کارشناسی بدون کنکور آزاد

کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک

کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک

با توجه به پرطرفدار بودن رشته مکانیک در دانشگاه آزاد که پذیرش بدون کنکور هم به تعداد طرفداران و متقاضیان آن افزوده است، سوالات زیادی از طرف داوطلبان رشته مهندسی مکانیک در خصوص نحوه پذیرش، شرایط پذیرش، ظرفیت پذیرش، نحوه و زمان ثبت نام مطرح می شود که به همین دلیل مطلب کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد مکانیک را به پاسخ به این سوالات اختصاص داده ایم. به متقاضیان کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک پیشنهاد می دهیم این مطلب را به دقت مطالعه کنند.

کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد بدون کنکور

کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد هم شامل کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته است . اما به جز زمان و نحوه ثبت نام و نحوه انتخاب رشته که مشابه است، دفترچه های راهنمای کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همین طور شرایط ثبت نام و زمان ثبت نام کاملا متفاوت است که در ادامه توضیح می دهیم.

شرایط پذیرش کارشناسی مکانیک بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک مطابق جدول است:

خدمت وظیفهتوضیحاتشرایط پذیرشدوره
 داوطلبان ذکور می بایست کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم موقت یا دائم داشته باشند. داوطلبان آقا حتما شرایط مشمولین و معافیت را در دفترچه های مربوطه به دقت مطالعه کنند.دیپلمه های فنی و حرفه ای و کار و دانش و نظری که مدرک پیش دانشگاهی ندارند، مجاز به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد نیستند.داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوستهکارشناسی پیوسته
 داشتن مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته یا کاردانی دانشگاه علمی کاربردیکارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)

نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد براساس سوابق تحصیلی است و کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک هم از این قاعده پیروی می کند. ملاک پذیرش در جدول زیر آمده است:

ملاک پذیرشمقطع
معدل دیپلمکارشناسی پیوسته
معدل دوره کاردانیکارشناسی ناپیوسته

  معدل پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک دارای ضریب تأثیر است. نحوه محاسبه ضریب تأثیر معدل در کارشناسی پیوسته :

گروه آزمایشیمعارف اسلامیانسانیتجربیریاضی  سایر دیپلم ها
ریاضی4/314/31100100 4/31
تجربی4/314/311001004/31
انسانی10010080802/41
هنر100100100100100
زبان‌های‌خارجی100100100100100

  میزان ضریب تأثیر معدل در کارشناسی ناپیوسته:

حداکثر ضریبحداقل ضریب
10070

  اعداد جدول ها به این معنا هستند که برای معدل های همخوان با گروه آزمایشی، بیشترین ضریب تأثیر که 100% است در نظر گرفته می شود و برای نوع دیپلم و گروه آزمایشی ناهمخوان، کمترین ضریب تأثیر 70% در نظر گرفته می شود که کمترین ضریب تأثیر در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته متفاوت است. برای رفتن به دانشگاه و تحصیل در رشته پرستاری نیاز نیست دیگر وارد مراحل سخت و طاقت فرسای کنکور شوید شما میتوانید پرستاری بدون کنکور را هم در دانشگاه تحصیل کنید.

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته مکانیک

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد به صورت اینترنتی و در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. داوطلبان کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک می بایست پیش از ثبت نام کارت اعتباری خریداری کنند که قیمت آن برای کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 38000 تومان است. داوطلبان پس از خرید کارت اعتباری می توانند به قسمت ثبت نام وارد شوند و فرم تقاضای ثبت نام و سپس فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند و در پایان رسید ثبت نام را دریافت کنند.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی آزاد

داوطلبان کارشناسی بدون کنکور آزاد می توانند از یک گروه آزمایشی، 20 کد رشته محل را انتخاب کنند. کد رشته ها می بایست براساس اولویت بندی علاقه مندی در فرم انتخاب رشته وارد شوند و رشته هایی که هدف اصلی داوطلب هستند، در بالای لیست قرار بگیرند.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک آزاد

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد برای کارشناسی پیوسته بدون کنکور آزاد، نیمه دوم مرداد 97 بوده و برای کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد از 28 مرداد 97 آغاز شده است. داوطلبان کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک که در زمان مقتضی موفق به ثبت نام نشده اند، می بایست در زمان تکمیل ظرفیت برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک اقدام کنند. زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد ازطریق روابط عمومی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می شود. برای مطالعه بیشتر درباره کارشناسی مکانیک بدون کنکور آزاد مطلب ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک 97 را بخوانید. مشاوران متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه کارشناسی بدون آزمون در رشته مکانیک دانشگاه آزاد دارید ، با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *