مهاجرت به استرالیا

اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل






اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل

استرالیا از آن دست کشورهایی است که تحصیل در دانشگاه های آن برای بسیاری از افراد به آرزو تبدیل شده است. دانشگاه هایی همچون ملبورن که به جرأت می توان گفت در نوع خود نظیر ندارند در این کشور قرار دارند. اما شمار زیادی از متقاضیان تحصیل در کشور استرالیا، همواره دغدغه اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل را دارند. در صورت ورود متقاضی جهت ادامه تحصیل در استرالیا امکان تصمیم به اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل برای وی وجود دارد. هر فرد جهت اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل موظف به دریافت ویزاست. این ویزا، به نام ویزای 485 معروف بوده و تنها شامل حال افرادی می شود که تحصیلات خود را در کشور استرالیا به اتمام رسانده و موفق به اخذ مدرک خود شده اند. در این مقاله، به بحث در مورد اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل پرداخته و نکات ضروری در این رابطه را بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در رابطه با اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل را به دست آورید.

شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل

هر یک از متقاضیان اخذ اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل، جهت دریافت ویزای مورد نیاز برای این امر یعنی ویزای 485 باید از شرایطی برخوردار باشند. اولین مورد این که شخص متقاضی باید شغلی را انتخاب کند که با رشته دانشگاهی اش تناسب داشته باشد. دوم این که در صورت فارغ التحصیل شدن دانشجو در دو رشته مختلف، امکان دریافت مدت دو برابر ویزای اجازه کار برایش فراهم نیست. مورد سوم این است که طول دوره تحصیل فرد در دانشگاه باید حداقل طی دوره ای دو ساله تعریف شده باشد و فرد درخواست کننده ویزا به مدت حداقل 16 ماه در این مقطع تحصیلی درس خوانده باشد. شرط چهارم جهت اخذ ویزای 485 این است که فرد باید حداکثر شش ماه پیش از اقدام به اخذ این نوع از ویزا، تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشد.

هر فرد در صورت داشتن شرایط ذکر شده در بالا، امکان اخذ ویزای 485 استرالیا را دارد. نکته ای که باید در زمان اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل به آن توجه کرد، طول مدت اعتبار آن است. در صورت فارغ التحصیل شدن متقاضی در مقطع پایین تر از دوره کارشناسی، مدت اعتبار ویزای 485، هجده ماهه است. اما اگر تحصیلات متقاضی در مقاطع بالاتر از کارشناسی به اتمام رسیده باشد، ویزای وی به مدت دو، سه و حتی چهارسال اعتبار دارد. شیوه درخواست جهت اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل به هر دو شکل آنلاین و کاغذی بوده و فرد می تواند یکی از این دو روش را جهت ارسال در خواست انتخاب نماید.

مزایای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل

فرد متقاضی پس از دریافت ویزای اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل به عنوان مقیم کشور استرالیا شناخته شده و فرزندان و همسرش نیز امکان اقامت دائم را پیدا می کنند. علاوه بر این، افراد مقیم استرالیا، شهریه دانشگاه بسیار کمتری را پرداخت کرده و فرصت سفر به خارج از استرالیا به صورت نامحدود در اختیارشان گذاشته می شود. از دیگر مزایای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل ، استفاده از خدمات درمانی دولتی بدون پرداخت هیچ هزینه ای است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بورسیه تحصیلی استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *