انتخاب رشته دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات






گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

هزاره سوم را می توان عصر اطلاعات و فناوری نامید. باید بدانید که حرکت جوامع صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی از سال ها پیش آغاز شده است و از اوایل دهه 90 نیز با رشد فرایندی روبرو بوده است. به طوری که، سرعت این حرکت حتی در جوامع کمتر توسعه یافته ای همچون ایران نیز به شدت احساس می شود. همان طور که ملاحظه می کنید استفاده از اصطلاحات و واژه هایی همچون E- learning , Society, Government حتی در ایران نیز متداول شده است. خوشبختانه، وجود نیروی تحصیل کرده علی الخصوص در رشته محبوب کامپیوتر و ترکیب جوان جمعیتی کشور علی رغم کافی نبودن پتانسیل خوب و مناسبی را در زمینه فنی و تکنیکی فناوری اطلاعات به وجود آورده است. با این حال، بکارگیری و گسترش این فناوری به رویکردی مدیریتی و راهبردی در زمینه سازمان های خصوصی و عمومی نیازمند است. آموزش و تربیت نیروهای متبحر و متخصصی که علاوه بر آشنایی با کاربردها و اصول فناوری دیدی سیستمی و راهبری به مقوله IT  و فناوری اطلاعات دارند. رشته مدیریت فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در این مقاله، به بحث در مورد گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات به دست آورید.

معرفی گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

باید بدانید که رشته مدیریت فناوری اطلاعات در مقطع دکتری از دو گرایش تشکیل شده است در زیر به ذکر این دو گرایش برای شما دوستان می پردازیم.

  • گرایش مدیریت خدمات و توسعه فناوری
  • گرایش کسب و کار هوشمند

در اینجا پاره ای توضیحات را در مورد هر یک از این گرایش ها برای شما بیان می کنیم.

گرایش کسب و کار هوشمند

کسب و کار هوشمند که به عنوان هوش کسب و کار نیز نامیده می شود، به معنای برخورداری از دانشی فراگیر از تمامی عوامل مؤثر بر سازمان است. داشتن دانشی کامل و عمیق نسبت به عواملی همچون فرایندهای سازمانی، محیط اقتصادی، رقبا و مشتریان که اثر بسیار زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان ها و شرکت ها دارد. از جمله دروس مورد تدریس در گرایش کسب و کار هوشمند و در مقطع دکتری می توان به استراتژی های مدیریت دانش سازمانی، کسب و کار هوشمند، وب معنایی، مدیریت شبکه و امنیت در فضای تبادل داده و تحلیل فلسفی مدیریت در اسلام اشاره کرد.

گرایش مدیریت خدمات و توسعه فناوری

تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در این گرایش از مدیریت فناوری اطلاعات در طول دوران تحصیل خود با مفاهیم و مباحث پیشرفته ای همچون مدیریت سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات آشنایی لازم را پیدا می کنند. در مورد بازار کار این گرایش باید بگوییم که انجام فعالیت های اجرایی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مراکز ارائه خدمات فناوری و تدریس آینده شغلی فارغ التحصیلان مقطع دکتری مدیریت فناوری اطلاعات را تشکیل می دهند.

دانشگاه های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

در این بخش به ذکر دانشگاه های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات برای شما دوستان می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های روزانه دکتری مدیریت فناووری اطلاعات

1

دانشگاه علامه طباطبایی- تهران

2

دانشگاه فردوسی مشهد

3

دانشگاه شهید بهشتی – تهران

4

دانشگاه تهران

5

دانشگاه تربیت مدرس

منابع دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

هر یک از داوطلبان مایل به شرکت در کنکور دکتری مدیریت فناوری اطلاعات جهت پذیرش و قبولی در این رشته و مقطع تحصیلی باید منابع بسیاری را مورد مطالعه قرار دهند. از جمله به این منابع می توان به کتاب هایی همچون تجزیه و تحلیل سیستم ها، مدیریت عمومی، اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن و مدیریت در اسلام اشاره کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری مدیریت فناوری اطلاعات ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *