گرایش هنرهای نمایشی و سینما

گرایش های ارشد هنرهای نمایشی و سینما






گرایش های ارشد هنرهای نمایشی و سینما

لغت سینما از زبان یونانی نشأت می گیرد که معنای آن جنبش است. همان طور که می دانید سینما به نام هنر هفتم در ایران مشهور است. هنری که با ضبط تصاویر و ترکیب کردن آن با صدا مفاهیم به خصوصی را به مخاطبان انتقال می دهد. رشته سینما با سایر رشته های هنر مربوط است و همواره سعی در رعایت یک سری اصول در انتقال تفکر مورد نظرش به مخاطب دارد. هنر سینما از جهت محتوا بر زمینه های مختلفی همچون ادبیات، علوم ارتباطات، علوم انسانی و انواع رشته های مختلف هنری مبتنی است. همچنین، این رشته از جهت تکنیکی نیز از مباحث الکترونیک، مکانیک، شیمی، صوت و فیزیک بهره می گیرد. رشته سینما در ایران در مقاطع مختلفی از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تدریس قرار می گیرد. در این مقاله، به بحث راجع به گرایش های ارشد هنرهای نمایشی و سینما برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با گرایش های ارشد هنرهای نمایشی و سینما به دست آورید.

ارشد سینما

رشته سینما در مقطع کارشناسی ارشد هفت رشته تحصیلی را شامل می شود. این رشته ها شامل رادیو، تهیه کنندگی، بازیگری، ادبیات نمایشی، تولید سیما، سینما و کارگردانی نمایش می شوند. از میان این رشته های تحصیلی، تنها دو رشته یعنی رادیو و تهیه کنندگی گرایش هایی را نیز در بر می گیرند.

در زیر به ذکر این گرایش ها برای شما می پردازیم.

گرایش های کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی و سینما

رشته رادیو در مجموعه هنرهای نمایشی و سینما از دو گرایش سردبیری و تهیه کنندگی و نویسندگی تشکیل شده است. رشته رادیو به منظور آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در زمینه تخصصی رادیو روی کار آمد. تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته تحصیلی به کمک استفاده از فضاهای آموزشی متناسب با مهارت و تخصص خود همچون استودیوهای رادیویی موفق به کسب تجربیات عملی خوبی در این زمینه می شوند. از جمله دروس مورد مطالعه در این رشته می توان به طراحی صوتی برنامه های رادیویی، مخاطب شناسی، نویسندگی رادیویی، و رادیو تعاملی اشاره کرد. علاوه بر رشته رادیو رشته تهیه کنندگی نیز از سه گرایش متفاوت نمایشی، مستند و آموزشی تشکیل شده است. هدف از ایجاد و راه اندازی رشته تهیه کنندگی را می توان پرورش نیروی تفکر خلاق در دانشجویان بر طبق مهارت افراد و آگاهی های تخصصی آن ها در زمینه روش های تولید و تهیه انواع مختلف برنامه های تلویزیونی در قالب برنامه های مستند، نمایشی و آموزشی است. تمامی دانش آموختگان رشته تهیه کنندگی لزوماً باید با روش های شناخت و مدیریت روابط انسانی آشنایی لازم را داشته باشند و از توانایی برنامه ریزی و رهبری نیز برخوردار باشند.

دانشگاه های پذیرنده ارشد هنرهای نمایشی و سینما

در آخرین بخش از این مقاله به ذکر دانشگاه های پذیرنده ارشد هنرهای نمایشی و سینما برای شما دوستان می پردازیم.

رشته

دانشگاه

هنرهای نمایشی و سینما- کارگردانی ، نمایش

دانشگاه هنر(محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه در کرج)

دانشگاه هنر

دانشگاه تهران

دانشگاه تربیت مدرس

موسسه غیرانتفاعی نبی اکرم(ص) تبریز

 

 

رشته

دانشگاه

هنرهای نمایشی و سینما-سینما

موسسه غیرانتفاعی کمال الملک-نوشهر

دانشگاه غیرانتفاعی سوره-تهران

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه هنر

دانشگاه تهران

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه هنر

دانشگاه تهران

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد هنرهای نمایشی و سینما پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله  بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد هنرهای نمایشی و سینما ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *