آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98
انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته کنکور

کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98






کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98

رشته مواد و متالورژی یکی از رشته های تاپ و پرطرفدار گروه ریاضی است و بسیاری از داوطلبین کنکور ریاضی مایل به تحصیل در این رشته هستند. از این رو در این مقاله، کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98 را بررسی می کنیم.

گروه و زیر گروه مواد و متالورژی

رشته مواد در گروه ریاضی و زییرگروه یک این گروه قرار گرفته است. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا زیرگروهی که رشته مواد و متالورژی در آن قرار گرفته است، برای ما مهم است؟ آیا بر کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98 تأثیرگذار است؟ در پاسخ باید بگوییم از آنجایی که ضریب دروس در هر زیرگروه متفاوت است، زیرگروهی که مواد و متالورژی را شامل می شود، اهمیت می یابد. زیرا درصد زده شده دروس امتحانی متناسب با ضریب درس زیرگروه بر رتبه و تراز زیرگروه اثرگذار است و برای قبولی در رشته مواد و متالورژی تراز و رتبه زیرگروه مکانیک گروه ریاضی اهمیت دارد.

ضرایب دروس در زیرگروه یک

حال که اهمیت تأثیر زیرگروه را بر کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98 متوجه شدیم، ضریب دروس عمومی و اختصاصی برای زیرگروه یک را برایتان در جدول زیر آورده ایم:
ضریب دروس اختصاصی و عمومی زیرگروه یک ریاضی
دروس عمومیدروس اختصاصی
ادبیات فارسی4ریاضی4
زبان عربی و انگلیسی2فیزیک3
معارف3شیمی2

 

تأثیر سهمیه بر رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد

یکی از سهمیه های تأثیرگذار بر قبولی در رتبه در دانشگاه و کارنامه سراسری، سهمیه مناطق است. با اینکه آزمون آزاد و سراسری ادغام شده و یک کارنامه برای آنها صادر می شود، اما سهمیه مناطق بر قبولی آزاد تأثیرگذار نیست. سهمیه های تأثیرگذار بر قبولی آزاد مواد و متالورژی عبارت اند از: 1- ایثارگران 2- خانواده شهدا 3- رزمندگان 4- بسیج فعال  

سطح علمی دانشگاه ها

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قبولی مواد و متالورژی سطح علمی دانشگاه است. هر چه سطح علمی واحد انخابی شما بالاتر باشد، رتبه و تراز بهتری برای قبولی در آن نیاز است. سطح علمی واحدهای دانشگاه آزاد را می توان به 4 دسته تقسیم کرد. سطح یک بالاترین سطح علمی را داراست و سطح 4 پایین ترین درجه علمی را دارد. ترتیب اولویت های شما نیز عامل تأثیرگذار دیگری بر قبولی شماست. دقت داشته باشید که بر اساس اولویت های خود انتخاب رشته کنید. برای یک انتخاب رشته مطمئن می توانید از مشاوران آیدانیتو مشورت بگیرید.
واحدمحدوده قبولی و حدود رتبه
علوم و تحقیقات85200-88500
تهران مرکزی88600-91500
نجف آباد91460-95200
  حداقل درصد دروس برای قبولی در رشته مواد و متالورژی برای دروس عمومی حدود 12% و برای دروس اختصاصی در حدود 4% است. در این مقاله با موضوع کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98 همراه شما بودیم. شما می تواند مقاله کارنامه و رتبه قبولی رشته مهندسی مواد و متالورژی کنکور سراسری 98 را نیز مطالعه کنید. در صورتی که می خواهید در رشته مواد و متالورژی دانشگاه آزاد پذیرفته شوید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و اطلاعات لازم برای انتخاب رشته و کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98 را از آنها دریافت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *