انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران- مدیریت ساخت

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – مدیریت ساخت 99

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – مدیریت ساخت 99

همان طور که مطلع هستید، رشته دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت 99 ، از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد. داشتن مهارت های فنی پروژه های عمرانی، یکی از نیازهای مهندسی عمران به حساب می آید. اما این دانش کافی نیست. بلکه مهارت و توانایی مدیریت نیز از لازمه های این رشته می باشد.

از این رو متخصصان در این گرایش، دانش لازم را کسب می کنند. هدف از ارائه این گرایش در رشته عمران، تربیت دانشجویانی است که توانایی کافی در مدیریت های ساخت و کنترل و برنامه ریزی را دارا باشند. با توجه به مشخص شدن نتایج آزمون دکتری عمران – مدیریت ساخت، در این مقاله به بررسی و تحلیل کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – مدیریت ساخت 97 خواهیم پرداخت. همانطور که می دانید برای انتخاب رشته صحیح و منطقی، توجه به میزان ظرفیت دانشگاه ها و ترازهای مشخص شده دانشگاه برای پذیرش دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت، نیاز می باشد. از این رو در ادامه به موارد گفته شده نیز خواهیم پرداخت.

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت

با توجه به این موضوع که ظرفیت های دانشگاه ها اعلام نشده است، با استفاده از ظرفیت های ارائه شده دانشگاه های آزاد و سراسری این مبحث را بررسی خواهیم کرد. ظرفیت دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه – نوبت دوم – پردیس خودگردان در سال 98، برای رشته دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت، 12 ظرفیت ارائه شده بود. و همچنین 12 واحد دانشگاه آزاد در نقاط مختلف کشور، رشته دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت را ارائه دادند. برای اطلاع دقیق تر از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته می توانید به مقالات مربوطه مراجعه کنید.

تراز و رتبه قابل قبول دانشگاه های ارائه دهنده مهندسی عمران – مدیریت ساخت

همانطور که گفته شد، اطلاع از تراز و رتبه دانشگاه ها در انتخاب رشته دکتری عمران – مدیریت ساخت 99، تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین قبل از بیان تراز قبولی در رشته دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت، لازم می دانیم تعریف مختصری از رتبه و تراز داشته باشیم تا با تأثیرگذاری هر کدام در ورود به دانشگاه بیشتر آشنا شویم. رتبه چیست؟ رتبه در واقع مشخص کننده جایگاه کسب شده توسط داوطلب در میان تمامی شرکت کنندگان آزمون دکتری می باشد. تراز چیست؟

برای دعوت مصاحبه توسط دانشگاه ها، تراز داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد. همانطور که گفته شد، تراز سطح علمی داوطلبان است. بنابراین دانشگاه ها با مشخص کردن بازه ای از تراز های قابل قبول، داوطلبانی که در رنج قابل قبول تراز قرار گیرند را انتخاب می کند. در ضمن به این نکته توجه داشته باشید تراز ها در هر سال متفاوت است. بنابراین بررسی تراز سال98کاملاً متفاوت با 99 خواهد بود. ترازهای قابل قبول دانشگاه ها در سال 99 مشخص نمی باشد. اما اطلاع کلی راجع به تراز ها و نحوه پذیرش دانشگاه ها برای داوطبان دکتری مهندسی عمران – ساخت و ساز خالی از لطف نیست. داوطلبان باید با مقایسه تراز کسب شده خود و آخرین نفر قبول شده در سال قبل، احتمال قبولی در دانگشاه ها را مورد بررسی قرار دهند و با این روش انتخاب هایی منطقی تر خواهند داشت.

نمونه کارنامه دکتری عمران مدیریت ساخت 96 ، رتبه 12

درصد دروس زده شده رتبه 12 و مشخصات رشته:

شماره داوطلبگروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
فنی و مهندسی2315مهندسی عمران – مدیریت ساخت و ساز
نام درسنمره به درصد
مجموعه دروس تخصصی کارشناسی – کارشناسی ارشد46.21
استعداد تحصیلی22.22
زبان انگلیسیسفید

داوطلب مورد نظر با این درصدهای مشخص شده، رتبه 12 و تراز 5369 مهندسی عمران – ساخت را کسب کرده است.
دوره های مجاز به انتخاب رشته داوطلب عبارت است از:

  • دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه های آزاد – غیر انتفاعی و پیام نور)
  1. آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور در سال 96 در رشته دکتری مهندسی عمران – مدیریت ساخت، 85 می باشد.
  2.  آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها (نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه های آزاد – غیر انتفاعی و پیام نور)، 1832 می باشد.

داوطلب مورد نظر با تراز کسب کرده در دانشگاه هایی که این بازه تراز را قابل قبول می دانند، دعوت به مصاحبه می شود و مرحله بعدی موفقیت در مصاحبه است. برای اطلاع از نحوه و سؤالات مصاحبه، به مقالات مربوطه مراجعه فرمایید.

تحصیل بدون کنکور فرصتی بی نهایت عالی….

این روزها افراد بسیاری هستند که بنا به دلایلی امکان ورود به دوره دکتری بر پایه شرکت در کنکور سراسری این مقطع تحصیلی را پیدا نکرده اند. اگر شما هم جزء این افراد هستید هرگز ناامیدی به خود راه ندهید. زیرا روش های دیگری از جمله تحصیل بدون کنکور نیز جهت ورود به مقطع وجود دارد. اما ورورد به این دوره مستلزم داشتن شرایطی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما می کنند.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – مدیریت ساخت پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری عمران بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – مدیریت ساخت ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – مدیریت ساخت 99

  1. علیرضا غفاری گفت:

    سلام میخواستم بدونم چطور میتونم به منابع درس کنترل پروژه در دکتری مدیریت ساخت دسترسی داشته باشم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز ؛ منابعی که برای این درس مناسب هستند عبارتند از : کتاب مدیریت و کنترل پروژه تالیف علی حاج محمدی انتشارات جهاد دانشگاهی و کتاب مرجع درسی و کاربردی مدیریت کنترل پروژه به روش گام به گام تالیف مجید سبزه پرور ، انتشارات ترمه. البته باید توجه داشته باشید که این منابع، منابع پیشنهادی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *