آیدانیتو > ارشد اتاق عمل
اتاق عمل

ارشد اتاق عمل

کارشناسی ارشد اتاق عمل
در حال حاضر و همزمان با ایجاد پیشرفت هایی قابل توجه در علوم مختلف همراه با ایجاد جنبشی نرم افزاری تحولی گسترده و عظیم در اکثریت قریب به اتفاق رشته ها از جمله علوم پزشکی و علی الخصوص رشته جراحی و سایر رشته های مربوط به آن ایجاد شده است. مبحث جراحی از دوران شکل گیری تاکنون راهی سرشار از موفقیت و بسیار طولانی را سپری کرده است. به صورتی که در حال حاضر در بین یکی از مؤثرترین و بهترین روش های درمانی دیده می شود. برای انجام و صورت دادن یک عمل جراحی موفق و بدون عیب و نقص یک تیم کاردان و متخصصی نیز باید حضور داشته باشد.

این تیم همان تکنولوژیست های اتاق عمل هستند که مسئولیت های مختلفی از جمله یاری رساندن به جراح در حین انجام عمل، آماده کردن وسایل و محیط جراحی و مراقبت کردن از بیماران پیش از عمل در حین و پس از عمل جراحی را عهده دار هستند. این گونه افراد، جهت کسب آمادگی های لازم موظف به گذراندن آموزش تخصصی ویژه ای هستند. وجود رشته اتاق عمل در میان رشته های دانشگاهی این امکان را برای آن ها فراهم کرده است. در این مقاله، به بحث در مورد کارشناسی ارشد بدون کنکور اتاق عمل برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با کارشناسی ارشد اتاق عمل به دست آورید.
معرفی ارشد اتاق عمل
ارشد رشته اتاق عمل از جمله رشته های معرفی شده در گروه پزشکی وزارت بهداشت است. رشته ای که دانش آموخته آن در آینده می تواند در سه زمینه شغلی مدیریتی، آموزشی و پژوهشی و خدماتی به اشتغال بپردازند. یک کارشناس ارشد اتاق عمل در نقش مدیریت وظایفی همچون پایش و نظارت سیستماتیک استانداردها در اتاق عمل و مشارکت کردن در مدیریت اتاق عمل را عهده دار هستند. اما همین فرد در صورت احراز پستی در حیطه آموزشی و پژوهشی امکان شرکت و همکاری در تدوین متون و دستورالعمل های آموزشی و مشارکت در امر آموزش دانشجویان، کارشناسان و کارکنان را عهده دار هستند. اما در پایان باید اشاره کنیم که امید دادن و آرام کردن بیمار، آماده کردن تجهیزات و محیط اتاق عمل و نگهداری کردن از تجهیزات و وسایل از جمله وظایف یک کارشناس ارشد اتاق عمل در نقش خدماتی به شمار می آید. برای ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور هم میتوانید اقدام کنید.
مشاوران آیدانیتو آماده پاسخگویی به پرسش های شما در رابطه با ارشد اتاق عمل هستند.
منابع کارشناسی ارشد اتاق عمل
در آخرین بخش از مقاله پیش رو اشاره ای هر چند مختصر به شماری از منابع ارشد رشته اتاق عمل را برای شما عزیزان داریم. پس با ما همراه باشید تا آشنایی لازم را در رابطه با منابع کارشناسی ارشد اتاق عمل بدست آورید.

نام درس

نام کتاب

مؤلف

انتشارات

بیهوشی و احیا در منابع ارشداصول کار در اتاق عملنانسی ماریجامعه نگر
آناتومی در منابعکالبدشناسی عمومی انسانیعلیرضا محرریدانشگاه علوم پزشکی گرگان
تکنولوژی جراحی در جراحی های مختلفاصول کلی تکنولوژی جراحیرقیه زردتشت-فاطمه قارداشیجامعه نگر
تکنولوژی جراحی اعصاباحسان گلچینی-لیلاساداتیجامعه نگر
تکنولوژی جراحی توراکس و قلب و عروقاحسان گلچینی-لیلاساداتیجامعه نگر
بیماری های داخلی و جراحیcheeverHinkleجامعه نگر
اصول و عملکرد فرد سیار و اسکراپتکنولوژی های جراحی و فرد اسکراپبهروزجوهری-مجیداحمدی(تحت نظرصدیقه حنانی)اندیشه رفیع تهران
ابزار جراحی برای پزشکان رزیدنت های جراحی و دانشجویان اتاق عمل
اصول و فنون عملکرد فرد اسکراپاحسان گلچینی-لیلاساداتیجامعه نگر
اصول کار در اتاق عملنانسی ماریجامعه نگر
در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد اتاق عمل پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد ارشد اتاق عمل امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *