آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98
کارشناسی بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98





پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98

امکان پذیرش گرفتن در رشته مکانیک بدون شرکت در کنکور سراسری، باعث خوشحالی علاقه مندان و داوطلبان به تحصیل در این رشته محبوب شده است. در مقاله پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 شرایط و نحوه پذیرش و ثبت نام بدون آزمون مهندسی مکانیک را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مهندسی مکانیک بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 را هم می توانید از دانشگاه سراسری بگیرید و هم دانشگاه آزاد. شرایط کلی پذیرش بدون کنکور مهندسی مکانیک هر دو دانشگاه تا حد زیادی مشابه است ولی نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت هایی با هم دارند.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک دانشگاه سراسری

مبنای پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری سوابق تحصیلی است و پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 هم مشمول همین قاعده است. داوطلبانی می توانند برای گرفتن پذیرش اقدام کنند که دیپلم ریاضی نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی در رشته ریاضی فیزیک، مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته آموزشکده ای فنی و حرفه ای یا کاردانی ناپیوسته موسسات آموزش عالی را داشته باشند. داوطلبان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک می بایست تا آخر شهریور سال جاری مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی خود را اخذ کنند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک سراسری

برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 باید ثبت نام و انتخاب رشته را به طور همزمان در سایت سازمان سنجش انجام دهید. زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی مکانیک برای نوبت مهر هفته آخر مرداد یا هفته اول شهریور است. اگر قبلا برای شرکت در کنکور سراسری 98 ثبت نام کرده اید لازم نیست دوباره ثبت نام کنید و فقط اطلاعات ثبت نامی خود را در سایت وارد کرده و انتخاب رشته کنید. در انتخاب رشته فراموش نکنید که چیدمان رشته ها می بایست براساس اولویت علاقه شما  باشد. اگر هدف شما قبولی در رشته مهندسی مکانیک است کد رشته محل های مهندسی مکانیک که از دفترچه براساس سوابق تحصیلی یادداشت کرده اید را اول در فرم وارد کنید. نتایج در پایان شهریور از طریق سایت سنجش اعلام می شود.

دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور مهندسی مکانیک

رشته مهندسی مکانیک در دوره روزانه بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. در نوبت دوم فقط دانشگاه رازی کرمانشاه پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک در گرایش بیوسیستم کشاورزی دارد. پردیس خودگردان دانشگاه زابل و پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف هم بدون کنکور دانشجوی مهندسی مکانیک جذب می کنند. دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی هم در رشته مکانیک پذیرنده داوطلبان هستند که شاخص ترین این دانشگاه ها عبارت است از  شمال(آمل)، علامه محدث نوری، علم و هنر یزد و علوم و فنون مازندران. برخی واحدهای دانشگاه پیام نور هم پذیرنده بدون کنکور کارشناسی مکانیک هستند.

پذیرش بدون کنکور مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد

پذیرش بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد هم مانند دانشگاه سراسری براساس سوابق تحصیلی داوطلبان است. دانشگاه آزاد در سال مرتبه در مهر و بهمن برای دوره های بدون کنکور دانشجو می پذیرد که زمان ثبت نام بدون کنکور در نوبت اول آخرهای مرداد یا اوائل شهریور است. اگر متقاضی پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 هستید داشتن دیپلم نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی(پیوسته یا ناپیوسته) برایتان ضروری و مهم ترین شرط پذیرش است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته مهندسی مکانیک

ثبت نام بدون کنکور مکانیک دانشگاه آزاد هم به صورت اینترنتی است ولی برای ثبت نام باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنید و کارت اعتباری بخرید و ثبت نام و انتخاب رشته را انجام دهید. اهمیت اولویت بندی در چیدمان رشته ها در فرم ثبت نام در دانشگاه آزاد هم برقرار است با این تفاوت که در دانشگاه آزاد با هر کارت اعتباری فقط می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب کنید. در دانشگاه آزاد پس از پایان ثبت نام دیگر امکان ویرایش وجود ندارد و در صورتی که بخواهید تغییری در کد رشته محل های انتخابی اعمال کنید، باید مجددا کارت اعتباری خریداری کنید.  

واحدهای پذیرنده مهندسی مکانیک بدون کنکور در دانشگاه آزاد

نام واحدهای پردیس، دماوند، شهرکرد، بیرجند، اسکو، بناب، سبزوار، گناباد، اندیمشک در پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 در دانشگاه آزاد به چشم می خورد. در پایان مقاله شما را به مطالعه مطلب کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 دعوت می کنیم. اگر در زمینه پذیرش بدون کنکور کارشناسی مکانیک 98 سوالی دارید می توانید از طریق تماس آن را با مشاوران مجرب آیدانیتو مطرح کنید.  


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *