آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان 99

آزمون تیزهوشان 98

آزمون تیزهوشان 99

آزمون تیزهوشان 99 کی برگزار می شود؟! فرق تیزهوشان با سمپاد چیست؟! چگونه در آزمون تیزهوشان پذیرفته شویم؟! این قبیل سؤالات ذهن افراد بسیاری را مشغول خود کرده است. این افراد یا خود داوطلب هستند یا پدر و مادرهایی که تمایل دارند فرزندشان در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند. مدارس تیزهوشان درسطح بالاتری از دیگر مدارس قرار دارند. از این رو داوطلبان بسیاری را مجذوب خود کرده است.
مدارس تیزهوشان زیر مجموعه های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) هستند که هر ساله حدود 24.000 نفر در دوره های ششم به هفتم و نهم به دهم را از طریق آزمون ورودی پذیرش می کنند. نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کنید، تعداد بالای شرکت کنندگان است. از میان حدود 250.000 نفر شرکت کننده، کمتر از 10% در آزمون پذیرفته می شوند. باید دقت کرد که صرفا پذیرش در این آزمون و تحصیل در مدارس تیزهوشان دلیل موفقیت داوطلب و یا پذیرفته نشدن در این آزمون دلیل عدم موفقیت دانش آموز نمی باشد! برای اعلام نتایج تیزهوشان کلیک کنید.

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

همانطور که گفتیم مدارس استعدادهای درخشان دانش آموزان خود را از یک فیلتر اولیه به نام آزمون ورودی تیزهوشان عبور می دهند که این آزمون برای دوره های ششم به هفتم و نهم به دهم، برگزار می گردد. آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می شود و نتایج نهایی آن در مرداد ماه اعلام می شود. دقت کنید بلافاصله پس از اعلام نتایج نسبت به ثبت نام اقدام کنید. زیرا ممکن است فرصت شما به داوطلب دیگری داده شود. برای ثبت نام کتاب درسی نیز از مشاورین آیدانیتو کمک بگیرید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 99

حدس می زنیم طبق روال هر ساله، ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400-99 در اواخر بهمن یا اوایل اسفند آغاز شود. خالی از لطف نیست اگر بدانید که آزمون اصلی در اردیبهشت ماه برگزار می شود و کارت ورود به جلسه ی آن یک هفته قبل از آزمون منتشر می گردد. به یاد داشته باشید تمام مراحل آزمون استعدادهای درخشان پیش از ثبت نام نهایی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان انجام می شود.

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان 99

1- داوطلب باید دارای تابعیت ایران باشد، اما داوطلبان با تابعیت غیر ایرانی با شرایط خاص ذکر شده در بخشنامه مرکز امور بین الملل امکان پذیرش دارند. 2- داوطلب آزمون تیزهوشان پایه ششم باید در تمامی دروس مقیاس خیلی خوب کسب کرده باشد و یا نهایتاً در یک درس مقیاس خوب کسب کرده باشد و دیگر مقیاس ها خیلی خوب باشد. 3- داوطلب آزمون تیزهوشان پایه نهم باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشد.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان و استعداد درخشان

برای ثبت نام با در دست داشتن مدارک ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان به سایت آزمون تیزهوشان به آدرس hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم مراجعه کرده و با تکمیل فرم ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام، ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل کنید.

مدارک مورد نیاز جهت شرکت در آزمون تیزهوشان 99

1- تکمیل فرم تقاضانامه ی ثبت نام در آزمون تیزهوشان 2- عکس اسکن شده ی 4×4 یا 6×4 با زمینه ی سفید که در سال جاری اخذ شده باشد. عکس باید 300×400 یا 200x 300 پیکسل باشد و با فرمت Jpg ذخیره شده باشد. دقت کنید که حجم فایل عکس نهایتاً kb70 باشد. 3- واریز مبلغ ثبت نام (حدود بیست هزار تومان) از طریق کارت های بانکی و به صورت اینترنتی
در این مقاله به بررسی آزمون تیزهوشان 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله حذف آزمون تیزهوشان بزنید.
اگر سوالی در زمینه آزمون تیزهوشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “آزمون تیزهوشان 99

  1. علی گفت:

    سلام…
    دروس آزمون تیزهوشان 97 مطابق سال های گذشته است؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در پایه نهم به دهم، 80% منابع استعداد تحصیلی و از این 80%، معمولا 70 % دروس پایه نهم و 30 % پایه هشتم هستند .20% مابقی استعداد تحلیلی است که همان تست هوش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *