آیدانیتو > اعلام نتایج کنکور 98
نتایج کنکور

اعلام نتایج کنکور 98

اعلام نتایج کنکور 98

اعلام نتایج کنکور 98

پس از برگزاری کنکور، گام بعدی مشخص کردن وضعیت رتبه و انتخاب رشته است. اعلام نتایج اولیه کنکور در تمامی مقاطع حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون انجام می شود. در کارنامه ی اولیه منتشر شده، وضعیت مجاز یا غیرمجاز بودن انتخاب رشته ی داوطلب در هر دوره ی تحصیلی (روزانه، شبانه، پیام نور و غیر انتفاعی) مشخص می شود. پس از اعلام این نتایج نوبت به انتخاب رشته و پس از آن اعلام نتایج نهایی کنکور 98 می رسد. اعلام نتایج کنکور ارشد درست یک ماه بعد از دادن آزمون است که در 5 و 6 اردیبهشت برگزار می شود و در خرداد نتایج اعلام میگردد.

اعلام نتایج کنکور سراسری 98

اعلام نتایج اولیه در دانشگاه سراسری برای هر مقطع را به صورت مجزا بررسی می کنیم: دوره کاردانی پیوسته 98: داوطلبان دوره کاردانی پیوسته یا کاردانی فنی و حرفه ای 98 همزمان با زمان ثبت نام در اردیبهشت ماه انتخاب رشته می کنند. از این رو اعلام نتایج اولیه ندارند و نتایج نهایی پذیرش یا عدم پذیرش در دانشگاه های انتخاب شده در شهریورماه اعلام می گردد. دوره کارشناسی پیوسته 98: پس از برگزاری آزمون در تیرماه، نتایج اولیه که شامل رتبه در سهمیه و کشور و تراز داوطلب است، منتشر می گردد و داوطلب می تواند طبق کارنامه اولیه  نسبت به انتخاب رشته / محل هایی که احتمال قبولی بالاتری دارد، اقدام کند. دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته 98: ثبت نام و انتخاب رشته ی دوره ی کاردانی به کارشناسی مانند دوره ی کاردانی فنی و حرفه ای همزمان و در خردادماه انجام می شود. نتایج نهایی پذیرش در دانشگاه در هفته ی آخر شهریور 98 اعلام می گردد. دوره کارشناسی ارشد: نتایج اولیه کنکور ارشد 98 حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون و در خردادماه منتشر می شود. نتایج پذیرش داوطلبان دوره کارشناسی ارشد دهه اول شهریورماه منتشر می گردد. دوره دکتری تخصصی: نتایج اولیه دکتری تخصصی 98 در فروردین سال 98 منتشر می گردد و سپس نتایج چند برابر ظرفیت آن در خردادماه مشخص میشود . نتایج نهایی پذیرش داوطلبان پس از انجام مصاحبه در شهریور ماه اعلام می شود.   

اعلام نتایج کنکور آزاد 98

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد و اعلام نتایج اولیه کنکور آزاد 98 در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری، همزمان با اعلام نتایج سراسری می باشد. اما در دوره های کاردانی پیوسته و ناپیوسته، هم چنین دوره ی کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 98 پذیرش کاملاً بدون کنکور انجام می شود و داوطلب بلافاصله بعد از ثبت نام می تواند به تحصیل در واحد دانشگاهی مورد نظر مشغول شود.

زمان انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه کنکور 98

زمان انتخاب رشته را در هر مقطع جداگانه بررسی می کنیم: دوره ی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فنی و حرفه ای: همان طور که گفتیم این داوطلبان همزمان با ثبت نام، انتخاب رشته ی خود را نیز انجام می دهند. دوره کارشناسی پیوسته: شرکت کنندگان کنکور سراسری 98 پس از اعلام نتایج اولیه در مردادماه می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. دوره کارشناسی ارشد: شرکت کنندگان کنکور ارشد سراسری 98 پس از اعلام نتایج اولیه در خردادماه می توانند انتخاب رشته کنند. دوره دکتری تخصصی: انتخاب رشته ی دوره دکتری تخصصی در فروردین 98 انجام می شود.

شما میتوانید از طریق رشته های بدون کنکور ثبت نام دانشگاه را آغاز کنید اما قبل از رفتن مطمئن شوید که حتما از شرایط که ذکر شده است دارا باشید. لینک آبی را بزنید و از شرایط مطمئن شوید.

نفرات برتر کنکور 98

اسامی سه نفر برتر کنکور سراسری در هر پنج گروه آموزشی، یک روز پیش از اعلام نتایج اولیه از سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. پس از مشخص شدن نفرات برتر کنکور 97 اسامی آنان در مقاله اضافه می شود.  

دانشگاه بدون کنکور 98

قطعاً امکان ورود بدون کنکور به دانشگاه، اضطراب ناشی از عدم پذیرش در کنکور را برای داوطلبان تا حد بسیاری کم کرده است و مورد توجه بسیاری از داوطلبان میباشد، از این رو پذیرش بدون کنکور در هر مقطع را به صورت مجزا بررسی می کنیم. دوره کاردانی: داوطلبان دوره ی کاردانی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه های آزاد و علمی – کاربردی کاملاً بدون کنکور پذیرش می شوند و تعداد بسیاری از واحدهای دانشگاهی غیر انتفاعی نیز صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. دوره کارشناسی: دوره ی کارشناسی ناپیوسته ی دانشگاه علمی – کاربردی و آزاد کاملاً بدون کنکور دانشجو می پذیرد. هم چنین درصد بالایی از رشته های تحصیلی در دوره های غیر انتفاعی بدون کنکور پذیرش می شوند. و اما در دوره ی کارشناسی پیوسته، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور ارائه دهنده ی دوره کارشناسی بدون کنکور هستند، به ادعای مسئولین این دو دانشگاه ، 95 درصد پذیرش دانشگاه مختص به پذیرش بدون کنکور است، البته هر دو دانشگاه مذکور از طریق آزمون سراسری نیز دانشجو می پذیرند. دوره کارشناسی ارشد و دکتری: پذیرش بدون کنکور در این دوره ها در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد فقط با استفاده از سهمیه ی استعدادهای درخشان امکان پذیر است.
در این مقاله به بررسی زمان اعلام نتایج کنکور 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه اعلام نتایج کنکور 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *