آیدانیتو > کار در ترکیه
مهاجرت به ترکیه

کار در ترکیه






کار در ترکیه

کشور ترکیه به علت قرارگیری در مسیر ترانزیتی اروپا و آسیا و برخورداری از وضعیت جغرافیایی عالی یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کار در میان مردم شناخته شده است. از جمله روش های مورد توجه برای مهاجرت به این کشور، از طریق کار در ترکیه و اخذ ویزای کاری این کشور بوده که به وسیله آن می توان اقامت دائم ترکیه را دریافت نمود. در این مقاله، به بحث راجع به موضوع کار در ترکیه برای شما عزیزان می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری را در ارتباط با کار در ترکیه به دست آورید.

کار اتباع خارجی در ترکیه 

هر تبعه خارجی پس از ورود به ترکیه واجد شرایط کار در بخش های مختلفی است. اما باید بدانید که در این مورد استثناهایی نیز دیده می شود، به عنوان مثال اشتغال به کار در ترکیه در مشاغل گمرکی و امنیتی در صنعت دریایی برای اتباع خارجی ممنوع است و به علاوه، این گروه از افراد امکان فعالیت در حرفه هایی نظیر داروسازی، دامپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، حقوق و پزشکی را ندارند. همچنین انجام امور مربوط به وکالت و یا کار در دفاتر اسناد رسمی نیز برای اتباع خارجی امکان پذیر نیست. اما خارجیان بسیاری اقدام به فعالیت در دفاتر شرکت های بین المللی در شهرهای بزرگ ترکیه می کنند که می تواند گزینه ی مناسبی محسوب شود.

مشاغل مناسب افراد مسلط به زبان انگلیسی در ترکیه

در صورت عدم تسلط فرد به زبان ترکی استانبولی، وی می تواند در زمینه هایی همچون صنعت توریسم و یا آموزش زبان انگلیسی فعالیت نماید. در اینجا، به معرفی شماری از این مشاغل برای شما دوستان می پردازیم.

اشتغال در صنعت هتلداری و توریسم

در هر سال بیشتر از 35 میلیون گردشگر وارد ترکیه می شوند، در نتیجه فعالیت در زمینه صنعت هتلداری و توریسم می تواند بسیار درآمدزا باشد. اکثریت قریب به اتفاق مسافران ترکیه گردشگردان انگلستان، روسیه و آلمان هستند. بنابراین تمرکز بر یادگیری و تسلط شما بر زبان هایی مانند روسی و آلمانی نیز می تواند موجب کسب درآمد برای شما شود.

پرستار کودک در ترکیه

تعداد زیادی از خانواده های ثروتمند اهل ترکیه به دنبال پرستار برای فرزند خود هستند. البته معمولاً پرستاران کودک باید تسلط کافی را به زبان های آلمانی و یا انگلیسی داشته باشد.

ویراستار زبان انگلیسی

در صورت داشتن تسلط کافی به گرامر زبان انگلیسی می توانید شغل ویراستاری را انتخاب کنید و به ویرایش متون و مقاله های انگلیسی بپردازید. زیرا تعداد زیادی از مجلات و روزنامه ها همواره در جستجوی ویراستاری با مهارت و خبره هستند.

تدریس زبان انگلیسی

از جمله پر طرفدارترین مشاغل در کشور ترکیه برای افراد خارجی، تدریس در زمینه زبان انگلیسی است. البته اشتغال در این زمینه نمی تواند موجب کسب درآمد بالایی برای شما شود، اما با پول حاصل از فعالیت به عنوان مدرس زبان انگلیسی می توانید از پس هزینه های زندگی خود برآیید.

مدارک ضروری دریافت ویزای کار در ترکیه

انجام کار در ترکیه مستلزم اخذ ویزایی مخصوص است. اما اخذ این نوع ویزا به ارائه مدارکی چند نیاز داشته که در اینجا لیست این مدارک را خدمتتان عنوان می کنیم.

  • ارائه برگه پیشنهاد کاری از جانب کارفرما و همین طور برگه درخواست کار
  • ارائه ایمیل فرد کارفرما
  • تحویل دفترچه اقامت فرد متقاضی اخذ ویزا
  • تقدیم کد رمز دولتی شخص کارفرما
  • ارائه برگه درخواست الکترونیکی ویزا به مسئولین امر
  • تقدیم کد ملی کشور ترکیه که صدور آن به وسیله اداره امنیت ترکیه انجام می گیرد. دقت داشته باشید که این کد مختص اتباع خارجی است.
  • ارائه پاسپورت فرد درخواست کننده و همچنین برگه اقامت وی
  • تقدیم کد رمز دولتی شخص کارفرما
  • تقدیم یک قطعه عکس از فرد متقاضی ویزا

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با کار در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مهاجرت کاری به ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه کار در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *