آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99

کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99 خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیز با اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99 در انتخاب رشته خود موفق تر خواهند بود و به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم قبل از انجام انتخاب رشته از کارنامه و رتبه قبولی رشته مورد نظر خود مطلع شوند.

رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر از رشته های پرطرفدار در بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی است. مهندسی کامپیوتر از رشته های زیرگروه 1 ریاضی است و مقطع ارائه شده برای رشته مهندسی کامپیوتر تنها کارشناسی است. با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد گزینش بومی وجود ندارد، بنابراین سهمیه مناطق 1و2و3 نیز بی تأثیر است و داوطلبان تنها با توجه به تراز کسب شده فرد متمایز خواهند شد، در دانشگاه آزاد رتبه در سهمیه و …. وجود ندارد و داوطلبان می توانند رتبه کشوری و تراز خود را مقایسه کنند.

دروس تخصصی کامپیوتر

دانشجویان کامپیوتر در دوره کارشناسی دروس زیر را مطالعه خواهند کرد:
  • سیستم های مجتمع
  • شبکه های کامپیوتری
  • هوش مصنوعی
  • امنیت رایانه
  • بازی های کامپیوتر
  • سیستم های نرم افزاری
  • سیستم های اطلاعاتی
  • الگوریتم و محاسبات

عوامل مؤثر در رتبه قبولی کامپیوتر آزاد

  • سهمیه بسیج فعال، سهمیه ایثارگران از جمله مواردی هستند که در قبولی داوطلبان تأثیرگذار است. اما توجه داشته باشید که همزمان نمی توانید از چند سهمیه استفاده کنید.
  • تراز در دانشگاه آزاد
همان طور که گفته شد در دانشگاه آزاد تراز داوطلبان اهمیت پیدا می کنند و برای اطلاع از پذیرش یا عدم پذیرش تراز آخرین فرد قبول شده در دانشگاه آزاد به داوطلبان کمک بسزایی خواهد کرد و با توجه به اینکه رشته مهندسی کامپیوتر یک رشته پر متقاضی است، برای قبولی در آن تراز بالایی نیاز دارید.
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان های خارجی2
دروس تخصصی
نام درسضریب
ریاضی4
شیمی2
فیزیک3
  همان طور که در جدول مشاهده کردید، ضریب درس زبان و ادبیات فارسی و درس ریاضی هر دو 4 است. اما به طور منطقی برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر باید درصد دروس تخصصی بالاتر باشد. به همین دلیل دروس تخصصی سه برابر می شود. یعنی اهمیت درس ریاضی (12) از تمامی دروس بیشتر است و داوطلبی که در درس های ریاضی و فیزیک و یا شیمی درصدهای بیشتری بزند، تراز بالاتری نسبت به کسانی که در دروس عمومی درصد بالایی میزنند، کسب می کند. در ادامه به محدوده رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر خواهیم پرداخت.

محدوده تراز قبولی آزاد

رتبه قبولی هر واحد دانشگاه آزاد با یکدیگر تفاوت دارد و سطح علمی واحدهای مختلف دلیل متفاوت بودن رتبه قبولی آن ها است. به عنوان مثال داوطلبان برای تحصیل واحد قزوین و علوم تحقیقات به رتبه و تراز بهتری نیاز دارند تا واحد نجف آباد و کرج، به این نکته هم توجه کنید که تعداد واحدهای ارائه دهنده رشته مهندسی کامپیوتر در سال گذشته کمتر از 10 واحد بوده.
نام دانشگاهمحدوده رتبه قبولی (کشوری)
واحد کرج114943
واحد علوم و تحقیقات38295
واحد تهران غرب89826
واحد تهران مرکزی47220
  به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99 مقاله  بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 را مطالعه کنید.

 

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی کامپیوتر آزاد 99

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *