آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد نساجی 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد مهندسی نساجی

انتخاب رشته ارشد نساجی 98


انتخاب رشته ارشد نساجی 98

نساجی از رشته های بسیار کاربردی و مورد نیاز یک جامعه در زمینه صنعت پوشاک است. داوطلبان آزاد و سراسری شرکت کننده در آزمون ارشد نساجی در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند برای انتخاب رشته ارشد نساجی 98 آماده شوند. انتخاب رشته مرحله نهایی داوطلبان به منظور ورود به مقطع دکتری است و در صورتی که در این مرحله، اصول و ضوابط آن را رعایت کنند، وارد مقطع کارشناسی ارشد خواهند شد.
مهندسی صنایع که از رشته های گروه فنی و مهندسی میباشد در 6 گرایش ارائه شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد:
  1. الیاف
  2. پوشاک
  3. ساختارهای نانولیفی
  4. شیمی نساجی و رنگ
  5. فناوری
  6. مدیریت تولید

الیاف

تولید الیاف، خواص الیاف، مواد رنگزا و سایر عملیاتی که بر روی انواع منسوجات صورت میگیرد تا کالای مورد نظر تولید شود همگی در گرایش الیاف انجام پذیر است.

پوشاک

طراحی خطوط پوشاک و نحوه دوخت و اتصال قطعات لباس ها و… از جمله فعالیت های متخصصان گرایش مهندسی نساجی- پوشاک است.

ساختار نانو لیفی

نانوالیاف به الیاف هایی با قطر کمتر از 100 نانومتر می باشد، رشته سازه های نانولیفی به جهت ایجاد صنایع نوین ارائه شده است.

شیمی نساجی و رنگ

شیمی نساجی و رنگ به فرایند تولید و آماده سازی الیاف طبیعی و و رنگرزی میپردازد.

فناوری

شیوه ریسندگی ، طراحی ماشین آلات نساجی ، نحوه تولید نخ و … از جمله فعالیت های این رشته می باشد.

مدیریت تولید

توانایی بهره برداری از تولیدی های صنایع ریسندگی و… ، حفاظت از امکانات موجود صنایع و … از جمله فعالیت های این گرایش است.

کد ضریب های ارشد نساجی

کد ضریب تمام گرایش های ارشد نساجی 1 می باشد  بنابراین تمام گرایش های ارشد نساجی از ضریب و مواد امتحانی یکسان در آزمون برخوردار هستند. در کارنامه ارشد داوطلبان نساجی ه تعداد کد ضرایب رشته رتبه تعیین میشود بنابراین در کارنامه داوطلبان ارشد نساجی تنها یک رتبه درج خواهد شد و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته در آن میتوانند تمامی گرایش های نساجی را انتخاب نمایند.    

زمان انتخاب رشته ارشد نساجی 98

به فاصله چند روز بعد از انتشار نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان دانشگاه های سراسری می توانند اقدام به انتخاب رشته ارشد نساجی 98 نمایند. زمان انتخاب رشته ارشد نساجی 98 بر طبق دفترچه ثبت نام آزمون ارشد دهه دوم خردادماه است. زمان انتخاب رشته ارشد نساجی 98 در خرداد 98 اغاز میشود به مدت یک هفته مهلت انتخاب رشته ادامه خواهد داشت. ارشد بدون کنکور میتواند گام های بلندتری به سوی هدفمان باشد.

نحوه انتخاب رشته ارشد نساجی 98

انتخاب رشته به صورت اینترنتی انجام می شود. متقاضیان انتخاب رشته ارشد نساجی 98، دوره های روزانه، پیام نور، غیر انتفاعی، شبانه و پردیس خودگردان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به سامانه انتخاب رشته رفته و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان مراکز آموزشی دانشگاه آزاد با وارد کردن کد دسترسی در سایت آزمون این دانشگاه و خرید کارت انتخاب رشته ارشد می تواند انتخاب رشته نمایند. دریافت کد دسترسی از طریق کارنامه کتبی اینترنتی در سایت سنجش خواهد بود که به صورت قرمز رنگ در کارنامه داوطلبان متمایل به انتخاب رشته در این دانشگاه درج شده است.

از مقاله پرستاری بدون کنکور دیدن کنید تا اطلاعاتتان در این زمینه زیاد شود.

شرایط انتخاب رشته ارشد نساجی 98

داوطلبانی می توانند انتخاب رشته ارشد نساجی 98 را انجام دهند که دارای شرایط انتخاب رشته باشند. بر این اساس، داوطلبانی که بر طبق کارنامه منتشر شده برای آنها مجاز به انتخاب رشته در هر یک از کد ضریب ها شده اند، دارای شرایط انتخاب رشته ارشد نساجی 98 هستند. مجاز شدن آن ها بر اساس کسب میانگین ها و درصدها و در نتیجه رتبه لازم برای انتخاب هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد در کد ضریب مورد نظر است. منظور از کد ضریب، همان گرایش های رشته آزمونی است.

اصول انتخاب رشته ارشد نساجی 98

قبل از آنکه فرم انتخاب رشته را با 100 کد رشته محل پر نمایید، به نکات زیر حتماً توجه کنید: 1- کارنامه داوطلبان سال های قبل را بررسی کنید تا به محدوده رتبه و درصدهای لازم برای قبولی در هر یک از گرایش های مورد نظر خود در دانشگاه های سراسری و آزاد دست پیدا کنید. 2- ظرفیت ها را از دفترچه انتخاب رشته استخراج کنید، علاوه بر علاقه به آینده ی شغلی، به انتخاب های خود نیز توجه کنید. 3- بعد مسافت، امکانات دانشگاه ها و میزان شهریه آنها را با شرایط و وضعیت خود بسنجید. 4- انتخاب اول خود را بر طبق آنچه می خواهید قبول شوید، حتی اگر خیلی خوشبینانه است، چینش کنید و انتخاب های بعدی را عقلانی و در نهایت بدبینانه وارد فرم انتخاب رشته نمایید. 5-در انتخاب رشته های خود علاقمندی به رشته را مدنظر قرار دهید. لازم به یادآوری است که قبل از هر اقدامی برای انتخاب رشته ارشد نساجی 98، دفترچه انتخاب رشته ارشد را مطالعه کنید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته نساجی

  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دانشگاه صنعتی امیر کبیر
  • دانشگاه گیلان-رشت
  • دانشگاه یزد
  • دانشگاه بناب

با مشاوران آیدانیتو بهترین انتخاب رشته را در ارشد نساجی تجربه کنید!!!!

در زمان انتخاب رشته ارشد نساجی توجه به داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای و دقیق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر در مورد انجام انتخاب رشته ای حرفه ای حتی ذره ای تردید دارید با مشاوران برجسته آیدانیتو تماس بگیرید. 

  در نهایت پس از  انتخاب رشته ارشد نساجی 98، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد نساجی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *