آیدانیتو > پشیمانی در دوران نامزدی
دوران نامزدی

پشیمانی در دوران نامزدی

پشیمانی در دوران نامزدی

نامزدی دوران آشنایی پیش از ازدواج است. معمولاً کسانی که قصد ازدواج دارند، برای جلوگیری از یک ازدواج اشتباه با هم نامزد می کنند تا در روزهای قبل از ازدواج، بیشتر با هم آشنا شوند و به واسطه رفت و آمد و معاشرت های خانوادگی به این نتیجه برسند که برای زندگی با همدیگر مناسب هستند یا نه.

بعضی خانواده ها تصمیم می گیرند که دختر و پسر قبل از عروسی و در دوران نامزدی عقد دائم کنند و بعضی دیگر ترجیح می دهند که نامزدها با استفاده از صیغه محرمیت، در مدت نامزدی به همدیگر محرم شوند و رفت و آمد کنند. در این میان برخی به دنبال سوالات دوران نامزدی هستند و فکر می کنند از این طریق می توانند بهتر همدیگر را بشناسند.

دوران نامزدی برای بسیاری از زوج ها بسیار شیرین و خوشایند است. آن ها این دوران را عاشقانه پشت سر می گذارند و زیر یک سقف می روند. اما گاهی به دلایل مختلفی زوجین در دوران نامزدی از همدیگر جدا می شوند. اما دوران نامزدی موفق چگونه ساحته می شود ؟

در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع پشیمانی در دوران نامزدی و جدایی در این دوران بپردازیم.

 

دو دلی در دوران نامزدی

دو دلی در دوان نامزدی اتفاق عجیبی نیست. افراد در این دوران شانس این را پیدا می کنند که بیشتر با همدیگر آشنا بشوند. در نتیجه ممکن است به مسائلی پی ببرند که ادامه رابطه را برایشان غیر ممکن کند. مواردی مثل:

ابتلا به یک بیماری جدی

بعضی از بیماری های جسمی کاملاً جدی هستند و ابتلا به آن ها می تواند زندگی را دچار فراز و نشیب های بسیاری کند. اگر کسی در دوران نامزدی مطلع شود که نامزدش سرطان، ایدز یا هپاتیت دارد، طبیعی است که دو دل شود و در این ازدواج تردید کند. ضمن اینکه ابتلا به یک بیماری جدی می تواند بر رابطه در دوران نامزدی نیز بسیار موثر باشد.

اعتیاد

گاهی اوقات افراد اعتیاد خود را به مواد مخدر پنهان می کنند و این مشکل بزرگ در دوران نامزدی آشکار می شود. اعتیاد یک بیماری و قابل درمان است اما ترک کردن فرایند بسیار دشواری است و هر کسی در آن موفق نمی شود. به همین دلیل آدم ها در چنین شرایطی حق دارند که به جدایی در دوران نامزدی فکر کنند.

اختلالات روانی

اختلالات روانی به اندازه بیماری های روانی آسیب زا هستند و حتی گاهی می توانند خطرناک تر باشند. ممکن است کسی که در دوران نامزدی بفهمد که نامزدش افسردگی شدید دارد یا از اختلال هایی مثل دو قطبی، اسکیزوفرنی یا پارانویا رنج می برد. هر کدام از این بیماری ها می توانند دلیل پشیمانی در دوران نامزدی باشند.

خشونت

رفتارهای خشونت آمیز معمولاً نتیجه نوعی اختلال روانی اند و بیشتر از مردان سر می زنند. گاهی اوقات زنی در دوران نامزدی از نامزدش کتک می خورد یا با خشونت های کلامی او روبرو می شود در چنین شرایطی قطعاً ادامه رابطه آسیب زا و خطرناک است.

خصوصیات اخلاقی منفی

بی ادبی، تندخویی، بی احترامی، بددهنی و… رفتارهایی هستند که معمولاً در آدم هایی با اخلاقیات ضعیف دیده می شوند. زندگی کردن با این آدم ها سخت و گاهی غیر ممکن است. همچنین رفتارهایی در دوران نامزدی می توانند هشداری جدی باشند.

خیانت

ممکن است آدم های تنوع طلب و خیانت کار حتی در دوران نامزدی نتوانند خودشان را کنترل کنند و به نامزدشان خیانت کنند. طبیعی است که کسی از آغاز زندگی مشترک با یک فرد خیانت کار بترسد.

بزهکاری

دزدی، فروش مواد مخدر، قاچاق و… شغل هایی غیرقانونی و خلاف شأن هستند و هیچ کس به زندگی با زن یا مردی که به این فعالیت ها مشغول باشد علاقه ای ندارد.

عدم تفاهم

تفاهم در ازدواج و زندگی مشترک اصل مهمی است. ممکن است نامزدها متوجه بشوند که از نظر اعتقادات مذهبی، سبک زندگی، طبقه اجتماعی، فرهنگ خانوادگی، علائق و سرگرمی ها و… هیچ سنخیتی با هم ندارند. آگاهی به این موضوع می تواند منجر به جدایی در دوران نامزدی شود.

در آخر می توان گفت که پشیمانی در دوران نامزدی تجربه منفی ای نیست و حتی می تواند از آسیب های بعدی پیشگیری کند. البته بهتر است که افراد برای تصمیم به جدایی در این دوران عجولانه رفتار نکنند و در ابتدا از یک مشاور متخصص کمک بگیرند تا تصمیمشان منطقی باشد، نه هیجانی.

به همین دلیل توصیه می شود که زوج ها جوان قبل از جدی تر شدن و تصمیم برای زندگی مشترک حتما از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنند. البته مشاوره خانواده قرار نیست که معجزه ای کند و بعد از آن تمامی مشکلات حل شود و همه به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی کنند، بلکه یک مشاور خانواده حرفه ای با روش های سنجش مورد نظر خود، چالش ها و بحران ها را قبل از پیش آمدن، مورد بررسی قرار می دهد و در جهت شناخت هر چه بیشتر زوجین از هم بر می آید.

در ضمن توصیه می کنیم که درباره سیاست های زنانه در دوران نامزدی بیشتر بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی در دوران نامزدی و شرایط جدایی در نامزدی، می توانید با مشاوران با تجربه و حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

1 دیدگاه در “پشیمانی در دوران نامزدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *