آیدانیتو > کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی
مجموعه علوم ورزشی

کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی






ارشد علوم ورزشی

علوم ورزشی از جمله شاخه های گروه علوم انسانی به شمار می رود. رشته ای که پیوند نزدیکی بین آن و علومی همچون علومی همچون علوم تندرستی و پایه احساس می شود. اثر و نقش علوم ورزشی در ارتباط با بحث به سازی روانی و جسمی و توانبخشی غیر قابل انکار به نظر می رسد. این رشته تحصیلی، از جایگاه خاص و ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. دامنه کارایی و فعالیت علوم ورزشی و تربیت بدنی در اموری همچون بهداشت اجتماعی و فردی و آموزش و پرورش بسیار گستره است به گونه ای که همه گروه های سنی از قبل از تولد تا دوران کهولت و سالخوردگی را شامل می شود. دانشجوی مشغول به تحصیل در رشته علوم ورزشی این رشته را به شکل عملی و علمی فرا می گیرند. فارغ التحصیلان رشته علوم ورزشی امکان فعالیت به عنوان مسئول ورزش در سازمان ها و وزارتخانه های دارای بخش تربیت بدنی و یا مربی را دارند. علاوه بر این، امکان فعالیت به عنوان مشاور طراح البسه ورزشی و ساخت وسایل ورزشی نیز برای وی فراهم است. در این مقاله، به بحث در مورد ارشد علوم ورزشی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با ارشد علوم ورزشی به دست آورید.
در صورت تمایل به انتخاب رشته علوم ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد و نیاز به کسب اطلاعاتی جامع تر در این مورد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

معرفی کارشناسی ارشد علوم ورزشی

مجموعه علوم ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد از 5 رشته مختلف تشکیل شده است. از میان رشته های ارشد علوم ورزشی می توان به مدیریت ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و رفتار حرکتی اشاره کرد. علاوه بر این، اکثر غریب به اتفاق رشته های کارشناسی ارشد علوم ورزشی گرایش هایی را نیز شامل می شوند که در ادامه به ذکر این گرایش های کارشناسی ارشد علوم ورزشی برای شما می پردازیم.

گرایش های کارشناسی ارشد علوم ورزشی

رشته های مدیریت ورزشی رفتار حرکتی، فیزیولوژی ورزشی و آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی در مجموعه علوم ورزشی شامل چند گرایش مختلف می شوند. در زیر به ذکر این گرایش ها برای شما دوستان عزیز می پردازیم.

رشته ها

گرایش

آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

امدادگر ورزشی- حرکات اصلاحی

فیزیولوژی ورزشی

تغذیه ورزش- فیزیولوژی فعالیت ورزشی بالینی- فیزیولوژی فعالیت ورزشی محض- فیزیولوژی ورزشی کاربردی- فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی

مدیریت ورزشی

مدیریت رویدادهای ورزشی- مدیریت رسانه های ورزشی- مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی- مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریح- مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی- مدیریت بازاریابی در ورزش

رفتار حرکتی

آموزش تربیت بدنی- یادگیری و کنترل حرکتی- رشد حرکتی

 

منابع کارشناسی ارشد علوم ورزشی

در آخرین بخش از مقاله پیش رو به ذکر شماری از منابع معرفی شده در این رشته برای شما می پردازیم.

نام درس

نام کتاب

مؤلف

مدیریت سازمان ها و مسابقات ورزشی

مدیریت سازمان های ورزشی

دکترنصرالله سجادی

حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی

حرکات اصلاحی

دکتر رجبی

آسیب شناسی ورزشی

دکتر خداداد

رشد و یادگیری حرکتی

یادگیری حرکتی

ریچارد مگیل

حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی

حرکت شناسی

دکتر دبیری روشن- دکتر رواسی- دکتر نیونوس

آمار سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی

سنجش و اندازه گیری

دکتر حمایت طلب

فیزیولوژی و تغذیه ورزش

فیزیولوژی ورزشی انرژی و تغذیه

دکتر خالدان

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد علوم ورزشی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *