انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98





کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98

در این مقاله می خواهیم به بررسی کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98 بپردازیم. رشته علوم دامی جزو رشته هایی است که علاقه مندان محدودی دارد. این رشته مورد توجه افرادی که وارد زندگی شهری شده اند نیست. اما افرادی که در بخش های تولید دام مشغول هستند و یا علاقه مند هستند در حوزه ی دام و دامپروری کار کنند به رشته علوم دام توجه می کنند. رشته علوم دام یکی از رشته های گروه کشاورزی است.  وجود نیروهایی متخصص در زمینه علوم دام در بخش علوم دامی کشور اهمیت زیادی دارد.

معرفی رشته علوم دامی

رشته علوم دامی یا دامپروری از مجموعه رشته های گروه کشاورزی است که در آن بهداشت، تغذیه، ژنتیک و اصلاح نژاد و پرورش حیوانات اهلی و طیور مورد مطالعه قرار می گیرد. مهندسی علوم دامی ارتباط نزدیکی با رشته های تولیدات دام، پرورش گاو و گاومیش و پرورش طیور دارد. هر چند در جامعه شهر امکان پرورش دام وجود ندارد و برای کار در این زمینه باید به اطراف شهرها رفت اما پرورش دام و تولید پروتئین یکی از نیازهای مهم این روز جوامع است. یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم در کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98 درصد دروس و ضریب تاثیر آنها است. ضریب تاثیر بسته به زیرگروهی که رشته در آن قرار گرفته است تغییر میکند. البته ضریب دروس عمومی برای تمامی زیرگروه ها یکسان است. رشته علوم دامی در زیرگروه 5 گروه تجربی قرار گرفته است. تأثیر درصد زده شده دروس اختصاصی در این زیر گروه در جدول زیر آمده است. ضریب دروس عمومی نیز آمده است.
ضریب دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
زبان انگلیسی2
معارف اسلامی3

 

ضریب دروس اختصاصی
نام درسضریب
زمین شناسی1
فیزیک2
شیمی2
زیست شناسی2
ریاضی3
  درصد زده شده دروس و ضریب هر درس از جمله عواملی هستند که در کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98 تأثیر می گذارند.

کارنامه کنکور آزاد برای رشته علوم دامی

از آنجایی که کنکور آزاد و سراسری با هم ادغام شده اند و یک کنکور برگزار می شود، یک کارنامه نیز صادر می شود. البته برای قبولی در دانشگاه آزاد رتبه در سهمیه تأثیرگذار نیست. زیرا سهمیه مناطق برای دانشگاه آزاد تعریف شده نیست.  سهمیه عادی ، ایثارگران و خانواده شهدا و بسیج فعال از سهمیه های تاثیر گذار بر قبولی دانشگاه آزاد اند. به همین دلیل برای انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه آزاد به تراز و رتبه کشوری توجه می کنیم. در ادامه با کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98 با شما هستیم.

رتبه قبولی علوم دامی آزاد

همان طور که گفتیم سهمیه مناطق در قبولی دانشگاه آزاد تأثیرگذار نیست و فقط رتبه علمی دانشگاه و تراز داوطلب تأثیرگذار است. اگر سطوح علمی دانشگاه آزاد را به چهار سطح تقسیم کنیم، تراز لازم برای قبولی به شرح زیر است. سطح 1 دارای بهترین سطح علمی و سطح 4 پایین ترین سطح علمی را دارد.
سطح علمی دانشگاهتراز قبولی
سطح 14700-5100
سطح 2400-4800
سطح 33500-4100
سطح 43200-3600
  در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی علوم دامی آزاد 98 پرداختیم شما میتوانید مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پرورش اسب 98 را نیز مطالعه کنید. برای مقایسه دقیق و درست کارنامه خود با نفرات پذیرفته شده در رشته علوم دامی سال های گذشته و بررسی احتمال قبولیتان در این رشته میتوانید از مشاوران آیدانیتو مشاوره بگیرید، کافی است با ما تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *