آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98
کارشناسی بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98





پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98

در میان رشته های فنی مهندسی گروه آزمایشی علوم ریاضی رشته مهندسی کامپیوتر از محبوبیت خاصی در میان داوطلبان برخوردار است. در این نوشته جامع مبحث پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 را مطرح می نماییم. همچنین داوطلبان با مطالعه این مقاله علاوه بر ارزیابی پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 به شناخت کاملی از رشته مهندسی کامپیوتر دست پیدا کرده و با دروس تخصصی و عمومی این رشته نیز آشنایی پیدا می کنند. همانند سایر رشته های دانشگاهی پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 نیز بر طبق سوابق تحصیلی هر کدام از داوطلبان انجام می شود. توجه داشته باشید که داشتن مدارک تحصیلی پیش دانشگاهی، دیپلم دوران دبیرستان، در شاخه های کار و دانش، فنی حرفه ای و نظری جهت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 بسیار ضروری است.

معرفی کامل و جامع رشته مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر از جمله رشته های مورد علاقه دانش آموزان در کشورهای مختلف بوده که موضوع اصلی آن ساخت و طراحی اجزای کامپیوترها است. باید بگوییم که امروزه با ورود کامپیوتر به زندگی انسان ها لزوم تربیتمتخصصانی آگاه در این زمینه بیش از گذشته حس می شود. باید بگوییم که در ایران هر فرد می تواند تا مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر ادامه تحصیل داده و به کسب مدارج عالی نائل آید. گفتنی است که در دوره کارشناسی  مهندسی کامپیوتر دو گرایش نرم افزار و سخت افزار ارائه می شوند که در زیر به شرح کوتاهی از هر کدام خواهیم پرداخت.

گرایش نرم افزار رشته مهندسی کامپیوتر

این گرایش شامل داده ها و برنامه هایی است که فرمان انجام کارها را به کامپیوتر می دهند. در حقیقیت اجزاء غیر قابل لمس هر کامپیوتر موضوع این گرایش است. نرم افزارهای کامپیوتری به دو دسته کاربردی و سیستم تقسیم بندی می شوند. هدف از ایجاد گرایش نرم افزار، تحقیق و آموزش در حیطه طراحی الگوریتم ها، زبان های برنامه نویسی و سیستم عامل های مختلف است. از جمله درس های تخصصی این گرایش مس توان از اصول طراحی پایگاه داده ها، مهندسی نرم افزار، پروژه نرم افزار، پروژه آزمایشگاه پایگاه داده ها و شبیه سازی کامپیوتری را نام برد.

گرایش سخت افزار رشته مهندسی کامپیوتر

گرایش سخت افزار به اجزاء فیزیکی کامپیوتر ها همچون دیسک ها، صفحه کلید، چاپگر و صفحه نمایش اشاره دارد. باید بدانید که کنترل شبکه های کامپیوتری و سخت افزاری و همین طور بررسی و مطالعه طراحی سخت افزاری در دوره کارشناسی مهندسی سخت افزار تدریس می شوند. انتقال داده ها، طراحی سیستم های VLSI، سیگنال ها و سیستم ها، سیستم های کنترل خطی، کارآموزی و الکترونیک دیجیتال دروس تخصصی این گرایش از مهندسی کامپیوتر را تشکیل می دهند.

مهارت های ضروری جهت اتخاذ شغل مهندسی کامپیوتر

آشنایی کامل با علومی همچون فیزیک و ریاضی برای هر مهندس کامپیوتر ضروری به نظر می رسد. علاوه بر این، داشتن خلاقیت بالا و علاقه مندی به یادگیری مطالب جدید در مورد رشته کامپیوتر نیز از دیگر ملزومات و رو آوردن به این شغل است.

بازار کار و وضعیت شغلی رشته مهندسی کامپیوتر در ایران

رشته مهندسی کامپیوتر از جمله پر درآمدترین رشته های تحصیلی بوده که لزوم موفق شدن در آن داشتن علاقه شدید به این رشته است.

گزینش بدون آزمون رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های کشور

در حال حاضر افراد زیادی هستند که تمایل شدیدی به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر را دارند. اما متأسفانه مواردی همچون درگیری های زندگی کاری و خانوادگی مانع از اختصاص وقت کافی برای مطالعه دروس مربوط به کنکور سراسری برای این افراد می شود. بهترین راه حل در این اوقات شرکت در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها بوده که ورود به دانشگاه ها را تسهیل بخشیده است.

معیارهای گزینش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر

همانند سایر رشته های دانشگاهی پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 نیز بر طبق سوابق تحصیلی هر کدام از داوطلبان انجام می شود. توجه داشته باشید که داشتن مدارک تحصیلی پیش دانشگاهی، دیپلم دوران دبیرستان، در شاخه های کار و دانش، فنی حرفه ای و نظری جهت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 بسیار ضروری است.

تاریخ ثبت نام بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر در سال 98

کلیه شما داوطلبان عزیز باید بدانید که تاریخ ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی کامپیوتر در حال حاضر آغاز شده و داوطلبان جهت شرکت در این دوره نیازمند مراجعه به سایت سازمان سنجش و انجام ثبت نام اینترنتی هستند.

شیوه ثبت نام بدون آزمون کارشناسی کامپیوتر 98

هر کدام از داوطلبان پس از ورود به سایت رسمی سازمان سنجش کارت اعتباری دانشگاه مورد علاقه خود را خریداری کرده و اقدام به پر کردن فرم اطلاعات فردی و وارد کردن کد رشته های مورد نظر می کنند. بعد از کامل شدن روند ثبت نام و دریافت کد ثبت نام 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی فرآیند ثبت نام به اتمام می رسد. از آن جایی که مشاهده نتایج نهایی تنها با وجود این دو کد امکان پذیر است، در حفظ و نگه داری آن ها کوشا باشید. توضیحاتی جامع را در مورد مبحث پذیرش بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 98 خدمت شما دوستان بیان کردیم. در صورت امکان مقاله مربوط به پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98 را نیز نگاهی بیندازید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *