آیدانیتو > هزینه زندگی در ترکیه
مهاجرت به ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه






هزینه زندگی در ترکیه

اطلاع از هزینه های زندگی در ترکیه بدون شک عاملی مهم در تصمیم گیری جهت مهاجرت به این کشور است. کشوری که به جهت امکانات بالای تحصیلی و زندگی همیشه در مرکز توجه افراد بسیاری برای مهاجرت است. در صورت تمایل به اخذ اقامت دائم این کشور و مهاجرت به آن، اطلاع از هزینه زندگی در ترکیه اهمیتی اساسی دارد. در این مقاله،به برآورد هزینه زندگی در ترکیه می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با هزینه زندگی در ترکیه به دست آورید.

هزینه های زندگی در ترکیه

مانند دیگر نقاط روی کره زمین، زندگی و اقامت در شهرها هزینه بالایی را برای افراد در بر دارد. در کشور ترکیه، تمایل افراد برای زندگی در استانبول، از دیگر شهرهای این کشور بیشتر است. در واقع، این شهر به عنوان یک مرکز شلوغ گردشگری، مالی، اقتصادی و تجاری در دنیا شناخته می شود. زندگی در شهرهای ترکیه با وجود مواد غذایی گران قیمت، حمل و نقل و اجاره مسکن بالا می تواند کمی مشکل به نظر برسد. خانواده ای که در طول مدت اقامت خود در یکی از شهرهای ترکیه ،مجبور به پرداخت قسط های وام و یا اجاره خانه نباشد، امکان داشتن زندگی متوسطی با 3000 لیر در ماه را دارد. اما هزینه زندگی در ترکیه با اقامت در مناطق ساحلی دریای مدیترانه و دریای اژه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

هزینه نگهدای و تعمیر خودرو در ترکیه

اگرچه هزینه بنزین در ترکیه به گرانی کشورهای اروپایی همچون پرتغال و یونان نیست، اما همچنان از کشورهایی مانند روسیه بسیار بیشتر است. از این رو، استفاده از خودروهای دیزلی به علت مقرون به صرفه بودن در ترکیه متداول تر است و در نتیجه مردم مجبور به پرداخت هزینه کمتری هستند. در صورتی که از خودرو شخصی در این کشور استفاده می کنید، باید ماهیانه چیزی حدود 3000 لیر را بابت تعمیرات، بیمه و معاینه فنی بپردازید.

هزینه اقامت و بهداشت در ترکیه

کسب مجوز اقامت جهت اقامتی بیشتر از 90 روز در ترکیه لازم است. در صورتی که کمتر از 65 سال سن دارید، مراقبت های بهداشتی برای شما اجباری خواهد بود. هزینه اقامت یک زوج در ترکیه به همراه بیمه دولتی (به نام اس می کا) در هر سال در حدود 7000 لیر است.

هزینه های ضروری در ترکیه

در آخرین بخش از این مقاله، اشاره ای داریم به نرخ برخی از اقلام ضروری در کشور ترکیه که ذکر آن ها را بر خود واجب می دانیم.

گوشت گاو ( یک کیلوگرم)

24/12 لیر

پیاز ( یک کیلوگرم)

1/08 لیر

شیر ( یک لیتر)

12/51 لیر

موز ( یک کیلوگرم)

3/53 لیر

سیب زمینی (یک کیلوگرم)

1/26 لیر

سیب(یک کیلوگرم)

1/80 لیر

سینه مرغ ( یک کیلوگرم)

6/82 لیر

نان سفید ( 500 گرم )

1/84 لیر

 

هزینه پوشاک و کفش در کشور ترکیه

نرخ یک جفت شلوار جین

171/333 لیر

نرخ یک جفت کفش نایک

272/16 لیر

نرخ یک جفت کفش چرم مردانه

233/48 لیر

نرخ خرید یک دست لباس تابستانی (اگر از فروشگاه زنجیره ای خرید کنید)

112/68 لیر

 

نرخ اجاره ماهیانه یک باب خانه در کشور ترکیه

هزینه اجاره آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهرهای مختلف ترکیه

134605 لیر

هزینه اجاره آپارتمانی یک خوابه خارج از مرکز شهرهای مختلف ترکیه

80759 لیر

هزینه اجاره آپارتمانی سه خوابه خارج در مرکز شهرهای مختلف ترکیه

142970 لیر

هزینه اجاره آپارتمانی سه خوابه در مرکز شهرهای مختلف ترکیه

235352 لیر

 

نرخ خرید یک باب خانه در کشور ترکیه

نرخ خرید آپارتمانی خارج از مرکز شهرهای مختلف در ترکیه

3071223 لیر

نرخ خرید آپارتمانی در مرکز شهرهای مختلف در ترکیه

593612 لیر

 در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه زندگی در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کار در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه هزینه زندگی در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *