آیدانیتو > از روانشناسی موفقیت چه می دانید؟
رشد و توسعه ی فردی

از روانشناسی موفقیت چه می دانید؟






 

روانشناسی موفقیت

موفقیت چیست؟ این سؤال در طول تاریخ بارها و از جانب افراد زیادی پرسیده شده است. واقعیت این است که یک جواب واحد برای این پرسش وجود ندارد و آدم های مختلف با توجه به خصوصیات شخصیتی و جهان بینی شان، تعارف متفاوتی از موفقیت دارند.

موفقیت ممکن است در نظر فردی به معنای موفقیت تحصیلی، در نظر دیگری موفقیت کاری و در نگاه برخی از افراد به معنای موفقیت در ازدواج و زندگی مشترک باشد.

نمی توانیم از انسان ها بخواهیم که شبیه به هم فکر کنند و همه برای رضایت از زندگی وارد یک مسیر مشخص شوند. آن چه مهم است این است که آدم ها با خودشناسی و هدف یابی روش های سالم و مناسبی را برای موفقیت پیدا و برای دست یابی به آن تلاش کنند.

روانشناسی موفقیت چیست؟

وقتی از مردم می پرسیم که راز موفقیت چیست؟ اکثر آن ها پاسخ می دهند که موفقیت نتیجه تلاش و کار زیاد است. روانشناسی موفقیت اغلب به خوبی و به اندازه کافی بررسی و تحلیل نمی شود. اگر چه تلاش و سخت کوشی لازمه موفقیت است اما کافی نیست. اگر ذهنیت درست و مناسبی نداشته باشیم، هرگز موفق نمی شویم.

ذهنیت درست به شما کمک می کند تا درک کنید چه کسی هستید، از زندگی چه می خواهید، کجا ایستاده اید و برای رسیدن به هدف باید دقیقاً چه اقداماتی انجام بدهید.

در واقع روانشناسی موفقیت به ما کمک می کند که برای رسیدن به اهدافمان به بیراهه نرویم.

 

توصیه های برای روانشناسی موفقیت

در روانشناسی موفقیت توجه به نکات و عواملی احتمال پیروزی ما را بالا می برد. اصولی مثل:

خودشناسی

قبل از انجام هر کاری خودتان را بشناسید. شما چه کسی هستید؟ چه استعدادها، توانمندی ها و علائقی دارید؟ هدف شما از زندگی چیست؟ و رسیدن به چه نقطه ای به شما احساس موفقیت می دهد؟ اگر خودتان را نشناسید نمی توانید برنامه ریزی و تصمیم گیری درستی داشته باشید و ممکن است به بیراهه روید.

برنامه ریزی

بدون برنامه ریزی فعالیت هایتان نامنظم می شوند و قادر نیستید در یک ساختار مشخص و واضح قرار بگیرد. به این فکر کنید که برای رسیدن به موفقیت باید از چه نقطه ای به چه نقطه ای بروید و این فرایند نیازمند چه زمان بندی و فعالیت هایی است.

تلاش

موفقیت بدون تلاش و خستگی ناپذیری ممکن نیست. قطعاً مثل همه انسان ها بارها شکست خواهید خورد. اما شکست نباید ناامیدتان کند. دوباره بلند شوید و به راهتان ادامه بدهید. تنبلی و ناامیدی دو مانع پرقدرت در جاده موفقیت هستند.

مثبت اندیشی

نتایچ پژوهش های مختلف نشان می دهند که مثبت اندیشی، برخورداری از یک دیدگاه مثبت نسبت به آینده و خیال پردازی در مورد اتفاقات خوشحال کننده امید، انگیزه و عملکرد مثبت را افزایش می دهند. اگر منفی نگر باشید و مدام با گفت و گوهای درونی منفی مشغول شوید، انرژی تان شدیداً کاهش پیدا می کند و نمی توانید از همه قابلیت هایتان استفاده کنید.

کنار گذاشتن حواس پرتی ها

در روانشناسی موفقیت ، مدیریت عوامل حواس پرتی اصل بسیار مهمی است. وقتی برای رسیدن به اهدافتان تلاش می کنید، این عوامل را تمام و کمال کنار بگذارید. به عنوان مثال وقتی مشغول پروژه ای کاری هستید، درس می خوانید، ورزش می کنید و… گوشی هوشمند، تبلت و… را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و اگر به اینترنت نیازی ندارید، آن را قطع کنید.

مشاوره موفقیت

ما انسان ها برای انجام بسیاری از فعالیت ها، از توصیه های شخصی که بیشتر از ما تجربه دارد استفاده می کنیم. این شخص می تواند یک دوست، عضوی از خا نواده، یک معلم و … باشد.

این روزها ارزش و کارآمدی خدمات مشاوره ای بیشتر از همیشه ها برای عموم مردم مشخص شده است. مشاوره موفقیت نوعی از مشاوره است که می تواند به ما کمک کند تا خودمان را بیشتر بشناسیم، هدف یابی کنیم و برای برآورده کردن آرزوهایمان برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

در ادامه مطالعه مقاله راه های کسب موفقیت را بشناسیم را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مشاوره موفقیت ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *