آیدانیتو > کارت ورود به جلسه آزمون ارشد
ثبت نام آزمون ارشد

کارت ورود به جلسه آزمون ارشد


کارت ورود به جلسه ارشد
از جمله مدارک مورد نیاز داوطلبان در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و یا سراسری کارت ورود به جلسه ارشد است. کارتی که اطلاعاتی از جمله محل برگزاری آزمون و همین طور اطلاعات ثبت نامی فرد داوطلب را در خود جای داده است. کارت ورود به جلسه ارشد برای تمامی رشته های مختلف دانشگاهی توسط سازمان سنجش آموزش کشور انتشار می یابد. به بیان دیگر، تمامی مقدمات ضروری جهت برگزاری تمامی رشته های امتحانی دوره کارشناسی ارشد مطابق اطلاعات ثبت نامی داوطلبان انجام می گیرد و پیرو آن کارت ورود به جلسه ارشد برای داوطلبان و متقاضیان صادر می گردد. با عنایت به ادغام ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی تمامی داوطلبان در یک آزمون هماهنگ و جامع شرکت می کنند و کارت مجزایی برای هر یک صادر می شود. در این مقاله، نکات و توضیحات ضروری را در رابطه با کارت ورود به جلسه ارشد و همچنین ارشد بدون کنکور را خدمت شما دوستان عنوان می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد به دست آورید.
زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد
هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را مشخص می کند و بر این اساس امکان انجام برنامه ریزی کارشناسی ارشد را برای متقاضیان و داوطلبان ایجاد می کند. در این زمان، متقاضیان به مطالعه منابع مختلف و مفیدی می پردازند و سعی در کسب آمادگی برای حضور در جلسه آزمون دارند. با توجه به انتشار کارت ورود به  جلسه آزمون کارشناسی ارشد در حدود سه تا پنج روز پیش از برگزاری آزمون ارشد تمامی داوطلبان امکان دریافت کارت خود در بازه زمانی تعیین شده توسط سازمان سنجش را دارند. در سال جاری یعنی سال 97 شاهد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روزهای ششم تا هفتم ماه اردیبهشت بودیم و کارت این آزمون نیز در روز سوم همین ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفت. زمان انتشار کارت ورود به جلسه ارشد 98 نیز احتمالاً در همین ماه است. اما باز هم باید منتظر انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در این رابطه باشیم.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ارشد
نحوه دریافت کارت ورود به جلسه ارشد به این صورت است که داوطلب در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شود و طی مراحلی این کارت را دریافت نماید. در این زمان، دو روش جهت دریافت کارت به داوطلب پیشنهاد می شود. در روش اول دریافت کارت از طریق وارد کردن اطلاعات فردی داوطلب و شماره پرونده امکان پذیر است. اما در روش دوم هر داوطلب می تواند مطابق کد پیگیری ثبت نام و همین طور شماره پرونده خود دست به دریافت کارت آزمون ارشد خود کند. اگر چه، کد پیگیری ثبت نام و شماره پرونده در آزمون ارشد از اهمیتی اساسی برخوردار است و تمامی داوطلبان ملزم به نگهداری از آن هستند اما باز هم گاهی با داوطلبانی برخورد می کنیم که بنا به دلایل مختلفی اطلاعات ثبت نامی خود را به خاطر ندارند و به دنبال دریافت مجدد این اطلاعات هستند. از این رو سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام کارشناسی ارشد را به وسیله سیستم پاسخگویی سازمان سنجش در اختیار داوطلبان می گذارد.
باجه های رفع نقص کارت آزمون ارشد
کلیه مندرجات کارت ورود به جلسه آزمون ارشد شامل زمان و مکان برگزاری آزمون، سهمیه، محل و تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی، معدل دوره کارشناسی و کاردانی، نام و کد رشته امتحانی، شماره پرونده و شماره داوطلب است. تمامی داوطلبان موظف به بررسی دقیق این اطلاعات هستند تا در صورت وجود مغایرتی در آن ها اقدامات لازم را برای و اصلاح آن انجام دهند. هر چند بیش تر این اطلاعات به شکل اینترنتی و به وسیل سایت سازمان سنجش قابلیت ویرایش را دارند. اما در رابطه با بندهایی همچون نوع معلولیت و زبان خارجی انتخابی داوطلب تنها راه اصلاح مراجعه به باجه رفع نقص است. آیا میدانید که بدون دادن آزمون ورودی در دانشگاه تحصیل کنید آن هم در رشته پرستاری؟ هر سوالی که در زمینه پرستاری بدون کنکور دارید از ما بپرسید.
کارت ورود به جلسه ارشد پیام نور
تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر موظف به دریافت کارت ورود به جلسه ارشد پیام نور هستند. در سال جاری، با توجه به زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور در دی ماه سال جاری کارت ورود به جلسه ارشد پیام نور در اواخر آذر در دسترس داوطلبان قرار گرفت. اما جهت کسب اطمینان از زمان انتشار کارت ورود به جلسه ارشد پیام نور در سال تحصیلی آینده باید منتظر ماند.
کلیه شما داوطلبان کنکور ارشد سال 98 می توانید اطلاعاتی در زمینه نحوه دریافت و یا زمان دریافت کارت ورود به این آزمون را از مشاوران آیدانیتو بخواهید. 
کارت ورود به  جلسه ارشد آزاد
در مورد کارت ورود به جلسه ارشد آزاد باید اشاره کنیم که با توجه به طرح ادغام دو آزمون ارشد سراسری و آزاد شاهد انتشار کارت ورود به جلسه ارشد آزاد برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور ارشد این دانشگاه به شکل جداگانه نیستیم.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی کارت ورود به جلسه آزمون ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله آزمون کارشناسی ارشد بزنید.
اگر شما نیز جزء داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده هستید و نیاز به کسب اطلاعاتی هر چه کامل تر و دقیق تر در رابطه با کارت آزمون کارشناسی ارشد دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *