آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی هوافضا آزاد 99
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی هوافضا آزاد 99

 

کارنامه و رتبه قبولی هوافضا آزاد 99

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی هوافضا آزاد 99 خواهیم پرداخت. داوطلبانی که قصد دارند در رشته هوافضا تحصیل کنند باید نسبت به این رشته شناخت کامل داشته باشند و از کارنامه و رتبه قبولی هوافضا آزاد 99 مطلع شوند. با توجه به اهمیت این رشته و محدودیت تعداد دانشگاه های ارائه دهنده داوطلبان باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند ،در سال حدود 700 نفر در رشته مهندسی هوافضا فارغ التحصیل می شود.

معرفی رشته هوافضا

رشته هوافضا که از رشته های گروه ریاضی و فنی است در زیرگروه 1 ارائه می شود. رشته هوافضا در مقطع کارشناسی ارائه می شود و هیچ گرایشی ندارد. (در مقاطع بالاتر این رشته در گرایش های مختلف ارائه می شود) با توجه به اینکه این رشته در زیرگروه 1 ارائه می شود، ضریب درس های آزمون آزاد نیز مانند سایر رشته های این زیرگروه به صورت زیر است:
دروس عمومی مهندسی هوافضا
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان هایی خارجی2
دروس تخصصی مهندسی هوافضا
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  در جدولی که ارائه شد ضریب های دروس عمومی و تخصصی را مشاهده کردید. با توجه به جدول درسی زبان و ادبیات فارسیو  درس ریاضی هر دو ضریب 4 دارند اما از این نکته غافل نشوید که تأثیر دروس تخصصی سه برابر است. به این صورت دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، به ترتیب بیشترین تأثیر را در کارنامه ورتبه قبولی هوافضا آزاد 99 خواهند داشت. داوطلبان عزیز علاقه مند به رشته مهندسی هوافضا می توانند در مقاله کارنامه و رتبه قبولی هوافضا آزاد 99 با ضرایب دروس و زیرگروه این رشته، تراز و رتبه قبولی و تفاوت و تأثیر این دو در دانشگاه آزاد و همچنین محدوده قبولی و سطح بندی دانشگاه های آزاد اسلامی آشنا شوند.

نحوه پذیرش هوافضا در دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد اسلامی گزینش به صورت کشوری است یعنی بومی گزینی انجام نمی شود و داوطلبان در هر استان کشور باشند، می توانند در استان های ارائه کننده رشته هوافضا انتخاب رشته کنند. بدون اینکه درصد قبولی آن ها نسبت به داوطلبان بومی کاهش یابد. در کارنامه و رتبه قبولی هوافضا دانشگاه آزاد 99 به تراز و رتبه کشوری توجه می شود و دلیل این امر بی تأثیر بودن رتبه در منطقه در پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی است.

تراز و رتبه کشوری

همان طور که می دانید از سطح و بار علمی داوطلبان را مشخص می کند و تعداد پاسخ های صحیح و سختی سؤالات در افزایش و محاسبه تراز نقش دارد. تراز اهمیت بیشتری نسبت به رتبه کسب شده دارد. اما برای معیار قرار دادن تراز، رتبه های قبولی از رتبه کشوری استفاده می کنیم.

رتبه های دانشگاه های آزاد

رتبه قبولی در هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت است. به عنوان مثال واحد علوم و تحققات که از واحدهای برتر محسوب می شود، رتبه های پایین تری را نسبت به واحد بیجار قبول می کند. در رتبه بندی های انجام شده واحد علوم و تحقیقات، تهران مرکز، قزوین، رتبه های 1 تا 3 را به خود اختصاص داده اند. در ادامه رتبه کشوری قابل قبول برخی از واحدها را مشاهده می کنید.

رتبه قبولی هوافضا دانشگاه آزاد اسلامی

محدوده قبولی / دانشگاهسطح 1سطح 2
رتبه کشوری10000-1500015000-20000
  به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی مهندسی هوافضا 99 ، مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور هوافضا 99  را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *