مشاوره تحصیلی

کنکور در یک ماه






کنکور در یک ماه

همان طور که می دانید روز شمار کنکور سراسری 98 آغاز شده است و زمان زیادی تا برگزاری این ماراتن مهم و سرنوشت ساز برای داوطلبان کنکور سراسری 98 باقی نمانده است. در نتیجه این روزها و با هر چه نزدیک شدن به آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها دغدغه بسیاری از افراد و داوطلبان این است که در یک ماه باقی مانده تا این آزمون مهم و سخت چگونه درس بخوانند. باید بگوییم که کلیه داوطلبان لزوماً باید تمام انرژی خود را برای درس خواندن صرف کنند و وقت خود را به انجام کارهای دیگر و یا به بطالت نگذرانند. البته این حرف هرگز به معنای تعطیل کردن زندگی داوطلب نیست بلکه وی باید برای رد شدن از خط پایان تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا نتیجه ای عالی عایدش شود. به دلیل اهمیت این زمان باقی مانده تا آزمون ورودی دانشگاه ها بحث مقاله حاضر را به موضوع کنکور در یک ماه اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا با یادگیری روش مطالعه کنکور در یک ماه موفقیت هر چه بیشتر را برای خود رقم بزنید.

فرصتی برای تثبیت یادگیری

اولین و مهم ترین نکته برای خواندن کنکور در یک ماه این است که وقتتان را برای مرور کلی دروس اختصاص دهید. دقت داشته باشید که اختصاص یک ماه مانده به کنکور برای یادگیری مطالب و دروس جدید کاملاً اشتباه است البته باید عرض کنیم که این دوران برای یادگیری و آموختن برخی نکات تازه فرصت خوبی است اما قطع به یقین این نمی تواند بهترین راهکار باشد. زیرا که شما با این کار وقت خود را جهت مرور دروس با دست خود می سوزانید مرور درس ها در یک ماه باقی مانده تا کنکور چند مزیت بسیار مهم برای شما دارد از جمله این پیامدهای مثبت می توان به دادن قوت قلب به خود و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد فراموش نکنید که در طول یک ماه مانده به آزمون سراسری در کنار مرور دروس خوانده شده ملزم به مرور تست های از قبل زده شده نیز هستید. زیرا مرور تست ها می تواند احتمال اشتباه شما در کنکور را به میزان زیادی کم کند.

افزایش سهم مطالعه دروس عمومی یا اختصاصی

در صورتی که در طول ماه های گذشته زمان بیشتری را برای مطالعه دروس اختصاصی صرف می کردید در طول این یک ماه باقی مانده تا کنکور سراسری زمان بیشتری را صرف مطالعه دروس عمومی نمایید و یا برعکس.هرگز در زمان خواندن کنکور در یک ماه زمان خود را صرف زدن تست برای یک یا دو مورد از دروس نکنید. شما داوطلب عزیز باید حداقل 11 ساعت و حداکثر 13 ساعت را صرف مطالعه دروس مرتبط به کنکور نمایید. در صورتی که نمی توانید تا این اندازه برای مطالعه خود زمان بگذارید مسلماً در حال تلف کردن زمان خود هستید. حتماً ساعت خواب خود را در طول دوره مطالعه کنکور در یک ماه تا حدامکان تنظیم نمایید. به این ترتیب که شب ها رأس ساعت یازده به رختواب بروید و هر روز صبح ساعت هفت صبح از خواب برخیزید. رعایت نظم در خواب و بیداری موجب می شود که حافظه شما اطلاعات را به شکل بهتری در خود نگه دارد.

آزمون گرفتن از خود را فراموش نکنید

در طول این یک ماه مانده به آزمون سراسری هر روز اقدام به برگزاری آزمون برای خود نمایید و تا جایی که امکان دارد فضای کنکور را برای خود شبیه سازی کنید. پس از گرفتن آزمون اقدام به تصحیح آن و بررسی اشتباهات خود نمایید. علت عدم پاسخگویی خود به سؤالات را بررسی کنید. این دلایل می توانند ناشی از معلومات اندک، وقت کم و یا کم دقتی شما باشند. بعد از انجام این کار اقدام به مرورد درسی که در آن ضعیف عمل کرده اید نمایید و این کار را طی روزهای باقی مانده تا کنکور سراسری نیز تکرار کنید. در صورت عدم کسب نتیجه دلخواه در آزمون ها هرگز ناامید و دلسرد نشوید. این آزمون ها برای سنجش اطلاعات شما نیست و فقط یادگیری شما را افزایش می دهد. علاوه بر این موضوع برگزاری این آزمون ها به داشتن برنامه ریزی دقیق شما برای مطالعه کنکور در یک ماه کمک شایان توجهی می کند.

معجره کنکور در یک ماه

درست که تنها یک ماه تا کنکور سراسری دانشگاه ها باقی مانده است اما در طول این مدت برای بسیاری از دانش آموزان همواره کور سوی امیدی دیده می شود فقط باید بیشتر از قبل از تفریحات خود کم کنید و پشتکار خود را هر چه بیشتر افزایش دهید. یک دانش آموز کوشا در طول یک ماه باقی مانده تا کنکور به هیچ وجه کتاب را زمین نمی گذارد مگر این که از میزان تسلط خود بر مباحث اطمینان یاید. فقط کافیست خود را باور داشته باشید و به توانایی های خود ایمان بیاورید.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی کنکور در یک ماه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی کنکور بزنید.

اگر برنامه ریزی مطالعه و جمع بندی کنکور در یک ماه ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *