آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی
انتخاب رشته زبان

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی

در این مقاله با موضوع کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی همراه شما هستیم. رشته زبان انگلیسی و گرایش‌های مختلف آن مانند آموزش، زبان و ادبیات و مترجمی، به دلیل بازار کار گسترده، در میان داوطلبان کنکور جایگاه ویژه‌ای دارد.

یکی از مزیت‌های گروه آزمایشی زبان‌های خارجی این است که داوطلبان کنکور محدودیتی برای شرکت در کنکور این گروه آزمایشی ندارند؛ مزیتی که جنبه رقابتی این رشته را پررنگ‌تر می‌کند.

در حال حاضر رشته آموزش زبان انگلیسی در میان داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها بسیار محبوب است و این درجالی است که ظرفیت دانشگاه‌های پذیرنده هم نسبتا مطلوب به نظر می رسد.

آگاهی داوطلبان از رتبه‌های قبولی، درصدهای لازم برای قبولی در این رشته و دانشگاه‌های پذیرنده، به آنها کمک می‌کند برای قبولی در این رشته حساب‌شده و دقیق برنامه‌ریزی کنند. داوطلبان عزیز در مقاله‌ کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی ، نکات کاربردی درباره قبولی در رشته آموزش زبان انگلیسی خواهند خواند. با ما همراه باشید.

عنوان‌های امتحانی و ضرایب رشته آموزش زبان انگلیسی در کنکور سراسری

داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هم مانند چهار گروه آزمایشی دیگر در کنکور سراسری، باید در آزمون عمومی شرکت کنند. عنوان‌های امتحانی آزمون عمومی و ضرایب هر یک از عنوان‌ها و منابعی که برای طرح سوال استفاده می‌شوند ‌را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

عنوانضریبکتب منابع طرح سوال
زبان و ادبیات فارسی4دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم دبیرستان
زبان عربی2سال‌های سوم و دوم دبیرستان
فرهنگ و معارف اسلامی3دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌های‌ سوم و دوم دبیرستان
زبان خارجی2دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌ سوم دبیرستان

همان‌طور که می‌دانید، گروه آزمایشی آزمون سراسری، تعدادی زیر گروه دارد که در دروس اختصاصی ضرایب خاص خود را دارند. رشته آموزش زبان انگلیسی در زیرگروه 1 گروه آزمایشی قرار دارد. ضرایب دروس تخصصی در این زیر گروه طبق جدول زیر است:

عنوانضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2
زبان تخصصی انگلیسی4

آیا سوابق تحصیلی(معدل) داوطلبان در نتیجه کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی تأثیر دارد؟

بله، سوابق تحصیلی یا همان معدل بر نتیجه کنکور داوطلبان تمام گروه‌های آزمایشی تأثیرگذار است. سوال بعدی این است که معدل چقدر در نتیجه کنکور موثر است و تأثیرگذاری چگونه لحاظ می‌شود؟ براساس اطلاعیه‌ سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ی میزان و نحوه‌ تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ، معدل کتبی امتحانات نهایی دوره متوسطه (سال سوم متوسطه)، برای داوطلبانی که سال 1384 به بعد از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند حداکثر 25% در نتیجه نهایی کنکور آنها تأثیر دارد. داوطلبانی که سال 1391 به بعد دوره‌ی پیش‌دانشگاهی را به پایان رسانده‌اند، معدل امتحانات نهایی دوره پیش‌دانشگاهی 5% در نتیجه نهایی کنکور تأثیر دارد. درباره‌ تأثیر معدل در نتیجه کنکور به چند نکته مهم توجه کنید:

  1. معدل به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی داوطلبان لحاظ می‌شود.
  2. «تأثیر مثبت معدل در نتیجه نهایی» یعنی چه؟ برای شما به عنوان داوطلب کنکور، در هر درس یک تراز محاسبه می‌‌شود. تراز مجموعه امتیازی است که در ازای پاسخ‌های درست و غلط به تست‌ها و همین‌طور تست‌هایی که بدون پاسخ گذاشته‌اید به شما تعلق می‌گیرد.
  3. به جز این، از درصدهای تمام داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی شما در هر درس میانگین گرفته می‌شود که با تراز شما نسبت مستقیم دارد. نمرات امتحان نهایی شما در هر در درس هم تراز جداگانه دارد که با میانگین نمرات امتحانات نهایی داوطلبان در هر درس، نسبت مستقیم دارد.
  4. اعمال تأثیر مثبت معدل به این صورت است که اگر معدل، نمره‌کل نهایی آزمون در هر زیرگروه را افزایش دهد، در آن زیر گروه اعمال می‌شود.
  5. اگر معدل نمره‌کل نهایی آزمون در هر زیرگروه را کاهش دهد، در آن زیر گروه اعمال نمی‌شود و همان نمره کل آزمون آن زیر گروه به عنوان نمره کل نهایی ثبت می‌شود.
  6. معدل تأثیری در انتخاب رشته ندارد.
  7. تأثیر معدل در کارنامه اولیه و رتبه داوطلبان مشخص می‌شود.
  8. اگر قبل از سال 1384 دبیرستان و قبل از 1391 پیش‌دانشگاهی را به پایان رسانده‌اید، قانون تأثیر سوابق تحصیلی شامل شما نمی‌شود.

معرفی کوتاه رشته آموزش زبان انگلیسی

در روزگاری که تمام کارها تخصصی شده است، آموزش زبان خارجی هم به تخصص نیاز دارد و تسلط بر یک زبان برای آموزش آن به دیگران کافی نیست. مربی برای آموزش یک زبان خارجی به زبان‌آموزان باید به مهارت‌های دیگری مانند روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و استراتژی و تکنیک‌های آموزشی هم مسلط باشد. در دوره‌ی چهارساله‌ کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، دانشجویان تکنیک‌های نظری و عملی آموزش زبان انگلیسی، موانع و چالش‌های یادگیری زبان و پیدا کردن راه‌حل برای آنها و شیوه‌های افزایش یادگیری را فرامی‌گیرند. هدف این رشته آموزش دبیران زبان انگلیسی برای تدریس در دوره متوسطه است.

در کنکور سراسری  برای تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی، کدام دانشگاه‌ها را می‌توانید انتخاب کنید‌؟

برای هر داوطلب کنکور یک یا چند رشته در اولویت قرار دارد و مایلند بدانند در رشته‌های موردنظرشان، کدام دانشگاه‌ها، چند دانشجو می‌پذیرند.  در رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی قزوین، آیت‌الله بروجردی بروجرد، بجنورد،ارومیه، زابل، زاهدان، کاشان، گلستان، مازندران، محقق اردبیلی، مراغه، هرمزگان، یاسوج  و…دانشجو می‌پذیرند. در ادامه‌ی مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی ، به ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه‌های کشور، در هر دوره می پردازیم:

ظرفیت پذیرش رشته آموزش زبان انگلیسی
روزانهنوبت دومغیرانتفاعی
7271081680

*دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی فقط براساس سوابق تحصیلی در رشته آموزش زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرند.

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی

در بخش آخر مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی ، چند کارنامه از داوطلبان آزمون سراسری‌ سال گذشته را بررسی می‌کنیم.  در واقع قرار است که این بررسی فقط چشم‌انداز کلی نسبت به رتبه‌ها و درصدهای داوطلبانی که در این رشته در دوره روزانه قبول شده‌اند، به شما ارائه دهد؛ چون هر سال ظرفیت پذیرش رشته‌ها، البته تا اندازه‌ای، تغییر می‌کند و نمی‌توان درباره‌ی قبول‌شدن یا قبول‌نشدن به طور قطعی صحبت کرد.

حداقل رتبه‌های داوطلبان پدیرفته شده در رشته آموزش زبان انگلیسی
در جدول زیر چند نمونه از رتبه‌هایی که در سهمیه مناطق مختلف در دوره روزانه رشته آموزش زبان انگلیسی پذیرفته شده‌اند را می‌بینید:

رتبه در کشوررتبه در سهمیه‌‌منطقهسهمیه منطقهشهر محل‌سکونتدانشگاه پذیرفته‌شده
1772470791شیرازدانشگاه جهرم
2216541412ارومیهدانشگاه ارومیه
14005042ساریدانشگاه بابلسر
1201648572مرودشتدانشگاه یاسوج
2424099652بهشهردانشگاه گنبد
994114133نظرآباد کرجدانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین
1647327713بوکاندانشگاه محقق اردبیلی-اردبیل

در پایان مطلب کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی ، جا دارد پیشنهاد کنیم مقاله‌های انتخاب رشته کنکور سراسری  و انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک را هم حتما بخوانید.

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری آموزش زبان انگلیسی

  1. سارا گفت:

    برای قبول شدن در رشته آموزش زبان انگلیسی رتبش باید زیر چند باشه تا برای دانشگاه قبول بشم؟
    و برای دبیرستان نمرم باید بالای چند باشه تا این رشته رو بتونم برم

Average
5 Based On 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *