مهاجرت به سوئد

کار در سوئد






 


کار در سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای بسیار مهاجر پذیر اروپا است. نرخ پایین بیکاری، اقتصاد پررونق و امنیت شغلی بالا در این کشور موجب شده است که افراد بسیار زیادی در سراسر جهان برای مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت این کشور تلاش کنند.

یکی از انواع روش های مهاجرت، کار در سوئد است. به واسطه این روش افراد متخصص، با تجربه و با مهارت  وارد این کشور می شوند و با داشتن مجوز کار در حوزه ای که تخصص دارند مشغول می شوند. کسانی که به مدت 5 سال در سوئد کار و زندگی کنند، می توانند برای اخذ اقامت دائم سوئد اقدام کنند.

اما پیدا کردن کار در سوئد در مقایسه با پیدا کردن کار در کشورهایی مثل کانادا یا آلمان چندان ساده نیست. چون سیستم و برنامه مشخصی در سوئد وجود ندارد که کمبود نیروهای کار در حوزه های خاصی را اعلام کند و از میان متقاضیان کار در این حوزه ها، بهترین ها را انتخاب کند.

تنها روش مهاجرت کاری به این کشور اروپایی این است که متقاضی کار در سوئد ، از جانب یک کارفرما در سوئد پیشنهاد کار داشته باشد.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط و مراحل جست و جو و به دست آوردن کار در سوئد بپردازیم.

شرایط  کار در سوئد

اگر شما به عنوان یک متقاضی کار در سوئد ، ساکن این کشور یا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید، احتمال کار پیدا کردن برایتان بالا است.

کافی است در فضای مجازی به سایت های کاریابی ای مثل Indeed, Metro Jobb, Jobb i Stockholm, Jobboch Bostad  و… مراجعه کنید و رزومه خود را در این وب سایت ها قرار دهید یا برای کارفرماها بفرستید.

اما اگر ساکن کشوری خارج از کشورهای اتحادیه اروپا، مثل ایران باشید، شرایط کمی سخت تر می شود. در این وضعیت، تنها در صورتی می توانید در سوئد کار پیدا کنید که یک کارفرما به مدت سه ماه در سوئد و سه ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی داده و نیروی کار مناسبی را پیدا نکرده باشد.

 در چنین شرایط نادری او می تواند فردی را خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا استخدام کند. اگر متقاضی کار در سوئد از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشد، حداقل حقوقی که به او پیشنهاد شده 13000 کرون در ماه باشد و ثابت کند که می تواند از پس هزینه های زندگی در سوئد بر بیاید، شرایط لازم را برای ارائه مدارک به سفارت سوئد و درخواست ویزای کار دارد.

تحصیل در سوئد

یک روش دیگر برای پیدا کردن کار در سوئد روش تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است. با این روش کسی که در سوئد در حال تحصیل است، بعد از فارغ التحصیلی از یک دانشگاه در کشور سوئد، شش ماه فرصت دارد که کار پیدا کند. اگر او موفق شود و در این مدت در سوئد کار پیدا کند می تواند برای اخذ ویزای کار اقدام کند.

در این مقاله به موضوع کار در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مدارک مهاجرت کاری به سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ انواع ویزاهای کشور سوئد، می توانید با مهاجران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *