انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران -مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98

دکتری مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد. این رشته به طراحی و ساخت سازه های مربوط به آب می پردازد. این گرایش را می توان ترکیبی از گرایش سازه و آب دانست. هدف از بررسی کارنامه و رتبه و درج این مقاله، موفقیت بیشتر شما عزیزان در انتخاب رشته منطقی و صحیح است. همانطور که می دانید، انتخاب رشته از مراحل مهمی از مراحل ورود به دانشگاه است. و برای موفقیت در انتخاب رشته به ظرفیت و تراز قبولی دانشگاه نیز باید دقت شود. با توجه به مشخص شدن اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی دکتری، لازم می دانیم در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی 98 بپردازیم. با بررسی و آنالیز کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی 98 می توانید اطلاع خوبی را درباره کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی آب و سازه های هیدورلیکی 98 به دست آورید. اما قبل از بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی 98 به نکات دیگری نیز اشاره کنیم.

رتبه و تراز قبولی

همان طور که گفتیم اطلاع از تراز قبولی دانشگاه ها در انتخاب رشته امری مهم تلقی می شود. اما قبل از بیان تراز قبولی دانشگاه ها بهتر است تعریف مختصری از رتبه و تراز به شما عزیزان ارائه دهیم تا تفات تراز و رتبه را بیشتر درک کنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران آب و سازه های هیدورلیکی برای شما مطرح شده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

رتبه

رتبه جایگاه داوطلب در میان تعداد شرکت کنندگان در آزمون می باشد.

تراز

تراز مشخص کننده تفاوت های علمی داوطلب از یکدیگر هستند. و به ملاک پذیر ش دانشجو و عوت به مصاحبه آنان تراز علمی داوطلبان می باشد. نه رتبه کسب شده در آزمون دکتری. تراز دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. و باید بدانید تراز قبولی هر سال متفاوت است. و به هیچ عنوان نمی توان تراز سال 98 را با توجه به تغییرات ایجاد شده در ادغام دانشگاه های سارسری و آزاد، حدس زد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته مهندسی عمران – آب و سازه های هیدرولیکی

داوطلبان عزیز دقت کنید تنها 3 واحد از دانشگاه آزاد این رشته را ارائه کردند. و 44 ظرفیت در دانشگاه های سراسری و دوره های مختلف روزانه – نوبت دوم – پردیس خودگردان – بورس اعزام به خارج از کشور، وجود داشت.

بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران – آب و سازه های هیدرولیکی

با توجه به این موضوع که هنوز کارنامه عزیزان شرکت کننده در سال 98 منتشر شده است. خالی از لطف نیست به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – آب و سازه های هیدرولیکی در سال 96 بپردازیم.

کارنامه دکتری عمران – آب و سازه های هیدرولیکی، رتبه 2 سال 96

درصد های زده شده دروس و مشخصات و اطلاعات رشته را در جداول زیر مشاهده کنید:

شماره

نام درس

نمره به درصد

1مجموعه دروس کارشناسی ارشد و کارشناسی58.23
2استعداد تحصیلی7.78
3زبان انگلیسی45.89

 

شماره داوطلب

گروه آزمایشیکد رشته امتحانی

نام رشته امتحانی

  فنی و مهندسی2210مهندسی عمران – مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی
 دوره های مجاز شده رتبه 2 دکتری عمران – مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی عبارتند از:
داوطلب مورد نظر که رتبه 2 کنکور دکتری 96 را کسب کرده است با تراز علمی 7706 موفق به ورود به دانشگاه شده است.
  • دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (دانشگاه های آزاد – غیر انتفاعی، پیام نور، نوبت دوم، پردیس خودگردان)
  1. آخرین رتبه مجاز به دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور 342 می باشد.
  2.  آخرین رتبه مجاز به سایر دوره ها (دانشگاه های آزاد – پیام نور – غیر انتفاعی – نوبت دوم و پردیس خودگردان) 550 است.
داوطلبانی که رتبه بیشتر از 342 کسب کرده اند، نمی توانند در دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج انتخاب رشته کنند و داوطلبانی که رتبه های آن ها بیش از 550 بود ، شانس قبولی در هیچ دانشگاهی را در سال 96 نداشتند.

دانشگاه های پذیرنده دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی

همان طور که می دانید اطلاع دقیق از دانشگاه های پذیرنده دکتری عمران گرایش آب و سازه های هیدورلیکی پیش از انتخاب این رشته تحصیلی در دانشگاه های مختلف ایران از اهمیت بسزای برخوردار است. در صورتی که دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران گرایش آب و سازه های هیدرولیکی را نمی شناسید تنها با تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید اطلاعات لازم در این رابطه را بدست آورید. 
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران آب و سازه های هیدرولیکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98

  1. Ali Elyasi گفت:

    تا چه رتبه ای در همین گرایش می شود در دانشگاه سراسری تهران روزانه و شبانه قبول شد ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      قبولی در مرحله دکتری فقط به رتبه بستگی ندارد و با توجه به افزایش تاثیر مصاحبه، هم رتبه و هم مصاحبه می تواند در قبولی تاثیر داشته باشد. در واقع شما با کسب حدنصاب رتبه، به مصاحبه دعوت می شوید ولی معمولا چندین برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شده و افراد برتر انتخاب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *