نتایج کنکور

نکات بعد از کنکور 98

روزهای پس از کنکور 98

این برگ از زندگی هم برایت به گونه ای رقم خورد ، وضعیت هر چه هست ، باشد، می توانی همواره آرامش درونیت را برگزینی و این حق توست. شرایط امروز سرانجام همه چیز نیست ، تو می توانی گونه دیگری بنگری و امنیت را درون قلبت جستجو کنی . خوشبین باش و فکر کن اگر آدمی بتواند 80 سال عمر کند و در 18 سالگی اولین کنکور زندگیش را تجربه کند، می تواند حداقل 60 کنکور دیگر را پشت سر بگذارد. پس این مسابقه یکی از چندین مسابقه ای است که در آن شرکت کرده ای و اگر نتیجه خوبی کسب کنی و به آنچه دلخواهت است ، برسی  برایت موفقیت آرزو می کنم و اگر از نتیجه راضی نبودی ، بدان که حتما در سالهای آینده با تجربه های ارزشمند امسالت، نتایج بهتری خواهی گرفت.

با وجود تلاش بسیار ، آنگونه که می خواستم نشد!

زانوی غم بغل کرده بود و تکرار می کرد : « من که تمام وقتم را صرف درس خواندن کرده بودم ، حالا که کنکور را به خوبی پشت سر نگذاشته ام، چه فرقی با کسی که اصلا هیچ تلاشی نکرده است دارم» . می خواستم که بگویم عزیز جانم ، اینکه وقتت را صرف اهدافت کرده ای که پشیمانی ندارد! آنچه ممکن است در آینده درباره ی آن پشیمان شوی « وسعت ناراحتیت در امروز درباره آنچه هنوز نتیجه اش را نمی دانی » است. در باورت بگو هیچ گاه آنقدر دیر نیست که نتوانم تصمیمات تازه بگیرم . همین الان رابطه خودت را با خودت بهتر کن . می پرسی چگونه ؟ به هیچ عنوان خودت را سرزنش نکن و بدان تو شایسته شادی هستی و می توانی انتخاب های بسیار زیاد دیگری داشته باشی. جایی خواندم  که « رویاهای انسان سنگ محک شخصیت اوست ” ، پس لطفاً  به سادگی از سنگ محک های شخصیت خود دست بر ندار. اراده و استقامت دو داروی جادویی برای تقویت نیروهای درونی هستند و بی شک اگر آنها را داشته باشی خیلی زودتر از آنچه فکر کنی موفق خواهی شد.

دوباره تلاش کن

فکر می کنی چند درصد از تمامی کسانی که امسال در این تجربه موفق می شوند از استعداد فوق العاده ای برخوردار هستند ؟ من که فکر می کنم بیشتر موفق ها کسانی هستند که هر چند دارای استعداد متوسط بوده اند ، با پشتکار بیش از حد خود به هر چه خواسته اند رسیده اند. در واقع هدفم از بیان این مطلب این بود که بدانی ، مهم این نیست که چه زمانی را برای اهدافت سپری می کنی ، مهم این است که با چه کیفیتی تلاش کنی. اگر امسال به آنچه دلخواهت بود نرسیدی ، فدای سرت ! چندی را به استراحت سپری کن و برای رسیدن به اهدافت دوباره تلاش کن. برنامه ریزی اصولی یکی از مهم ترین نکات برای قبولی است. حتی اگر بهترین منابع درسی را خریداری کنی ولی برنامه ی حرفه ای برای مطالعه ی آن ها نداشته باشی ، نمی توانی نتیجه خوبی در کنکور کسب کنی. پس از همین روز های اولیه ، به فکر یک برنامه حرفه ای باش. حتی اگه بخوای میتونی از طریق رشته های بدون کنکور سراسری اقدام بکنی.

در نهایت اینکه

از این پس فراموش نکن خدا به زمان نیاز ندارد و هرگز دیر نمی کند. پس هر چه در دعا بخواهی و لایق آن باشی بدان که آن را پیشاپیش گرفته ای. اگر دنیا را یک پرده سینما تصور کنی ، کارگردان فیلم ، خودت هستی.  پس در صحنه خیالت خود را موفق تصور کن، چرا که انسان ابتدا شکست یا موفقیت خود را در صحنه خیال خود می بیند و آنگاه است که موفقیت یا شکست برایش عینیت پیدا می کند . صبر را بشناس و در همه لحظات زندگی از آن بهره ببر، چرا که در سایه صبر است که پیروزی معنی می یابد و با خود تکرار کن:من با شیوه ای ملایم و آرام بر هدف هایم متمرکز می شوم و می دانم اقدام به انجام غیر ممکن ها، گونه ای تفریح برایم به شمار می آید. امیدوارم سال دیگر ، در همین روزهای داغ تابستانی ، که این مطلب را می خوانی ، از اینکه به نتیجه ی خوبی در کنکور دست یافتی ، شادمان باشی… در این مقاله به نکات بعد از کنکور 98 پرداختیم ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله نقش والدین در کنکور فرزندان بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *