آیدانیتو > کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر
کارشناسی بدون کنکور آزاد

کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر

کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر
ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد ، از نیمه دوم مرداد آغاز شده و به این بهانه تصمیم داریم در این مقاله به موضوع کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر بپردازیم تا داوطلبان کارشناسی ارشد بدون کنکور کامپیوتر دانشگاه آزاد با اطلاعات کافی برای ثبت نام اقدام کنند.
مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد
داوطلبان کارشناسی کامپیوتر آزاد می توانند به صورت پیوسته و ناپیوسته در رشته کامپیوتر تحصیل کنند. کارشناسی ناپیوسته مخصوص داوطلبانی است که مدرک کاردانی دارند و برای ورود به مقطع کارشناسی درخواست پذیرش داده اند و کارشناسی پیوسته مخصوص داوطلبانی است که از ابتدا و با مدرک دیپلم می خواهند وارد دوره کارشناسی شوند.
پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر آزاد
پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد (پیوسته و ناپیوسته) براساس سوابق تحصیلی است که کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر را هم شامل می شود. در پذیرش براساس سوابق تحصیلی معدل ملاک است که دقیق آن را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:
ملاک پذیرشمقطع
معدل دپیلم متوسطهکاردانی به کارشناسی
معدل مقطع کاردانیکاردانی به کارشناسی

در پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر معدل ضریب تأثیری دارد که میزان آن را همخوان بودن یا نبودن نوع دیپلم و گروه آزمایشی انتخابی داوطلب تعیین می کند. در کارشناسی پیوسته ، ضریب تأثیر معدل مطابق جدول زیر محاسبه می شود. همان طور که می بینید که بیشترین ضریب تأثیر معدل زمانی است که نوع دیپلم و گروه آزمایشی از یک نوع باشند.

نوع دیپلم گروه آزمایشیمعارف اسلامیانسانیتجربیریاضی   سایر دیپلم ها
ریاضی4/314/311001004/31
تجربی4/314/311001004/31
انسانی10010080802/41
هنر100100100100100
زبان‌های‌خارجی100100100100100

  ضریب تأثیر معدل در کارشناسی ناپیوسته ساده تر از کارشناسی پیوسته است و دو حالت بیشتر ندارد. حداکثر ضریب برای داوطلبانی است که گروه آزمایشی و نوع مدرک کاردانی شان یکسان است. به عبارتی حداقل ضریب برابر 70 و حداکثر ضریب برابر 100 در نظر گرفته می شود.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر آزاد
شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر در دوره های پیوسته و ناپیوسته متفاوت است. در ادامه به بررسی شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر می پردازیم:
دورهشرایط پذیرشتوضیحاتخدمت وظیفه
کارشناسی پیوسته
  • دیپلم نظام قدیم متوسطه
  • مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی
عدم پذیرش داوطلبان فارغ التحصیل در شاخه های کاردانش یا نظری یا فنی حرفه ای که در دوره پیش دانشگاهی تحصیل نکرده اند
  • حل مشکل خدمت وظیفه
  • ارائه کارت پایان خدمت
کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)
  • مدرک کاردانی
  • مدرک کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
  
شیوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی آزاد کامپیوتر
تمام مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر به صورت آنلاین در وب سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. هر داوطلب برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد می بایست کارت اعتباری خریداری کنند که قیمت تعیین شده برای آن در سال 97 ، 38000 تومان است. پس از خرید کارت اعتباری در قسمت ثبت نام فرم تقاضا را تکمیل کرده و در ادامه انتخاب رشته می کنند. پس از پایان تمام مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر هر داوطلب رسید ثبت نام دریافت می کند که به منزله کامل شدن ثبت نام است. برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری میتوانید از طریق پرستاری بدون کنکور اقدام کنید.
انتخاب رشته کارشناسی آزاد کامپیوتر بدون کنکور
هر کارت اعتباری به این معناست که داوطلب می تواند از یک گروه آزمایشی 20 کد رشته را انتخاب کند. اگر داوطلبی قصد دارد از بیش از یک گروه آزمایشی انتخاب رشته کند،می بایست مجددا کارت اعتباری خریداری کند. کد رشته های انتخابی بایستی با توجه به اولویت علامندی در فرم انتخاب رشته قرار بگیرند.
زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور کامپیوتر آزاد
ثبت نام کارشناسی پیوسته بدون کنکور آزاد دهه سوم مرداد 97 آغاز و آخر مرداد به پایان رسید. داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشدند، هنگام تکمیل ظرفیت می توانند در کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر ثبت نام کنند. ثبت نام کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد از 28 مرداد 97 آغاز شده است. پس از بررسی نکات مرتبط با کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر ، از داوطلبان عزیز دعوت می کنیم به مطلب ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 97 هم سر بزنند. به داوطلبان علاقه مند به رشته کامپیوتر توصیه می کنیم انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کامپیوتر  خود را به مشاوران با سابقه و خبره آیدانیتو بسپارند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *