آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور
بدون کنکور

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور






انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

در صورتی که شما دوستان نیز در ردیف مشتاقان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستید، امکان عدم رضایت شما از رشته و محل تحصیل مورد قبولی شما پس از اعلام نتایج همواره وجود دارد. اما ما با اطمینان خاطر به شما عرض می کنیم که هیچ نیازی به نگرانی در این رابطه نیست. چون مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی، فرصتی عالی را در اختیارتان گذاشته اند که می توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. اکنون بر خود واجب می دانیم که تعریفی هرچند کوتاه را از این دوره یعنی تکمیل ظرفیت برای شما دوستان عزیز بیان کنیم.

در صورتی که دانشگاه آزاد نتواند تعداد دانشجویانش را به حد نصاب مد نظر خود برساند، به اجبار باید به روش دیگری به نام تکمیل ظرفیت این مشکل مهم را حل کند. این دوره، در هر سال تحصیلی به وسیله دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود. باید خاطر نشان کنیم که هر یک از دانشگاه های آزاد سراسر کشور ،ظرفیت مشخصی را برای هر کدام از رشته های تحصیلی مشخص کرده اند که این تعداد در مراکز دانشگاهی با هم تفاوت دارد.

همان گونه که اطلاع دارید، دوره تکمیل ظرفیت جهت همه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از دوره کاردانی تا دکتری اجرایی است. هدف اصلی ما از نگارش این مقاله، ذکر تمامی توضیحات لازم در رابطه با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور بوده که احتمالاً تعداد بسیاری از شما عزیزان به کسب اطلاعاتی در این موارد نیاز دارید. بنابراین ما را در مطلب انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور همراهی کنید.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

راجع به شرایط لازم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور باید عرض کنیم که کوچکترین مشکلی در رابطه با شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور حتی در صورت قبول شدن در دوره بدون کنکور این دانشگاه برای شما وجود ندارد. ولی در این میان باید توجه داشته باشید که در صورتی که توانستید از عهده قبولی در دوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور بر بیایید، دیگر نمی توانید جهت ثبت نام و انتخاب رشته در رشته پذیرفته شده در دوره بدون آزمون اقدام فرمایید. باید عرض کنیم که این موضوع شامل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، شبانه و روزانه نمی شود. مورد بعدی این که، هیچ نیازی به درج رشته ها بر طبق لیست رشته های انتخاب شده نبوده و بهتر است علاقه خود را در انتخاب رشته ها مد نظر داشته باشید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

بر طبق سال های قبل ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور از اواسط مهرماه سال 97 آغاز و به طور معمول تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت. اگر شما در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور پذیرفته شوید، کلاس های درسی تان از ماه بهمن شروع می شود.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

افرادی که قصد انتخاب رشته در دوره تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور را دارند، باید جهت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و نسبت به گزینش 20 کد رشته اقدام فرمایند. مسئله مهمی که در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور باید به آن توجه کرد، الویت بندی کد رشته محل ها بر طبق علایق بوده که همواره باید مد نظر قرار بگیرد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *