مشاوره تحصیلی

آزمون های زبان






آزمون های زبان

شاید در طول سال های گذشته داشتن اطلاعاتی در زمینه زبان انگلیسی و اخذ مدارکی در این زمینه امتیازی مهم و بسیار قابل توجه برای هر یک از افراد جامعه بالاخص دانشجویان و اهالی علم به حساب می آمد. اما در عصر حاضر، تسلط داشتن به زبان های خارجی مختلف علی الخصوص زبان انگلیسی در موقعیت ها و شرایط بسیاری نه فقط یک نکته مثبت بلکه از جمله ملزومات وارد شدن و پیشرفت های قابل توجه در آن زمینه به شمار می آید. به طور قطع به یقین، در هر شرایط و جایگاهی که قرار داشته باشیم در صورت احتیاج داشتن به مدرکی معتبر در زمینه زبان انگلیسی ممکن است نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشیم. به طور مثال، باید بدانیم که شانس قبولی ما در کدام آزمون بیشتر است و یا اعتبار کلام کدام یک از مدارک از بقیه بالاتر است. در این مقاله، به بحث در مورد آزمون های زبان برای شما دوستان می پردازیم. به کمک مطالعه این مقاله به  کلیه اطلاعات ضروری در رابطه با آزمون های زبان دست پیدا می کنید.

آیلتس

آزمون آیلتس به عنوان یکی از مهم ترین آزمون های بین المللی برای ارزیابی و سنجش چهار مهارت اصلی و مهم زبان انگلیسی یعنی Writing, Reading, Speaking, Listening مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، به صورتی کاملاً هدفمند و سیستماتیک سعی در سنجش و ارزیابی این مهارت های نام برده شده در افراد داوطلب می پردازد. قابل توجه شما دوستان که برای نوشتن و طراحی سؤال های آزمون آیلتس و همین طور گزینش سؤالات مربوط به هر سنجش یک تیم کاردان و حرفه ای شامل چند نفر جامعه شناس و یک نفر روانشناس و کارشناس زبان شناسی، تعدادی از اشخاص با گویش ها و لهجه های متفاوت و کارشناسی در حوزه Testing تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزاری این آزمون مهم به عمل می آورند.

در حال حاضر، بیشتر از 8 هزار مؤسسه و سازمان مختلف از جمله مؤسسات دولتی، آموزشی و شغلی مختلف من جمله بیشتر از 3000 مؤسسه آموزشی دوره در ایالات متحده آمریکا پذیرنده مدرک ارزشمند و با اعتبار آیلتس هستند.


تافل

آزمون تافل از جمله شناخته شده ترین و معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی به شمار می آید. آزمونی که برای نخستین بار در سال 1964 برگزار گردید و تا حال حاضر بیشتر از 20 میلیون داوطلب در تمام دنیا در این آزمون مهم شرکت داشته اند. مدرک معتبر آزمون تافل در بیشتر از ده هزار مرکز دانشگاهی و 130 کشور در دنیا اعتبار دارد. لازم به ذکر است مدرک تافل از اعتباری 2 ساله برخوردار است و پس از اتمام شدن مدت اعتبار نیاز به شرکت مجدد در آزمون است. در مورد هزینه آزمون تافل باید خاطر نشان کنیم که هزینه این آزمون در کشورهای دنیا متفاوت است.

تولیمو

آزمون تولیمو، در ردیف مهم ترین و مشهورترین آزمون های برگزار شده به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور به حساب می آید. قابل توجه شما دوستان که لغت تولیمو مخفف عبارتی تحت عنوان The Test of Language by the Iranian measuremet organization است. جهت ثبت نام در آزمون تولیمو فقط کافی است که وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و از منوی موجود در سمت راست سایت گزینه Tolimo را انتخاب کنید. در انتها پس از ایجاد پروفایل شخصی می توانید یکی از تاریخ های اعلام شده را برای حضور در آزمون تولیمو انتخاب نمایید. هزینه ثبت نام در آزمون تولیمو 50 هزار تومان تعیین شده است که به هیچ وجه امکان برگشت آن برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

آزمون زبان دکتری

آزمون های زبان بسیاری جهت ورود به مقطع دکتری در ایران برگزار می شود. از میان این آزمون می توان به جامع ترین آزمون برگزار شده در ایران یعنی msrt آزمون زبان وزارت بهداشت یعنی MHLE, EPT و آزمون زبان دانشگاه تهران یا UTEPT اشاره کرد. هر کدام از این آزمون ها فقط در ایران معتبر هستند و از اعتبار بین المللی برخوردار نیستند. مورد دیگر این که حداقل نمره قابل قبول در آزمون های مذکور به دانشگاه و رشته مورد نظر داوطلبان جهت ادامه تحصیل بستگی دارد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی آزمون های زبان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله آزمون تولیمو بزنید.
اگر سوالی در زمینه آزمون های زبان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *