مهاجرت به ترکیه

مسکن در ترکیه






مسکن در ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری در همسایگی ایران از جمله مهم ترین مقاصد گردشگری توریست های کشورمان ایران به شمار می آید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بر طبق گزارش اتحادیه هتل داران ترکیه در حدود 6 میلیون نفر در سال 2016 میلادی به قصد گردش و تفریح وارد ترکیه شده اند. در طول سال های اخیر اقتصاد رو به رشد این کشور موجب شده تا گردشگران علاوه بر تفریح در ترکیه اقداماتی را نیز در جهت ساخت و ساز و خرید ملک در ترکیه انجام دهند. از این رو تعداد زیادی مجتمع مسکونی و هتل به دنبل سرمایه گذاری خارجیان مقیم ترکیه در مناطق مختلفی از این کشور احداث شده اند. به دنبال این موضوع، تعداد بی شماری از خارجیان به وسیله خرید و یا اجاره آپارتمان در ترکیه اقامت این کشور را اخذ کرده و در این کشور سکونت دارند. در این مقاله، بحث هزینه مسکن در ترکیه را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در ارتباط با هزینه مسکن در ترکیه به دست آورید.

بازار مسکن ترکیه

بازار مسکن کشور ترکیه در طی ده سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است که افزایش تقاضای افراد و سرمایه گذاری جهت ساخت خانه هایی مقاوم در مقابل زلزله، اعطای وام های مسکن به مردم و احداث خانه ها و واحدهای مسکونی مدرن و جدید را می توان از دلایل مهم این امر دانست. در طول سال های اخیر در شهرهای بزرگی همچون بورسا، ازمیر، آنکارا و استانبول شاهد اجرای پروژه های مسکونی بسیاری بوده ایم. رشد سریع ساخت مسکن در طی سال های 2009 تا 2017 بسیار زیاد بوده است و این مقدار به میزان 23 درصد رسیده است. بر طبق آمارهای به دست آمده، شهر استانبول بیشترین رقم ساخت و ساز مسکن را در ترکیه به خود اختصاص داده که با 4/5 میلیون واحد مسکونی به حدود 17 درصد می رسد.

نرخ خرید و اجاره ملک در ترکیه

نرخ ملک در کشور ترکیه در حال افزایش است. البته سرعت زیاد شدن قیمت آن در طی سال های اخیر با کاهش مواجه بوده است که علت آن را می توان در عدم ثبات سیاسی و تحریم ها جستجو کرد. در مورد نرخ اجاره آپارتمان در ترکیه نیز باید گفت که در طول سال های اخیر با افزایش نرخ اجاره بهای خانه های ترکیه روبرو بوده ایم. در این بخش، به ذکر نرخ اجاره و خرید خانه در ترکیه برای شما دوستان می پردازیم.

استان

منطقه

نرخ فروش خانه( هر متر مربع)

نرخ اجاره خانه ( هر متر مربع)

آنتالیا

آلانیا

2500 لیر

11 لیر

ماناوگات

2100 لیر

11 لیر

آکسو

2500 لیر

10 لیر

استانبول

بی آغلو

6300 لیر

24 لیر

بشکتیاش

1200 لیر

27 لیر

باشاک شمیر

3500 لیر

13 لیر

بورسا

کاراجایی

1300 لیر

5 لیر

گورسو

1600 لیر

7 لیر

موندایا

2400 لیر

10 لیر

ازمیر

چشمه

7300 لیر

16 لیر

تیره

2100 لیر

9 لیر

گوزل بامچه

4700 لیر

16 لیر

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه مسکن در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه زندگی در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه هزینه مسکن ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *