آیدانیتو > گرایش های دکتری میکروبیولوژی
انتخاب رشته دکتری میکروبیولوژی

گرایش های دکتری میکروبیولوژی

گرایش های دکتری میکروبیولوژی

گرایش های دکتری میکروبیولوژی

پذیرش در مقطع دکتری نیاز به قبولی در آزمون نیمه متمرکز دکتری دارد. با این که آزمون دکتری یک آزمون سخت و دو مرحله ای است اما داوطلبان زیادی با پشت سر گذاشتن این آزمون وارد مرحله دکتری می شوند. در این مقاله، با موضوع گرایش های دکتری میکروبیولوژی علاقه مندان به دکتری میکروبیولوژی را برای یافتن گرایش مورد نظرشان یاری می کنیم. رشته میکروبیولوژی در مقطع دکتری در دو مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت ارائه می شود. هر چند نزدیکی بسیاری بین رشته میکروبیولوژی در هر دو مجموعه وجود دارد اما بازار کار، نحوه پذیرش و زمینه تخصصی آن ها با یکدیگر متفاوت است.

دکترای میکروبیولوژی وزارت بهداشت

میکروبیولوژی پزشکی، شاخه ای از میکروبیولوژی است که به مطالعه میکروارگانیسم ها در بدن انسان می پردازد. در این رشته بیماری زایی، اپیدمیولوژی و ایمونولوژی مورد مطالعه قرار می گیرد. در رشته میکروبیولوژی تلاش می شود تا با توسعه واکسن ها، بیماری های مرگ بار و ناتوان کننده، ریشه کن شوند. رشته میکروبیولوژی پزشکی در مقطع ارشد به دو رشته باکتری شناسی پزشکی و توسین های میکروبی تقسیم می گردد. جالب است بدانید که انسان از گذشته های دور در تلاش برای شناخت عامل بیماری ها بوده است. اولین فردی که گامی مؤثر در شناخت عوامل بیماری زا برداشته زکریای رازی بوده است.
ا

امروزه با پیشرفت علم و شناخت بیشتر بشر نسبت به میکروارگانیسم ها، رشته میکروبیولوژی نیز به چندین گرایش تبدیل شده است تا نگاهی تخصصی تر داشته باشد. گرایش های دکتری میکروبیولوژی، هر کدام با نگاه تخصصی سعی دارند دانش امروزه را در زمینه میکروارگانیسم بهبود بخشند.
در صورت نیاز به شناخت گرایش های دکتری میکروبیولوژی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرد.

باکتری شناسی پزشکی

رشته باکتری شناسی پزشکی یکی از رشته های مجموعه میکروبیولوژی پزشکی در مقطع ارشد است. رشته باکتری شناسی پزشکی یکی از شاخه های علوم پزشکی است که  در زمینه آموزشی، پژوهشی و خدماتی در زمینه تشخیص عفونت های باکتریایی انسان فعالیت می کند. فارغ التحصیلان این رشته با دانش خود تأثیر بسیاری بر سلامت افراد جامعه و با تشخیص عامل بیماری، تهیه واکسن و درمان بیماری دارند. همچنین فارغ التحصیلان رشته باکتری شناسی پزشکی می توانند در زمینه های آموزشی، پژوهشی، خدماتی، مشاوره ای و مدیریتی مشغول به کار شوند.

توکسین های میکروبی

یکی دیگر از گرایش های دکتری میکروبیولوژی، رشته توکسین های میکروبی است. این رشته نیز زیر نظر وزارت بهداشت است. دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته توکسین های میکروبی به مطالعه و بررسی و شناسایی انواع سموم باکتری ها می پردازند. در میان سموم باکتری ها، سموم مفید نیز یافت می شوند. در رشته توکسین های میکروبی تمام سموم باکتری ها مورد مطالعه قرار می گیرد. این رشته نیز می تواند گامی بزرگ و مؤثر در سلامت جامعه بردارد.

گرایش های دکترای رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی در وزارت علوم نیز ارائه می شود. اما در رشته میکروبیولوژی وزارت علوم، فاقد گرایش است. رشته میکروبیولوژی وزارت علوم با کد 2229 در مجموعه رشته های گروه علوم پایه قرار گرفته است. این رشته تنها با یک گرایش میکروبیولوژی ارائه شده است و تمامی فارغ التحصیلان مقطع ارشد می توانند به تحصیل رشته میکروبیولوژی وزارت علوم بپردازند. این نیز یکی از تفاوت های رشته میکروبیولوژی در دو مجموعه است.

دانشگاه های پذیرنده گرایش های دکتری میکروبیولوژی

مسلماٌ یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در زمان شناخت و انتخاب گرایش های دکتری میکروبیولوژی دانشگاه های پذیرنده این گرایش هاست. اطلاع از این موضوع می تواند بر نحوه تصمیم گیری شما در زمان انتخاب رشته دکتری میکروبیولوژی اثر بگذارد. مشاورانی آگاه و برجسته می توانند در این زمینه همراه شما باشند و شما را در شناخت هر چه بیشتر این دانشگاه ها یاری نمایند.
پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی منابع دکتری میکروبیولوژی را نیز مطالعه نمایید.
اگر برای انتخاب بین گرایش های دکتری میکروبیولوژی دچار تردید هستید و یا به کمک یک مشاور نیاز دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرد.

1 دیدگاه در “گرایش های دکتری میکروبیولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *