مهاجرت به سوئد

ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد






 


ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد

تحصیل در دانشگاه های سوئد متقاضیان زیادی دارد چون سیستم آموزشی این کشور بسیار پیشرفته و دانشگاه های آن بسیار معتبر است. تا سال 2011، تحصیل در سوئد برای همه، فارغ از ملیت، رایگان بود. اما از آن تاریخ به بعد، فقط دانشجویان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند بدون پرداخت هزینه در دانشگاه های سوئد درس بخوانند و باقی دانشجوهای بین المللی، از جمله دانشجویان ایرانی، باید حتماً شهریه تحصیل در دانشگاه های سوئد را بپردازند.

با این حال تحصیل در سوئد همچنان متقاضیان زیادی دارد چون دولت این کشور، دانشگاه ها و بعضی سازمان ها، کمک هزینه هایی را برای تحصیل در سوئد، در نظر گرفته اند و هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور، همچنان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مقرون به صرفه است.

یکی از دغدغه های اصلی کسانی که متأهل و صاحب فرزند هستند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به سوئد بروند، در مورد ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد است. آن ها می خواهند بدانند که آیا در صورت اقامت تحصیلی می توانند اعضای خانواده شان را همراه و در کنار خودشان داشته باشد یا نه.

در این مقاله به شرایط ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد پرداخته ایم.

شرایط دریافت ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد

کسی که از جانب یکی از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی در سوئد پذیرفته شده باشد و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده باشد، می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را همراه خودش به سوئد ببرد.

اعضای خانواده فردی که به منظور تحصیل، اجازه اقامت در سوئد را دارد، می توانند ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد را بگیرند و برای مدتی که عضو خانواده شان مقیم سوئد است، اجازه اقامت را دریافت کنند. در صورتی که این مجوز اقامت بیشتر از شش ماه اعتبار داشته باشد، همسر فردی که در سوئد تحصیل می کند، می تواند در این کشور مشغول به کار شود. همچنین همسر و فرزندان کسی که چهار سال، در مقطع دکترا، در سوئد تحصیل کند می توانند اقامت دائم سوئد را اخذ کنند.

تمدید ویزای تحصیلی سوئد

گاهی اوقات کسی که در سوئد تحصیل می کند، بعد از اتمام دوره تحصیلش، قصد دارد همچنان ادامه تحصیل بدهد و باید مجوز اقامتش را تمدید کند. در این شرایط اگر اعضای خانواده اش هم در کنار او در سوئد زندگی کنند، آن ها هم باید مجوز اقامتشان را تمدید کنند.

تمدید مجوز می تواند به صورت آنلاین انجام شود. البته آژانس مهاجرت سوئد می تواند مجوز فرد متقاضی ادامه تحصیل را تمدید کند و مجوز همراهان را تمدید نکند.

در این مقاله به موضوع ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «ویزای تحصیلی سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد و دریافت ویزای تحصیلی، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *