آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی

انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98

انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری

انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98

رشته زبان و ادبیات فارسی از رشته های گروه علوم انسانی می باشد. این رشته سابقه طولانی در کشور ما دارد و با تأسیس هر دانشگاه، رشته زبان و ادبیات نیز در آن تدریس شد. رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی 98 در 9 گرایش ارائه شده است. برای اطلاع از جزئیات گرایش ها به مقالات مربوطه (گرایش های ارشد زبان  و ادبیات 98) مراجعه کنید. در این مقاله به موضوع انتخاب رشته زبان و ادبیات فارسی سراسری 98 خواهیم پرداخت و اطلاعاتی راجع به نحوه انتخاب رشته ارشد ، زمان انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98، ظرفیت های دانشگاه ها در رشته زبان و ادبیات و … صحبت خواهیم کرد.

زمان انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98

طبق اعلام سازمان سنجش، زمان انتخاب رشته ارشد زبان وادبیات فارسی 98، در تاریخ دهه دوم مردادماه 98، انجام خواهد شد. اگر از کنکور دادن و گذراندن مراحل سخت کنکور دیگر خسته شده اید در مقطع ارشد دیگر نیاز نیست که آزمون دهید از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور میتوانید وارد دانشگاه شوید و تحصیل کنید.

نحوه انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98

داوطلبان رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98، در تاریخ گفته شده در خرداد ماه، با وارد شدن به سایت سازمان سنجش انتخاب رشته خود را انجام می دهند. در این مرحله داوطلبان عزیز مجاز به انتخاب 100 کد رشته می باشند. داوطلبانی که در 2 رشته امتحانی شرکت کردند، با توجه به اولویت های خود، هر دو مجموعه را فقط در 100 انتخاب وارد می کنند. داوطلبان عزیز دقت کنید، وارد کردن رشته ها را بر اساس اولویت از 1 تا 100 وارد کنید. بنابراین در انتخاب رشته خود دقت کنید و توصیه می کنیم با نظر مشاوران تحصیلی این مرحله را به پایان برسانید. با نحوه اولویت بندی انتخاب های داوطلبان رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی98 آشنا شوید: قبولی در انتخاب رشته داوطلب از گزینه شماره 1 بررسی می شود و در صورتی که ظرفیت رشته وارد شده به وسیله داوطلبان رتبه بهتر پر نشده باشد، با همان انتخاب موافقت می شود و اولویت های بعدی بررسی نمی شود. از این جهت نحوه انتخاب رشته از اهمیت بالای برخوردار می شود و داوطلابن عزیز باید انخاب های خود را بر اساس اولویت های خود وارد کنند. در زمان اولویت بندی رشته ها به چند عامل دقت فرمایید:
  • هزینه دانشگاه مورد نظر
  • کیفیت تحصیلی دانشگاه
  • علاقمندی به رشته
با توجه به اولویت بندی رشته های مورد علاقه  کد رشته را وارد کنید.

شرایط انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98

برای انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98، داوطلبان موظف به شرکت در آزمون ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 هستند که در تاریخ ششم و هفتم اردیبهشت ماه انجام می شود. و در صورت مجاز شدن در دوره روزانه و غیر روزانه می توانند در زمان مشخص شده انتخاب رشته را انجام دهند.

این مطلب را برای کسانی که میخواستند در آینده پرستار باشند اما وارد رشته ی دیگر شدند مینویسم حتی کسانی که میخواهند وارد رشته پرستاری شوند شما میتوانید به رویای پرستار شدنتان جان دهید و به واقعیت تبدیلش کنید چرا که پرستاری بدون کنکور راهی است برای جان دادن به رویاهایتان.

توضیحاتی راجع به کارنامه ارشد

در ابتدای کارنامه، جدولی از مشخصات ثبت نامی داوطلب که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وارد کرده است را مشاهده می کنید.

مشخصات ثبت نامی داوطلب

شماره پرونده:نام خانوادگی و نام:جنس:

شماره شناسنامه:

سال تولد:

سهمیه ثبت نامی:ارگان:معدل کاردانی:
نام رشته تحصیلی:

معدل کارشناسی:

نام مؤسسه فارغ التحصیلی:

ماه و سال فراغت از تحصیل:

  و جدول بعدی، اطلاعات رشته امتحانی داوطلب شامل درصد نمرات و وضعیت داوطلب در هر کد ضریب می باشد.

کد ضریب

نمره کلرتبه داوطلب در سهمیهرتبه داوطلب بدون سهمیهآخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانهنتیجه در دوره روزانهرتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانهآخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره های غیر روزانه

نتیجه در دوره های غیر روزانه

         
         
         

 

نام درس

نمره به درصد

  
  
  
  

   

وضعیت انتخاب رشته داوطلب

 

معدل مؤثر:

 

دانشگاه های پذیرنده ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری

موضوع بسیار مهمی که در زمان انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی اهمیتی اساسی پیدا می کند شناخت و کسب اطلاع از دانشگاه های پذیرنده ارشد زبان و ادبیات فارسی است. د رصورت تمایل به انتخاب رشته ادبیات فارسی  در دوره ارشد و شناخت دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله گرایش های ارشد زبان و ادبیات فارسی بزنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی سراسری 98

  1. یک نفر گفت:

    با سلام خسته نباشید میتونید به من بگید با رتبه ی ۲۴۱ در ضریب ۱ و در سهمیه و رتبه ۱۶۸ در ضریب ۲ و رتبه ی ۱۹۴ در ضریب ۳ امکان قبولی در یکی از دانشگاه ها ی تهران ،شهید بهشتی و علامه و تربیت مدرس یا شاهد را دارم یا خیر و احتمال کدوم بیشتر هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در کد ضریب 1 دانشگاه های تربیت مدرس و شاهد احتمال قبولی شما بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *