگر اعتراض بزنم ، بنظرتون با اعتراض به جایی میرسم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . شما در سایت سنجش اعتراض بزنید . توکل به خدا مشکلتون حل میشه

  2. مینا گفت:

    سلام من سنجش در خواست برا اولویت پایینم ک اگ اول میزدم قبول میشدم دادم هنوز پاسخی دریافت نکردم چقد طول میکشه جواب بدن؟چقد احتمال داره قبول کنن از دانشگاه تهران میخوام برم تبریز ک نزدیکه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . بین 3 روز الی 3 هفته طول میکشه که پاسخ بدن . بحث اینکه قبول کنند یا خیر بستگی به دانشگاه مقصد داره

  3. زهرا گفت:

    باسلام. خسته نباشید. من تو انتخاب رشته ارشد دانشگاه خودم رو که کارشناسی رو اونجا خوندم تو اولویت سوم زدم. میدونم که قبولم میشم .میخواستم بدونم بعد اومدن کارنامه سبز، امکان تغییر وجود داره اگر زودتر اقدام کنم؟؟

  4. علی گفت:

    سلام در صورت اشتباه در انتخاب رشته ایا فقط انتخاب بعدی بررسی میشه یا حق انتخاب هست که مشخص کنیم کدام کدمحل بررسی بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *